Populært innlegg Øyvind Hellenes Skrevet 2. august 2018 Populært innlegg Skrevet 2. august 2018 Padletur til Kinn forrige helg: 16
+Memento mori Skrevet 3. august 2018 Skrevet 3. august 2018 På 20.7.2018 den 9.34, Øyvind Hellenes skrev: John Muir Trail i California. Det var ei fantastisk oppleving. Flott film, men musikkvalget falt ikke i min smak🙉. Ser du har det beste telt og i rett farge👍👍 Hvordan var utstyret til de du møtte på turen, USA er vel lettpakkernes hjemmland? Håper du har noen bilder til en liten turrapport.😀
Populært innlegg aleks Skrevet 3. august 2018 Populært innlegg Skrevet 3. august 2018 Badesommer for både to- og firbeinte. Min 12 år gamle border collie lever av å bade. 15 1
Populært innlegg AK74 Skrevet 3. august 2018 Populært innlegg Skrevet 3. august 2018 Toppturtur på Senja med sønnen. Fantastiske værforhold, nærmere 30 varmegrader😅 Turen gikk til Kvænan, Senjas 3 høyeste fjell på 964 moh. Rolig tur opp pga varmen, men fikk heldigvis en bris et stykke opp. Dagen etter fikk sønnen velge fjell, så da ble det Segla. 19
Øyvind Hellenes Skrevet 4. august 2018 Skrevet 4. august 2018 19 timer siden, Memento mori skrev: Flott film, men musikkvalget falt ikke i min smak🙉. Ser du har det beste telt og i rett farge👍👍 Hvordan var utstyret til de du møtte på turen, USA er vel lettpakkernes hjemmland? Håper du har noen bilder til en liten turrapport.😀 Takk! Var mykje Zpacks og lignande blant dei som vandra PCT. Veldig fasinerande å sjå folk med 35L sekk utan hoftebelte (som til dømes Palante Simple Pack) og sandalar! Dei som gjekk JMT bar ofte noko tyngre. Typisk Big Agnes eller REI Co-op. Etter mitt syn er det nesten ingen tvil om at singelduk-telt med store luftglippar i bunn er suverent for slike turar. Tunneltelt var så og sei ikkje-eksisterande. Seinare på turen var eg innom REI sitt HQ i Seattle og dei solgte utelukkande sjølvståande 2-3 sesongstelt. Mogleg dei endrar utvalget etter sesong, men syns det er veldig rart at det skandinaviske tunneldesignet tilsynelatande ikkje har blitt meir populært over dammen. 1
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 4. august 2018 Populært innlegg Skrevet 4. august 2018 Ti på topptur i dag, gjennom skog og mark, postkassa var ikke der den skulle, så det ble litt leiting. Ufattelig med stier og veier på kryss og tvers i området ved Helgelandsmoen, synd Ringeriksbanen skal ødelegge dette om den kommer. Korn og Salat er modent nå. 10
ØysteinT Skrevet 4. august 2018 Skrevet 4. august 2018 Akkurat hjemme fra en firedagers over Hardangervidda. Gikk fra Tinnhylen, til Hadlaskard, Litlos (via Hårteigen), Besso og tilbake til Tinnhylen. Droppet siste dag til Rauhelleren, begynte å få meget vondt i ankelen på høyre bein når skoen trykket inntill så jeg sparte meg. Rute + bilder på linken under.https://www.alltrails.com/explore/recording/hardangervidda-rundtur-tinnhylen-hardlaskald-litlos-besso-tinnhylen 6
Populært innlegg Heriks Skrevet 4. august 2018 Populært innlegg Skrevet 4. august 2018 I dag ble det Eidsfjellet (1333), noen dråper regn .. så man fikk regnbue på toppen og finfin utsikt over de lokale regnbygene over huset nede i dalen 22
Populært innlegg tonymakkaroni Skrevet 4. august 2018 Populært innlegg Skrevet 4. august 2018 Tur til Vassfaret idag. Dro inn til Bringen naturreservat , den mest urørte delen av dalen. Hadde derfor ikke forventa å møte tre tyske air-bnb turister 😮 Gikk oppom et par topper, vakker utsikt fra Benkin 15
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 5. august 2018 Populært innlegg Skrevet 5. august 2018 ti på topptur - I årets program er det en tur med orientering. Flate furumoer gir ikke så mye innput. Så kompasset og lengde blir viktig. Så når du er på en kant og treffer en lysstolpe etter «svart er hardt» regelen blir du litt glad 😀 Du veit eksakt hvor du er på kartet. Beveren hadde også felt noen trær, men den er dårlig til å beregne hvor de treffer. Fant alle - største bom var ca 20 meter. 10
Populært innlegg Gittiamo Skrevet 5. august 2018 Populært innlegg Skrevet 5. august 2018 (endret) Litt sånn innaskjærs ytterst i Hardangerfjorden og dro opp denne fysaken her 😂 vi slapp den løs igjen etterpå. Endret 5. august 2018 av Gittiamo 16
Gjest Mareng Skrevet 5. august 2018 Skrevet 5. august 2018 Padletur: Hanøy - Skitnepollen. Litt rulletrening underveis
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 6. august 2018 Populært innlegg Skrevet 6. august 2018 Ringkolltoppen 702 MOH - er med i 10 på topp i år. Niste, kaffe og har meld meg frivillig til å spise opp gotterirester etter helgens bursdag. 16 grader og ikke sol, mere normalt vær. Den gamle utedoen -«Restedriteren» har blitt oppdatert, nå også plass til mere ved som kan kjøpes 🤑 12
Populært innlegg Gittiamo Skrevet 6. august 2018 Populært innlegg Skrevet 6. august 2018 Skulle på en liten joggetur her på Halsnøy i Kvinnherad, men fikk oppleve hvor lett det er å miste retningen helt, og å gå i ring. Skulle jogge en enkel runde. Turen var estimert til 3.5 timer for barn, men jeg kom meg rundt på en drøy time pga pauser. Pauser var påkrevd for å prøve å finne igjen stien. Deler av stien var så igjengrodd at det var vanskelig å finne ut hvor jeg skulle. Såpass vanskelig at jeg tok av stien og endte opp på et dyretråkk, som var mye mer oppgått enn den merka stien. Og jeg endte opp med å gå i ring og banne høyt til jeg kom på rett spor igjen. Kjekt med GPS på telefonen så man kunne finne tilbake til stien igjen. Men sånn ellers veldig fin (og våt) liten joggetur. 12
Populært innlegg a_aa Skrevet 6. august 2018 Populært innlegg Skrevet 6. august 2018 Etter litt trehytte- og trepram-vedlikehold (én økt gjenstår) var det klart for topp nr 9 på RIL Fjelltrimmen upå kvelden - det er litt melankolsk, det betyr at sommerferien i Trøndelag går mot slutten. Med 10 av 14 topper kvalifiserer man til et krus (altså ikke cruise ), og den tiende er det familietradisjon for å legge til Valøytind i romjula når ribbefettet skal forbrennes. Turen gikk til Dragstind, og med sine 150 moh ble jeg overrasket over hvor mye høyere jeg kom over havet med et aldri så lite hopp - hvor fanken ble det av bakken?!? når skal jeg lande 😮 ? Fin tur, once again 12
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 7. august 2018 Populært innlegg Skrevet 7. august 2018 (endret) Da ble det nok en 10 på topptur - til Ellingsetertjern. Dette er en del av Vassfarstien. Varmt og klamt i dag. Gikk denne turen i fjor, da var det vassing på grunn av mye vann, i år er det knusk tørt! Lita koie, med ovnen i midten, 3 bilder er nok for å få med alt! Litt niste hører med på enhver tur. Edit: Det er lite tyttebær, men den er utrolig søt i år👍 Endret 7. august 2018 av Memento mori La til tyttebær 12
Populært innlegg +Luesveis Skrevet 7. august 2018 Populært innlegg Skrevet 7. august 2018 Dro med toget til Movann i Nordmarka etter jobb, gikk via Sinober og Granberget til Griseputten, hvor det ble middag i lyngen: potetsalat og Charolaispysje kjøpt på Billingen seterpensjonat tidligere i sommer. Videre via Lille Gryta (bilde) til Kjelsås. Hadde planer om å gå helt hjem til Bjølsen langs Akerselva, men da jeg kjente de første regndråpene av et varslet regnvær, feiget jeg ut og tok bussen hjem. Movann-Kjelsås er rundt en mil, det går nesten bare på fine småstier. Denne turen kan anbefales! 16
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 7. august 2018 Forfatter Populært innlegg Skrevet 7. august 2018 En flott tur over Bæråsen i Grane, med familien. 18 km i flott turterreng. Dårlig fiske, men så et digert fiskehode på en stein som en fisker hadde lagt igjen til almen beskuelse. Fikk på en fiskekrok fra krigens dager, som nå er havnet i fiskeskrinet den også. Spiste en Real som gikk ut på dato i 2014 - dvs produsert i 2009. Så av de mer kuriøse innslag på turen var at underskrevne forfatter slapp en realfart som ga ekko fra nærmeste bergvegg. En flott tur. Ungene var ikke så motiverte før denne turen- vi har tilbragt hele ferien i telt, men de var glade for at vi dro når vi var der oppe.. 18
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 8. august 2018 Populært innlegg Skrevet 8. august 2018 Vått og grått på kveldens 10 på topp tur. Vet ikke om topper på 269 meter teller som topptur, men er i det minste høyere en Gol 😀 Blir jo svett, så litt varmt regn må være ok. 7 av 20 turer er gjennomført 11
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 9. august 2018 Populært innlegg Skrevet 9. august 2018 To «Ekspedisjoner» i dag, første var og komme seg til utgangspunkt for turen - 14 km fra Sokna innover ingenmannsland. Målet var en 10 på topp tur til Hestebrenna 772 MOH via Tjuvenborg. Panoramautsikt 😀 En litt luftig tur med litt klyving Mye historie rundt Tjuvenborg. Må være Holsfjorden i det fjerne. Så da er tur nr 8 av 20 i boks. Trolig den seigeste av turen. Skal prøve å lage en liten rapport om turen. 13
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 9. august 2018 Forfatter Populært innlegg Skrevet 9. august 2018 Postet on the fly fra Torghatten. Er mest her på vintrene men aldri feil med tur opp hit. Spesielt på stille sensommerkvelder. På vei hjem i dag kom vi rett i et steinras- det gir litt perspektiv på det der med å gripe dagen. Man vet aldri når himmelen kommer dalende! 15
Populært innlegg Kompis Skrevet 10. august 2018 Populært innlegg Skrevet 10. august 2018 På 222 dagen i år har jeg gått 225 mil og 3 millioner skritt og mistet 7 kilo. Målet var "Norge på langs" og da er det ikke langt igjen, men jammen tror jeg at jeg går hjemover også om noen uker. Har gått i Norge, Sverige, Tyskland og Nederland. Høydemetrene blir det få av, og alt for mye asfalt, men målet er snart nådd og det er alltid godt når det er så mange muligheter til å gi f... og avslutte utfordringen. 365 mil på et år, hvem vet. 15 1
+Memento mori Skrevet 10. august 2018 Skrevet 10. august 2018 Dagens 10 på topp tur gikk til Hønefoss - Elvelangs. Etter min mening den kjedeligste, men er av de som blir gått flest antall ganger 778 hittil, i motsetning til gårsdagens tur som er gått 91 ganger. Har vært mye vind, mye som har blåst ned på turen. Møtte ingen på runden i de delene som var i parken eller langs elva. Min tur nr 9 av 20. Flott langs elva, det er ryddet fint her. 8
Populært innlegg Gittiamo Skrevet 10. august 2018 Populært innlegg Skrevet 10. august 2018 Vi lekte klimaflyktninger og rømte fra regnvåte Vestlandet til varme Østlandet. Men det var alt for varmt på verandaen, så hele bøtteballetten tok turen opp Kjøsterudjuvet for å bade i Gamledammen. Vi har jo alle vært der noen turer men nå var det litt spesielt siden juvet nesten var helt tørt. Ble en veldig fin tur uansett. 17
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 11. august 2018 Populært innlegg Skrevet 11. august 2018 Sykkeltur langs Riastvegen i dag. Ikke helt det samme som fottur, men bedre enn å sitte på ræva i sofaen hvertfall. 10
Anbefalte innlegg