AK74 Skrevet 11. juli 2018 Skrevet 11. juli 2018 13 minutter siden, a_aa skrev: Det er jo kjempesprekt! Jeg var fornøyd med 14,5 timer i 2016, og hadde liknende vær som deg. En av de desidert mest minneverdige turene jeg har gått Ja en absolutt kongetur dette😊Måtte teste ut kroppen i dag. I 2013 brukte jeg også 14,5 timer, så var jo absolutt ei forbedring i dag😉 1
+Memento mori Skrevet 12. juli 2018 Skrevet 12. juli 2018 Dagens tur Dyranut -Stigstuv blir nok av det bedagelige slaget tipper jeg, men litt redd for å bli bilsyk 😱 mye flimmer til å begynne med. Liker konseptet👍 Og nytenking fra NRK. 1 1 2
HegeJohnsen Skrevet 12. juli 2018 Skrevet 12. juli 2018 Noen dager på etterskudd. Bildene er fra forrige lørdag. Hadde lånt med meg bikkja til en kollega for helgen, og lørdagens tur gikk over tre topper (+ en kolle) med start og retur ved Pantslåtten utenfor Røros. Flott tur i lettgått terreng på og utenfor (u)merket sti. Lunchen inntok vi utenfor Marenvollen turistforeningshytte. Hadde ikke med DNT-nøkkel, men det var fint vær, så utelunch var helt greit. 8
Populært innlegg a_aa Skrevet 13. juli 2018 Populært innlegg Skrevet 13. juli 2018 Tok bussen på jobb i dag, for å vandre i yr-meldt solskinn over Lyderhorn hjem igjen. Det ble litt forsinket avgang fra jobb, men solskinnet viste seg å være enda mer forsinket (faktisk ser det ut til at det uteble helt idag ) Samtidig hadde det poppet inn en SMS om at en pakke jeg ventet over helgen kunne hentes allerede i dag - og da ble det plutselig full fart og null pause for å rekke det før de stengte. Det gikk med god margin - fikk skikkelig fin flyt i klyvingen oppover og småløpingen nedover, tror ikke jeg har tatt turen så raskt tidligere 10 2
Populært innlegg +Blaser Skrevet 15. juli 2018 Populært innlegg Skrevet 15. juli 2018 En liten tur på en topp i Levanger komune. Megen fin utsikt utover Trøndelag da 14
Populært innlegg Gittiamo Skrevet 15. juli 2018 Populært innlegg Skrevet 15. juli 2018 Ikke akkurat en tur men ei lita sårt trengt løpetur i Finnemarka og til Tverken. Kroppen er i feriemodus så det holder, så den trenger en liten oppvekker. Men å prøve å løpe bratt opp i 30 varme var litt overkill 😂 Var ufattelig tørt i marka dessverre, og jeg så også rester av ferskt bål i skogen 😭 og kloppene virker overflødige. Men litt vann i myra var det. 13
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 15. juli 2018 Populært innlegg Skrevet 15. juli 2018 Sommer på ordentlig i indre Trøndelag nå. Herlig 😎😀 Dagens tur gikk fra Rugldalen stasjon (nedlagt) til Muggruva og videre til Orvsjøen og Fjellsjøene før retur til Rugldalen. En vandring i Falkbergets rike. Fint lite folk og dyr å møte. Dagens dyreliv besto av en fjellvåk som kretset over meg ved Mugg. 13
Populært innlegg På Ville Veier Skrevet 16. juli 2018 Populært innlegg Skrevet 16. juli 2018 Legger inn litt bilder fra årets tungvektstreff i Strømstad. Her teller vi ikke gram, men kilo! 8 4
Populært innlegg Megalep Skrevet 16. juli 2018 Populært innlegg Skrevet 16. juli 2018 En kjapp lavlandshetebølge-evakuering til Lifjell! 15
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 17. juli 2018 Populært innlegg Skrevet 17. juli 2018 Fortsatt godvær i indre Trøndelag som må utnyttes maks. I går var planen å plukke multer, men det var ingenting å finne. Dermed ble det to topper i stedet: Knippen og Brekkfjellet øst for Røros. Begge toppene ble besøkt i fjor også, men hyggelig med et gjensyn i knall sommervær. Bildet viser Aursunden som ble stadig mer synlig jo høyere opp vi kom. I dag gikk turen til Hyllingen i Holtålen kommune. Nydelig tur opp langs en elv som etterhvert viste seg å ha utspring i et stort elvedelta. Her ble det mange bekker å krysse, men så tørt som det har vært i sommer, var det en enkel sak å komme seg over disse. Turen videre gikk via Skjellåbua som har en fantastisk beliggenhet ved Skjellåtjønnan. Etter en kort kaffepause her brukte vi 30 minutter til toppen. Returen ble lagt på andre siden av vannet for variasjonens skyld. 17
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 17. juli 2018 Populært innlegg Skrevet 17. juli 2018 Har vært noen dager ved Stavern, fikk brukt Nigor Stix teltet, greit med store ventiler i varmen. Det står veldig bra. Ekstemt tørt, laget ikke mat på primus, selv om brannslangen var 5 meter unna. Helsport Bjørgefjell 4 camp, var det andre telt på campingen, ikke spesielt bra satt opp. Svensker slår ikke opp telt, de strekker det opp, mye bedre uttrykk! Gikk en tur på kyststien, eller hyttestien som vi kalte den. Så ikke sjø, bare hytter, og litt dårlig merket i tillegg. Trodde kyststien var mere åpen. 11
Gjest Turlyst Skrevet 18. juli 2018 Skrevet 18. juli 2018 Min første lettpakk hytte til hyttetur ble lagt til Hardangervidda, med start i Valldal. Jeg tok Haukeliekspressen til Røldal, hvor jeg bestilte taxien. Tok en pølse i brød før taxien kom. Fikk følge av to hyggelige lettpakkfiskere som skulle gå kvennavassdraget, noe som halverte min regning. Ved ankomst Valldal ble sekkene klargjort, samt nødvendig ærend unnagjort i skråningen😁 Fikk en omvei og noen ekstra høydemeter på en krøttersti da taxidamen rutet oss inn på en umerket krøttersti. Antar vi tapte 15 min. Tempoet var upåklagelig, men vi hadde tid til mat og flere fotostopp. Fulgte dem et stykke langs Holmavatn, hvor de slo leir. Siste delen gikk i komme frem fortest mulig tempo. Var litt bratt og litt vanskelig å gå fort langs nordvestenden av Holmavatnet. Nydelig natur. Kom til Litlos etter å ha gått i 5.47 og ish 23-24 km. Dagen etter startet jeg 10:25. Været var varmt og godt frem til Kvenndalen, og det ble ikke kjørligere før den bratte oppstigningen fra Kvenndalen var unnagjort - snøfonn også. Vel oppå fjellet var det en kald og herlig vind. Siste nedstigning mot Hellevassbu var vondt for en som har meniskskader. Hindret meg lite eller ingenting. Brukt 4.30 på de 16 kilometerne. Vel fremme ble det hurtigenergi og bad. Deretter lapskaus og to skvetter Løitens sprudlevann. Gutta hadde tatt rommene nede mens jeg badet. Selv havnet jeg på sovealkove med fire jenter👍 Til middag ble det lys lapskaus. Det ble en byttehandel med et par som fikk deler av min lapskaus siden de var to på ‘en boks og jeg alene om min. Fra Hellevassbu til Haukeliseter(21 km) startet jeg 07:20. Nydelig vær og mange fotomotiver, så det ble rundt 200 bilder på etappen. Mistet rytmen mang en gang, men bilder var viktigst. Gikk på den siste 1/3 av etappen. Kreftene ebbet ut, men viljen slo inn. Klokket inn på 6.10 på siste etappen. Middag og godt drikke som en fin avslutning på en vellykket lettpakktur med sekk på 8-9 kilo. Det var en kuppert tur med nydelig landskap og noen perler av teltplasser, som skal besøkes med telt og fiskeutstyr neste gang😊😊
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 18. juli 2018 Populært innlegg Skrevet 18. juli 2018 Tur opp Asdøljuvet i dag, litt regn og ganske glatt opp. Høyt ned ved Høgfossen Artig å gå i et elv/bekkefar Bading i Asdøltjern når vi kom på toppen, fikk enda litt regn, så tarpen kom i bruk. 19
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 19. juli 2018 Populært innlegg Skrevet 19. juli 2018 Dagens turmål Korssjøvola 1120 moh nådd etter vandring i myr og lyng, og lyng og myr. Riktignok ekstrem tørr myr da... Utsikten var verdt slitet. 14
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 19. juli 2018 Populært innlegg Skrevet 19. juli 2018 Tirsdagens tur: Hyllingen 1205 moh. Fantastisk flott (åpen) bu ble passert på vei mot toppen . Sjeldent ren og ryddig bu med en panserflott beliggenhet. Hit vil jeg tilbake! 13
Populært innlegg Øyvind Hellenes Skrevet 20. juli 2018 Populært innlegg Skrevet 20. juli 2018 I Juni gjekk eg John Muir Trail i California. Det var ei fantastisk oppleving. Tok ikkje så mykje bilete, men har laga ein kort video for dei som er interessert: 21 1
whistler Skrevet 20. juli 2018 Skrevet 20. juli 2018 7 minutter siden, Øyvind Hellenes skrev: I Juni gjekk eg John Muir Trail i California. Det var ei fantastisk oppleving. Tok ikkje så mykje bilete, men har laga ein kort video for dei som er interessert: Flott film!! 👌😃 2
Populært innlegg AK74 Skrevet 21. juli 2018 Populært innlegg Skrevet 21. juli 2018 Ble en kveldstur på favoritten av de 7 søstre på Helgeland, Kvasstind 1010 i går kveld. Vi gikk opp 16 åringen og jeg kl 19.30, 22-23 g enda og stilla. Måtte kjøle oss ned i bekkene på tur opp, hett😎 vakre vakre fjell❤️ 23
+tshansen Skrevet 21. juli 2018 Skrevet 21. juli 2018 På 20.7.2018 den 9.34, Øyvind Hellenes skrev: I Juni gjekk eg John Muir Trail i California. Det var ei fantastisk oppleving. Tok ikkje så mykje bilete, men har laga ein kort video for dei som er interessert: MEGET bra.... fantastisk formidlingsevne i denne filmen Her har du mye bra å lære bort Takk for turen 1 1
Populært innlegg Shun Skrevet 21. juli 2018 Populært innlegg Skrevet 21. juli 2018 Jeg kom hjem fra tur Finse - Geiterygghytta - Østerbø - ned Aurlandsdalen til Vassbygdi - buss til Flåm - Flåmsbanen til Myrdal - nattoget hjem til Oslo i går. Her et bilde av soloppgangen fra fjellpartiet mellom Finse og Geiterygghytta: 18
ØysteinT Skrevet 21. juli 2018 Skrevet 21. juli 2018 Tok meg en formiddagstur i nærområdet (Bærumsmarka + vestlige Nordmarka) By (Lommedalen) til Prestehytta via Mattiasplassen og ned over Roglivann. 25,5km - 5 timers tur. Sist helg var det tur-retur Oppkuven i Sørkedalen. 3
Populært innlegg Heriks Skrevet 21. juli 2018 Populært innlegg Skrevet 21. juli 2018 Senhovd på søre Vegglifjell har stått og lokket på meg en stund, og i dag fikk jeg endelig somlet meg avgårde. 16
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 22. juli 2018 Populært innlegg Skrevet 22. juli 2018 Da har jeg og konemor vært 3 dager i Finnemarka. Ikke møtt en sjel på 3 dager. Fisk ble det også! Duplex med 2 stk går helt fint. Morgendis kl 05.20! Varmt og fint, lite insekter også. Flott odde på det søre Pene tjernet. Lite brukt vernet område. 19
Populært innlegg +Blaser Skrevet 22. juli 2018 Populært innlegg Skrevet 22. juli 2018 En tur i dag på en av "ti på Topp" i Verdal. Fikk med meg minstemann og gamlingen Minstemann liker tydligvis rappelering. Prøvde vel denne 10 ganger minst. 16
Gjest Mareng Skrevet 22. juli 2018 Skrevet 22. juli 2018 (endret) Hagen. Med Exped Megamat 10 og dunpute fra princess (juks?), kan det bli en god natt så lenge de to makkene der ikke forstyrrer: Imens, lesestoff og planlegging av en tur jeg ikke får tid til å ta: Endret 22. juli 2018 av Mareng
Anbefalte innlegg