Populært innlegg AK74 Skrevet 21. mai 2018 Populært innlegg Skrevet 21. mai 2018 En tredagers, Dividalen og Ånderdalen Senja. 16
+Blaser Skrevet 21. mai 2018 Skrevet 21. mai 2018 En siste turdag med gamlingen. Har lært noe nytt i dag--- Man kan kjøpe vafler på bensinstasjonen .... Smakte god i alle fall! 7
Populært innlegg Heriks Skrevet 21. mai 2018 Populært innlegg Skrevet 21. mai 2018 Tur er det jo forsåvidt ikke, kjøretur da .. men jeg har farta over noen fjell i helga og sånn ser det ut der om dagen: Ikke helt båtsesong på Halnefjorden enda Ikke helt sommer på Haukelifjell heller Også igjen noen snøflekker på Gaustadtoppen. Ellers er det blomstring, dårlige veier og fine fosser i Hardanger og snøfritt over fjellveien i Telemark og på Vegglifjell. 14
Populært innlegg +tshansen Skrevet 22. mai 2018 Populært innlegg Skrevet 22. mai 2018 En liten tur i «Eventyr Skogen» som småen så fint kaller den! En runde på ca 5 km med masse gamle trær, troll og huggorm må du vite 😂 i denne alderen (4år) er det ingen ting i hele verden som er kjekkere enn å kaste Stein i vann/elv/sjø 😇 16
Populært innlegg a_aa Skrevet 22. mai 2018 Populært innlegg Skrevet 22. mai 2018 Heriks skrev (På 21.5.2018 den 20.46): Tur er det jo forsåvidt ikke, kjøretur da .. Ekspander Kan komplettere med noen knips fra min 14,5 timers tur sørvestover i går - høydepunktet var som vanlig over Sognefjellet og Tindevegen: Fortsatt snø for dem som ønsker det, men også muligheter for å unngå den for dem som ønsker det. 10
+tshansen Skrevet 22. mai 2018 Skrevet 22. mai 2018 Fy flate så snøen har smelta i denne varmen... hoho! Jaja, begynner å nærme seg muligheter for diverse topper i området da
Gjest Mareng Skrevet 23. mai 2018 Skrevet 23. mai 2018 (endret) Kveldstur på sjøen i kanoen. Det er ikke verst å være vestlending for tiden! 😃 Endret 23. mai 2018 av Mareng
DenGladeVandrer Skrevet 23. mai 2018 Skrevet 23. mai 2018 Omsider kom jeg opp til Jonsknuten. Tenkt på det en stund, men ble ekstra gira da jeg skimtet den i det fjerne fra Solbergvarden på søndag. Buss fra Oslo til Meheia og vei og sti opp mot Helgevann. Noe "off-piste" på veien opp mot vannet (ikke navn på papirkart eller GPS-kart) ved Nordre Liseter og hadde matpakka der. Fulgte stien videre mot målet, godt å komme dit. Nydelig skue. Noe "off-piste" på veien videre mot dammene og stien som etter hvert ble mer kjerrevei og vei ned mot byen. En bedre middag på Big Horn før toget (og buss for tog mellom Vestfossen og Hokksund) hjem. Konge å ha sånne turer så lett tilgjengelig fra Oslo. https://drive.google.com/open?id=1wtk2f4DmG-juGQaLqrdCRGUqXoiIb-JT 7
KimH Skrevet 23. mai 2018 Skrevet 23. mai 2018 Liten kveldstur til Lurestraumen ved Kvalvågnes friluftsområde i Nordhordaland og fisket litt. Mye vak av sjøørret så skulle hatt med fluestang da solen begynte gå ned . Men vart da litt torsk og en fin kveld . Testa lettvekts hemsmidd blikkboks brenner 😁 9
HegeJohnsen Skrevet 25. mai 2018 Skrevet 25. mai 2018 Kveldstur til nærfjellet på hytta. Deilig start på helgen. 5
Populært innlegg a_aa Skrevet 27. mai 2018 Populært innlegg Skrevet 27. mai 2018 Det ble 7-fjellstur i år også, gitt. Fantastisk turvær, men slitne bein på slutten, og temmelig mange liter vann som gikk med i varmen. Nå startet riktignok jeg såpass tidlig at de varmen ikke var så påtrengende de første fjellene - og så kunne jeg knipse et bilde med måne fra Kvarven : Kl 04:01 var det start fra bommen ovenfor Nutec i Gravdal: Kl 04:48 ble det klippet i kortet på toppen av Lyderhorn: Kl 05:56 var turen kommet til fjell nr 2, Damsgårdsfjellet: Kl 06:54 var det besøk på Løvstakken i strålende solskinn: Kl 08:46 ankom jeg endelig klippestasjonen ved Ulriken, sliten: Kl 10:28 var jeg ikke særlig mindre sliten, det var godt å få klippet ved Fløyen: Kl 11:19 var jeg ved klippestasjonen på Rundemanen, mest nedoverbakke herfra: Kl 11:45 sneiet jeg innom siste klipestasjon på turen ned; Sandviksfjellet: Kl 12:32 MÅL! Totaltid på 8:31 er helt middelmådig, men jeg er godt fornøyd Det ene kneet murret under hele turen, så jeg avsto fra jogging/løping for å unngå å gå på en smell, taper en del tid bortover og nedover på å kun gå. Og selv om det som vanlig var et slit, så gjorde det gode været, fuglesangen og positive dialoger i løypa til en fin tur https://www.ba.no/vis/direkte/cjhoc8vyt00ti09ed6jj9bb2r?height=500&mode=live 14
Populært innlegg Heriks Skrevet 27. mai 2018 Populært innlegg Skrevet 27. mai 2018 Småimpulsiv deltagelse på treff på Blefjell med @Elisabethsk @elossius @Blaser @Naturglede 11
TOT Skrevet 29. mai 2018 Skrevet 29. mai 2018 En fin dag på jobb, men muligens en tilsnikelse å kalle det tur .... 8
Populært innlegg Johanks Skrevet 29. mai 2018 Populært innlegg Skrevet 29. mai 2018 (endret) Hadde meg tidligere her en tur i teltet for å prøve fisket litt i ett ukjent vann. Dårlig fiske men det går fint, kjekt på tur fordi! Fikk den nye soveposen så var bare å teste. så litt turbilder.. vått i marken og stort berg så ble det ett lite kosebål kveldstid. nudler til kvelds, godt å sove på noe varmt. Skulle gjerne lastet opp flere bilder men begrenset. Endret 29. mai 2018 av Johanks 11
Epletre Skrevet 30. mai 2018 Skrevet 30. mai 2018 (endret) Jeg kom meg hjem igjen etter 5 dager i skogen med hengekøye, i området sør for Søndre Heggelivann i Oslo. Det er en del bilder som starter med posten like nedenfor her: Det var sol og blå himmel de første tre dagene. Så på dag 4 var det litt overskyet og litt regn. På dag 5 valgte jeg reise hjem, og da var det overskyet og deilig svalt å traske hjemover. Endret 30. mai 2018 av Epletre 2
TOT Skrevet 1. juni 2018 Skrevet 1. juni 2018 Jeg hadde min jomfrutur i packraft i går kveld. En meget positiv opplevelse. Fangsten ble heller dårlig, men det spiller liten rolle på en så fin kveld. 6
Eivind.K Skrevet 1. juni 2018 Skrevet 1. juni 2018 Har ikke fått noen større turer enda i år, men er blitt mange små i nærområdet. Årets første langtur blir vel om ei ukes tid hvis bålforbudet oppheves. 9
Populært innlegg mr.elendig Skrevet 2. juni 2018 Populært innlegg Skrevet 2. juni 2018 (endret) Lettpakking🤔 frå skulestad/kråni til krånipa. 17kg sekk med 28 kvadrat telt, lenestol og litt diverse. Stod og beundra utsikta når vinden pluttseleg tok tak i teltet og sendte heile mannskiten til himmels, sjølv om det var knytt fast til lenestolen og eg oppe i den. Tok pinadø ein time og tre kvartet før jævelskapet landa nede i myra. Endret 2. juni 2018 av mr.elendig 2 9
Populært innlegg Terka Skrevet 3. juni 2018 Populært innlegg Skrevet 3. juni 2018 Gikk en kjapptur opp skibakken i dag for å få svettet og beveget meg litt før krav om bading og bløyting ble for sterke. ☉ Gikk rett på Bergans camp, de holder på med å sette opp camp for sine ansatte fra inn og utland som de skal ha i gjennom DNTs grunnleggende turlederutdanning. Ca 15 telt var satt opp når jeg passerte, både eksisterende modeller og nye 2019 modeller. (Beklager dårlige bilder til dere telt-entustiaster!) Endte også opp med en lengre og inspirerende prat med David Durkan som egentlig skulle sette opp telt. 😄. For de som lurer på hvem han er: http://www.mountain-people.org/about/history/ https://www.norsk-klatring.no/Impulser/Ute/Alpin/David-Durkan-om-Everest-turismen http://archive.nepalitimes.com/article/Book-Review/The-Everest,428 Morsomt med slike turer hvor man ender opp med positive overraskelser. 😊 11
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 3. juni 2018 Populært innlegg Skrevet 3. juni 2018 Vært en tur i Bergen i helga, veldig lite snø på Finse. Isen holder på å gå opp. Skal bare ned noen få meter før det ikke er is på vannene. Rallerveien der hvor jeg har sett så ut til å blir klar ganske snart Togturen er flott i slikt vær og 25 plussgrader 10
+Blaser Skrevet 3. juni 2018 Skrevet 3. juni 2018 Måtte bare ut for å prøve de nye trail skoene ( Salming trail 5) i varmen. De fungerer supert. Ingen behov for å bytte sokker. varmt ja-Helt klart anti klisterføre . 30 grader i skyggen, så det ble bare inntak av vann og bananer på turen ( 8 KM og 410 høydemeter) 8
Tessatroll Skrevet 3. juni 2018 Skrevet 3. juni 2018 Terka skrev (På 3.6.2018 den 13.01): Gikk en kjapptur opp skibakken i dag for å få svettet og beveget meg litt før krav om bading og bløyting ble for sterke. ☉ Gikk rett på Bergans camp, de holder på med å sette opp camp for sine ansatte fra inn og utland som de skal ha i gjennom DNTs grunnleggende turlederutdanning. Ca 15 telt var satt opp når jeg passerte, både eksisterende modeller og nye 2019 modeller. (Beklager dårlige bilder til dere telt-entustiaster!) Endte også opp med en lengre og inspirerende prat med David Durkan som egentlig skulle sette opp telt. 😄. For de som lurer på hvem han er: http://www.mountain-people.org/about/history/ https://www.norsk-klatring.no/Impulser/Ute/Alpin/David-Durkan-om-Everest-turismen http://archive.nepalitimes.com/article/Book-Review/The-Everest,428 Morsomt med slike turer hvor man ender opp med positive overraskelser. 😊 Ekspander Han har innimellom for seg noke bra skriverier den karen! Verdt å lese 1
a_aa Skrevet 3. juni 2018 Skrevet 3. juni 2018 Makan: Da jeg kom til Viggo-hytten på dagens nærtur, og hadde drukket tom vannflasken min, var den stengt pga vannmangel! I Bergen! Helt greit om det kommer noen dråper her nå, altså 🌦️ Når man går glipp av søndagskaffen med vaffel, har vi nådd en kritisk grense 3 2
Heriks Skrevet 3. juni 2018 Skrevet 3. juni 2018 Kan finne litt utsikt i flatbygdene på Østlandet også .. i alle fall om man klatrer branntårnet Tok turen til Mistberget i dag. 8
Gjest Mareng Skrevet 4. juni 2018 Skrevet 4. juni 2018 Bagasjeplassen kommer godt med på kanotur i over 30 plussgrader 😅
Anbefalte innlegg