Populært innlegg Heriks Skrevet 5. mai 2018 Populært innlegg Skrevet 5. mai 2018 Siden det ble så magert resultat forrige helg så måtte jeg nesten ut en tur til, ny myr - nytt forsøk. Og denne gangen måtte teltet opp. Bra liv på myra, litt for langt unna til å ta de gode bildene men men, artig lell. Måtte frem med teltet, burde spurt om å få låne det i bakgrunnen .. perfekt plassert. Finfin soloppgang på myra i dag Tryggest å holde seg i trærne Kom ei trane å kræsja leiken, men de ble til slutt enige om å dele myra 23
Øyvind Hellenes Skrevet 6. mai 2018 Skrevet 6. mai 2018 På 29.4.2018 den 23.45, tshansen skrev: Hadde meg en tur over vidden i finværet i dag. En del folk som gikk fra Ulriken til Fløyen. Dagens bekledning gikk nok til to russiske damer i skinn skjørt, pels og relativt tungt sminket. I'm not here to judge 😂 Haha, du har knipsa lillesøstra mi på bilete nummer 8. Er ho som joggar i blå singlet 😛 1
+tshansen Skrevet 6. mai 2018 Skrevet 6. mai 2018 1 time siden, Øyvind Hellenes skrev: Haha, du har knipsa lillesøstra mi på bilete nummer 8. Er ho som joggar i blå singlet 😛 Du får spørre henne om det går greit at jeg har brettet henne ut "offentlig" på den måten. Skulle hun ønske bildet fjernet, ikke nøl med å ta kontakt 2
Populært innlegg +Luesveis Skrevet 6. mai 2018 Populært innlegg Skrevet 6. mai 2018 Lå to netter i telt litt sør for Gørja i Maridalen. Det er fortsatt endel snø i innover i marka, litt variabelt hvor mye det er, men jeg brukte truger fra litt nord for Liggeren og videre innover. Tok meg en dagstur i går til Fuglemyra, litt nord for Gørja, og det er flott der oppe: Snøsmeltingen går fort nå, det er bare å komme seg ut på tur! 12
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 7. mai 2018 Populært innlegg Skrevet 7. mai 2018 Liten fisketur med teltovernatting ved lille Remne. Eneste som biter er myggen som har våknet til liv igjen... Fant ikke noe om fiskekort, ei heller et skilt - ikke sett vak - Fisketomt😱 13
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 8. mai 2018 Populært innlegg Skrevet 8. mai 2018 Flott morgen, varmt når sola står opp, tipper det var 23 grader i skyggen. Vurderte å bade, men vannet var iskaldt. Note to my self: husk solkrem neste gang😱 13
Populært innlegg Mammut1 Skrevet 8. mai 2018 Populært innlegg Skrevet 8. mai 2018 Liten tur til Smalvann i Østmarka for å teste en natt i hengekøya 😍 13
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 9. mai 2018 Forfatter Populært innlegg Skrevet 9. mai 2018 Rimelig travle dager med fjelltrasking for min del. Har byttet bøker, reparert varder og merket ruter til den store gullmedalje. I år har jeg 47 bestigninger på fjelltrimtopper lokalt (14300 meter opp), og jeg hadde et lite håp om å komme inn på topp 10 listen lokalt, men det klarer jeg nok ikke. I går fikk vi merket opp et fjell på 759 meter, der stien starter i fjæresteinene. Mye spreke folk, og han som var med meg er 75. De gamle rødmerkene er nedslitt og for det meste borte. Varden sto ikke på Trigpunktet, så vi benyttet NGO sitt trigpunkt på toppen og de gamle wirene til å feste vårt eget skilt. Skal gå opp med ny wire for innfesting senere. Det er godt å få opp skiltene nede når alt er gjort og offisielt åpne ruten. 20
Populært innlegg Haoverla Skrevet 9. mai 2018 Populært innlegg Skrevet 9. mai 2018 Topptur Gaustatoppen i går 16
+tshansen Skrevet 9. mai 2018 Skrevet 9. mai 2018 Skulle til å si flotte bilder, men siste flexebildet var såpass blodharry at jeg skal spare meg for det 🤪 1 5
+Espen Ørud Skrevet 9. mai 2018 Skrevet 9. mai 2018 Vel. Ikke startet turen enda, men sitter og nistirre på startpunktet på webcam og venter på at temperaturen der skal avta såpass at det blir hardt føre i stedet for slush. Det skal bli godt med en langhelg utenfor folkeskikken (dekning) igjen... Fortsatt snø nok til alle som ikke har fått nok av pulk og ski for i år... 2
Epletre Skrevet 9. mai 2018 Skrevet 9. mai 2018 9 hours ago, tshansen said: Skulle til å si flotte bilder, men siste flexebildet var såpass blodharry at jeg skal spare meg for det 🤪 Jeg tror det er ment å være kunst. Sånn litt iallefall. 1 1
Isak Knutsen Skrevet 9. mai 2018 Skrevet 9. mai 2018 Endelig har vannsystemene i indre Agder begynt å åpne seg! Det ble en flott kanotur og jaggu beit ørreten også;) Har testet hengekøyene fra Amok en del nå og er veldig fornøyd sålangt... (PS: Herlig morrasveis på bilde😂) 7
Populært innlegg KimH Skrevet 10. mai 2018 Populært innlegg Skrevet 10. mai 2018 Vært bra vær noen dager så godt for en skrott med Bekthereves kom meg på tur igjen igjen i går. Gikk fra Gullbotn til Gullfjelltoppen 987moh . Fin tur ,del vind fra 800 m men varmt og roligere kom på toppen . Minket på snøen og passelig hard fin gå på slapp brodder , i fjor på samme tiden var det hardere. På tur opp Begynner nærme seg Fin kaffi utsikt 10
+tshansen Skrevet 10. mai 2018 Skrevet 10. mai 2018 Greit å vite føre over der... takk for bilder @KimH 1
Populært innlegg TarjeiSkrede Skrevet 10. mai 2018 Populært innlegg Skrevet 10. mai 2018 Idag ble det skitur gitt....igjen. Måtte gå et stykke nå for å komme til snøen. Opp til Stuevassdalen, hvor jeg kunne spenne på meg skiene og gå....et lite stykke før skiene måtte av igjen. Men stort sett kunne jeg beholde skiene på beina. Deretter gikk jeg opp til Kjagdalskrysset hvor snøen lå omtrent sammenhengende over til Gagnumsetra og Nordre Heggelivann. Det må jo sies at det på enkelte steder var vel så mye vann som snø, så det ble noen få utflukter i skauen for å komme seg rundt. Ved Nordre Heggelivann ble det pause med nistepakke og utsyn over vannet som nå absolutt ikke er mulig å ferdes på lengre, på ski eller til fots. Det ligger fortsatt mye snø over Oppkuven. Nede igjen kom det et uventet torden- og regnvær, og da ble man gjennomvåt gitt. Men fin tur var det.... Over myra før Vesle Langtjern og Villmannsdalen. Ved Nordre Heggelivann, man kan tydelig se såla hvor skisporene har gått over vannet. Nede ved Lyse Gård kom torden og regn, og en fin regnbue som plaster på såret. 12
Populært innlegg Imp Skrevet 10. mai 2018 Populært innlegg Skrevet 10. mai 2018 På tur i nærområdet med barn og hund. Vi har fremdeles aktiv bever i området, men hiet klarer vi ikke å finne, enda 12
Populært innlegg a_aa Skrevet 11. mai 2018 Populært innlegg Skrevet 11. mai 2018 Ikke idag - det har vært grått og vått - men i går og natt til i går. Startet kjøring fra Bergen mot Trøndelag etter middag på onsdag, og var fremme i Rørvik på formiddagen på torsdag. Fant ut kvelden før jeg skulle kjøre at Sognefjellet var nattestengt, så jeg droppet Tindevegen og tok Strynefjell istedet - også mye fin natur å se fra bilen der Stopp pga veiarbeid mellom Klakegg og Byrkjelo: Tilbakeblikk ned Hjelledalen fra Strynefjellet litt etter solnedgang: På ettermiddagen etter jeg kom fram (og etter en lang middagslur) ble det en tur til hytta for å få den lange bilturen "ut av systemet". Tok prammen ut av naustet og senket den, den lakk som en sil og skal få ligge en dag eller tre. Deretter ble det halvannen time med fiskestanga - ren terapi. Nydelig varmt vær, sikkert 50-60 kast, 4-5 napp - null fisk spilte ingen rolle, jeg koste meg skikkelig Og snart blir det vel en liten tur rundt vatnet, så snart prammen har blitt tett: 12
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 11. mai 2018 Populært innlegg Skrevet 11. mai 2018 Da har vi vært en tur på Koster, flott vær, så å si ikke en sky fra morgenen. Flott sandstrender, og stier, vi syklet ca 2 mil på masse småveier, en bilfri øy. Ferje fra Strømstad eller Skjæralden på Hvasser. Vi valgte litt å leie nyere sykler, alt er damesykler, og uten flere gir, trolig ikke noe for @Jan@ som liker lette karbonsykler. Måtte prøve gamle kunster med å sykle sittende baklengs - satt fortsatt😀 Hele øysystemet er meget bra merket og stiene har forskjellige farger. Doer, dusjer, renovasjon etc er på plass som bare svenskene kan det. Koster anbefales for både store og små, både på sykkel og for fotturer, på sommeren er det mange badeplasser også. 14
Populært innlegg +tshansen Skrevet 11. mai 2018 Populært innlegg Skrevet 11. mai 2018 Ble tur på meg i dag også, ikke den helt store anstrengelsen, men ble noen gode nautiske mil 😂 Bilde fra et par dager siden når vi tok over båten! meldingene er såpass bra den neste uken, så jeg pakket med meg tur utstyret, familien og rikelig med mat, før vi satt kursen mot hytten! Knapt nok en sky å gjemme solen bak i hele dag! Litt obligatorisk «arbeid» så får vi ta fatt på turene i morgen, eller dagen etter! litt å varme seg på i kveld, selv om det er varmt nok til å sitte i shorts ute 😍 whisky, bål, kniv og ved! Slikt blir det nye skje av 👍🏻 13
Gjest Turlyst Skrevet 11. mai 2018 Skrevet 11. mai 2018 1 time siden, Memento mori skrev: Vi valgte litt å leie nyere sykler, alt er damesykler, og uten flere gir, trolig ikke noe for @Jan@ som liker lette karbonsykler. Måtte prøve gamle kunster med å sykle sittende baklengs - satt fortsatt😀 Under slike forholde kan stålramme duge😄 Tommel opp for sykkelstuntet👍 PS: Velger lette karbonrammer for å kompensere for dårlig form😉
Populært innlegg esphojo Skrevet 11. mai 2018 Populært innlegg Skrevet 11. mai 2018 En liten svipp i nærmiljøet. Fint vær og godt driv på alle i følget. Mye vann i elva etter gårsdagens nedbør, men gikk stort sett tørr hele veien. Når været er som i dag er det bare å komme seg ut 😊 Obligatorisk kok av nudler ved vannet hører med..... 11
+Memento mori Skrevet 11. mai 2018 Skrevet 11. mai 2018 2 minutter siden, Jan@ skrev: Tommel opp for sykkelstuntet👍 Sydkoster er det sykkelutleie, mens nordkoster er en vandringsøy. Dette er tredje turen hit. Vi har gått hele nordkoster, og en tur på sydkoster tidligere. Øyene er saktetur i praksis, men hadde vært greit med tre gir, er ikke mange bakkene på øya. Eventuell vind er verre enn bakkene. Telting bare på anviste plasser, vil prøve å få til dette. Slike perler som Koster er utsatt for press. Boliger blir for dyre for vanlige folk, og blir brukt som hytter for rikfolk. Resultatet er at de som skulle bo og holde liv i øyene ikke har råd til å bo der. Øyene dør ut. Hvordan dette skal reguleres er ikke lett. Er et riktig paradoks....
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 12. mai 2018 Populært innlegg Skrevet 12. mai 2018 Kommunetoppen på Hitra i boks 🙂 10
På Ville Veier Skrevet 12. mai 2018 Skrevet 12. mai 2018 Ble en tur av det bedagelige slaget her også, denne helgen... Til kysten av Telemark... Avkommet syntes, i alle fulle fall, at det var helt greit... 6
Anbefalte innlegg