AK74 Skrevet 16. april 2018 Skrevet 16. april 2018 5 timer siden, Haoverla skrev: Var på hytta på Hardangervidda fra tirsdag til lørdag forrige uke. Gikk fra Gvepseborg, Rjukan og ca.1.5 mil inn til hytta. Hadde med toppturski og støvler i pulk da hytta ligger mellom to fine topper til nedkjøring. Var på Gaustatoppen i går. Nydelige bilder👍🏻😄 1
HegeJohnsen Skrevet 16. april 2018 Skrevet 16. april 2018 Fra fredagens tur inn til Ålen Jeger og Fisk sin bu ved Holdsjøen. Sol fra skyfri himmel, men iskald vind så lunchen ble inntatt innendørs. 9
Populært innlegg Svein Tore Skrevet 16. april 2018 Populært innlegg Skrevet 16. april 2018 Hadde også årets første kanotur i helgen, nydelig padlevær fra Spjodevatn til Eiavatn. Men med et aldri så lite hint av vinter! 13
+tshansen Skrevet 19. april 2018 Skrevet 19. april 2018 Hadde planer om en litt lengre fjelltur i dag, men det var så sinnsykt vind på toppen at jeg valgte å gå meg en runde i skogen i stede OBS høy lyd Heftig når vannet blåser opp igjen der det kom fra 7 1
a_aa Skrevet 19. april 2018 Skrevet 19. april 2018 Første prøvetur med Norrøna Zip-Off i shorts-modus hjem fra jobb i dag - skikkelig vindfullt også på toppen av Lyderhorn, så jeg måtte sette mobilen på bakken i le av en stein for at den ikke skulle blåse ned Banuren da det var tid for en fjellfie. Tok i bruke et avansert filmtriks med helt hvit t-skjorte i et forsøk på å ikke se fullstendig likblek ut etter vinteren. Brukte Norrønaen i buksemodus mens jeg var på jobb, og da er den litt for lite formell og i overkant sportslig av seg med alle glidedelåser og knapper på nedre del. Men jeg lot som om det var "casual thursday", så det gikk så fint, så (og så er kollegene mine vant til å se meg i Svalbard-buksene mine omtrent hver dag i vintermånedene, så noe sjokk var det neppe...) 9
Populært innlegg Kristian Bøhler Skrevet 19. april 2018 Populært innlegg Skrevet 19. april 2018 Noen kjempe fine dager i marka, først gikk vi igjennom Tresticklan nasjonalpark så på norske siden rundt Boksjø til bakke 22
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 22. april 2018 Forfatter Populært innlegg Skrevet 22. april 2018 Tilremshatten 325 m - flott topp på en grå men fin dag. Ett av naturens underverker.. På toppen. Test av ny dings.. 12
Populært innlegg a_aa Skrevet 22. april 2018 Populært innlegg Skrevet 22. april 2018 Startet i strålende sol, og kom hjem igjen to og en halv time senere da det var blitt helt overskyet og "luktet regn" - og innimellom hadde jeg nytt solen, spist appelsin på Holefjellet og kjøpt kaffe og vafler i Viggohytten 15
Populært innlegg Haoverla Skrevet 22. april 2018 Populært innlegg Skrevet 22. april 2018 På vei ned det høyeste fjellet i Bergen (Gullfjelltoppen 987m) i dag og på fredag. Samme sted 19
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 23. april 2018 Forfatter Populært innlegg Skrevet 23. april 2018 Mofjellet i dag - 525 bratte høydemetre. Stien er nordvent og delvis bratt. Skiftet bok. Vi skal merke den på nytt i en annen trase, og har gått ruten noen ganger. Ikke helt lett å finne trase'er som er gode. Siden stien er nordvent er det mye snø oppover. Dette er et populært fjell for fjellturer på kveldstid når solen steker oppover. I dag var det bare mye snø og bløt. Vind og kaldt på toppen så jeg ble snar. Flott utsikt mot nord - 7 søstre og Dønna. Nedover var det greit å fure å sørpa. 12
Populært innlegg +rayun Skrevet 23. april 2018 Populært innlegg Skrevet 23. april 2018 Ikke i dag, men i helgen skulle vi prøve oss etter sjøørreten. Guttungen er hjemme på helgeperm og vi la turen til Hvaler. I herlig nesten sommerlig vær prøvde vi i noen timer å friste sjøens prikkepetter. Guttungen fisker av grunna i vika, men uten resultat. Det blir noen kast på meg også, og jeg tar for meg odden utenfor. Må innrømme at for egen del ble det mer kaffe og kos, enn fisking. Når vær og natur er slik som her spiller det ingen rolle om fiskeveska forblir tom. 13
Populært innlegg AK74 Skrevet 23. april 2018 Populært innlegg Skrevet 23. april 2018 Lufta nedoverskian i dag. Herlig fridag😎 Troms😎 15
+rayun Skrevet 25. april 2018 Skrevet 25. april 2018 Etter montering av diverse småtteri på sykkelen var jeg klar for tur. Sola var framme og det var lite vind så jeg dro sydover. Her er det mye åpne strekk, men en veldig fin tur om vinden ikke er plagsom. Tok første bananen her ved naturresevatet. Mye å se og høre på av alle fuglene som tar en velfortjent pause på vei nordover. Og sånn ble frontbæreren, ferdig lakkert og montert. Og her er det lille speilet. Ikke en optimal plassering, men fant ikke andre gode plasser. Og så var det rammelåsen. Og så bar det videre og det ble en liten svipptur inn i Østfold også. Hjemturen går nordover i denne retningen. Det har vært sporadisk og lite turer så langt denne våren så slutten av denne 6 mils turen ble ganske tung. Men uansett deilig og helt nødvendig å få på plass noen skikkelige turer. 8
Populært innlegg Haoverla Skrevet 27. april 2018 Populært innlegg Skrevet 27. april 2018 Klarer ikke gi helt slipp på vinteren. Her fra Fonna Glacier Ski-resort i dag i Jondal. Herlig kjøring i løssnø og en 'topptur' til Punkt på Nordre Folgefonna 1644moh som ligger i kommunene Kvinnherad, Ullensvang og Jondal 17
Populært innlegg Heriks Skrevet 28. april 2018 Populært innlegg Skrevet 28. april 2018 Valdresflya i dag.. starta innover mot Rasletinden, men får spare bena til dans i kveld så snudde halvvegs 😉 22
a_aa Skrevet 28. april 2018 Skrevet 28. april 2018 @Heriks: Det øverste bildet ditt var spesielt stilig, synes jeg 👍 De øverste skyene ser til å late som de er utenfor fokus med en myk bokeh, og gir bildet en skrudd og iøynefallende dybde 1
Populært innlegg a_aa Skrevet 29. april 2018 Populært innlegg Skrevet 29. april 2018 Har gjort litt elve-rekognosering idag, på Hausdalselva ikke langt fra Bergen: Rekognoseringen var for så vidt vellykket, siden jeg fant ut at jeg må starte lenger ned i elven der det forhåpentligvis er mer vann - på enkelte småetapper var det fin flyt, men det var generelt for grunt og delvis noen trange stryk som jeg som fersking ikke er komfortabel med. Holdt faktisk på å havarere i et av dem. Så jeg avsluttet uten å ha lagt bak meg noen imponerende padledistanse, og trøstespiste litt frukt på elvebredden med innlagt avslapning. Deretter pakket jeg sammen og fikk på tørre sokker og ordentlige sko (begge gummistøvlene hadde et par desiliter vann i seg) Like før jeg dro, landet et par ender på elva bare noen få meter fra meg, og begynte å beite på bunnvegetasjonen - en trivelig avslutning på søndagsutflukten By the way: Var ikke klar over hvor kamuflasjefarget hårmanken er blitt, gitt 18
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 29. april 2018 Forfatter Populært innlegg Skrevet 29. april 2018 Inn Simskardet i dag og til sommerparkeringen. Det er på tampen av sesongen men fortsatt fint føre. Traff en kjenning på vei ut skardet med brukket ski. Mye fliring men kunne sikkert blitt verre lenger inn på fjellet. Alle de åpne bekkene er en utfordring på myrene nå. Det våres vel snart her også ja. 15
Populært innlegg +tshansen Skrevet 29. april 2018 Populært innlegg Skrevet 29. april 2018 Hadde meg en tur over vidden i finværet i dag. En del folk som gikk fra Ulriken til Fløyen. Dagens bekledning gikk nok til to russiske damer i skinn skjørt, pels og relativt tungt sminket. I'm not here to judge 😂 Et lite utvalg av dagens bilder som ble knipset. Flott tur ove Vidden, god lunsj på Vikinghytten før jeg gikk hjem via Storsåta 16
Populært innlegg Heriks Skrevet 30. april 2018 Populært innlegg Skrevet 30. april 2018 Leita opp barndommens orrleikmyr, har ikke vært akkurat der på en god del år. Fin gapahuk, men ingen orrfugler i dag tidlig. Hørte dem i går da, så er fugl i området men følte vel ikke for å spille i dag da. Fint, med ei natt ute lell. 13
Populært innlegg a_aa Skrevet 30. april 2018 Populært innlegg Skrevet 30. april 2018 Tok en omvei over Lyderhorn til butikken på dagen handletur - det ble buss hjem igjen, da 10
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 1. mai 2018 Forfatter Populært innlegg Skrevet 1. mai 2018 Fra Vega..Turister i eget område uten en turist i mils omkrets.. Gikk til sørenden av øya etter en natt i teltet. Virkelig flott og vilt. Vi syklet deretter til stien (5-6 km) opp til Kjulsveten og gikk til toppen. 272 meter opp. Kun jeg som gikk helt opp - det var kraftig vind.. Kjem dokker? Kjulsveten har en utrolig flott utsikt mot alle de kjente fjellene og det var tidligere et fjell med varde(brenning) på. Sitat fra God tur: Navnet Kjulsveten er satt sammen av Kjul, som er navnet på bygda nedenfor, sett mot øst, og vete som betyr varde. Tidligere foregikk det vardebrenning på toppen av fjellet for å varsle skip langs leia (sjømerke). Vi avsluttet med selvlaget taco på ferjeleiet! Kald nordavind her... effektive 24 timer i denne flotte kommunen.. 14
Populært innlegg AK74 Skrevet 2. mai 2018 Populært innlegg Skrevet 2. mai 2018 Første tur i kajakken i år. Troms. Greit med alternativ etter strekk i legg fra gårsdagens fjelltur. Herlige forhold😎 15
Epletre Skrevet 3. mai 2018 Skrevet 3. mai 2018 Jeg kom hjem nylig fra en seks dager lang overnattingstur i Nordmarka, og har en del bilder. Selve bildene er nok ikke premieskudd, men det er en del av dem. Det ble til at jeg lagde en forum tråd før jeg reiste avgårde så trådtittelen kan være litt misvisende kanskje, så jeg vil linke til bildeposten her under.
Populært innlegg +Krankman Skrevet 3. mai 2018 Populært innlegg Skrevet 3. mai 2018 Orrhaneleik med dattera på 8 år. Hennes første noen gang og 25 år siden jeg sist var på denne myra. Full klaff og god stemning. (ble ingen ok bilder av selve leiken) 16
Anbefalte innlegg