KimH Skrevet 12. april 2018 Skrevet 12. april 2018 Etter biologisk medisin innsprøytning torsdag for styggen i ryggen og påfølgende hodepine og hangover fra h så var det godt med smertemestring gi fingeren til energitap og få seg en tur på ski klarne hodet litt. Turen startet fra Lid i Bergsdalen fikk meg en kaffi ved Storhaugen . Var så heldig få litt is og snø i veien på tur hjem kjekt med litt variasjon i hverdagen😂 Lid Oldtimeren Casio fremdeles med, snart museumsklar 😀 7
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 12. april 2018 Populært innlegg Skrevet 12. april 2018 Var en tur i Bergen i går, flott sol ☀️ der (teknisk feil? -trodde det alltid regnet). Snø på toppene. 🏔 Tok toget 🚂 hjem, ved Finse var hele vannet dekket av skispor. Sjelden å se så mye spor så høyt til fjells. Må si at med slike forhold, burde toget ha stoppet en time slik at vi kunne bli kvitt litt abstinenser. Norge er et fantastisk fint turland, ikke rart turistene var helt ville! Sånne dager må bare nytes😀 13
Populært innlegg KimH Skrevet 13. april 2018 Populært innlegg Skrevet 13. april 2018 Etter våknet litt for tidlig av Mr Bekthereves som tok klemtak i skuldrer og nakke så var det bare få i seg kaffi og painkillers, pakke sekken sekken og få gått seg varm få klarnet hodet . Høgstefjell Åsane Bergen i dag, undervurdert tur som er like fin som Veten , man kan og ta en runde gå til Telleviksfjellet og Nordgaardsfjellet og eventuelt Veten har gjort det noen ganger fin tur. Fint utgangspunkt har man unger for korte og litt lengre turer. Fra parkering plass og opp er det 3km til Høgstefjell. Nylig lagt litt steiner og trebroer der er våtest best gå med litt høye sko denne turen. Parkering Baugtveit hvor man kan gå mot Nordgaardsfjellet, Telleviksfjellet eller Høgstefjell Mål for dagen Grei utsikt mot Geitanuken Mot Knarvik og Flatøy Ser masten på både Rundeman og Ulriken Ned mot Toppe , Nordgaardsfjellet på høyre side 10
Gjest Mareng Skrevet 13. april 2018 Skrevet 13. april 2018 (endret) Bergen. Austefjellet. En kjapp tur på vei hjem fra jobb. Minker litt på snøen noen steder i de laveste partiene. Og her har vi utsikt over hele Vidden i Bergen, fra Ulriken til Rundemannen. Bak platået der bakerst i bildet ligger byen: Endret 13. april 2018 av Mareng
Populært innlegg Kjellis Skrevet 14. april 2018 Populært innlegg Skrevet 14. april 2018 Ikke i dag, men torsdag etter jobb var jeg på topptur sammen med min søster. På tur opp ble jeg veldig kvalm og var helt utslitt når vi nådde toppen. Jeg kviknet noe til da en fjellrypestegg kom innom for å hilse på 😊 Etter å ha kommet hjem ble det et døgn med matforgiftning og egenmeldingsdag fra jobb i går. Blir lenge til neste gang jeg kjøper thaimat... I skrivende stund er jeg på bedringens vei og satser på å komme meg på tur i morgen 😊 16
Populært innlegg Heriks Skrevet 14. april 2018 Populært innlegg Skrevet 14. april 2018 Tusler rundt på Vegglifjell, som antatt fortsatt en stund til fjellstøvelsesongen starter. Men veien er i det minste mulig å gå på 15
Populært innlegg Tor-Erik-L-77 Skrevet 14. april 2018 Populært innlegg Skrevet 14. april 2018 I dag ble den endelig tid til en av bygdas fineste trugeturer. Det har desverre blitt prioritert langrenn forran langturer på truger i år men i dag var været så sykt bra at nå måtte denne rundturen til pers! Turen går også over endel bra terreng og myrer for tiur/orrhane leik og jeg ville se litt etter storfugl spor også. Det var lite spor etter storfugl i nærheten og på myrene desverre. Men jeg fant endel avføring inne i mer ulendt og tettere skogsterreng. 17
Populært innlegg a_aa Skrevet 14. april 2018 Populært innlegg Skrevet 14. april 2018 Skikkelig flott i Bergen i dag - men tiden har stort sett gått med til andre ting enn tur, det har vært messebesøk, hjulskifte på bilen, dekkskifte på sykkelen, helgeinnkjøp and whatnot. Men da klokken nærmet seg seks, ble det hivd en halvliter vann, en halvliter øl, real-pose, litt opptenningsved og kvistbrenner i sekken. Og så ble det en kjapp tur oppover på velkjente stier, iført shorts og kortermet t-skjorte med full stopp etter en halvtimes gange. Kveldsmat med IPA-smak og bål-lukt, til og med real-posen ga meg skikkelig sommerfølelse. Ahhh 14
Populært innlegg Gittiamo Skrevet 14. april 2018 Populært innlegg Skrevet 14. april 2018 Gaustatoppen vol.4 i år. Men helt klart årets beste. Knallsol, grei snø som oppførte seg pent og lite vind. Rett og slett helt toppers 👌🏻 Vi kom oss helt ut på toppen også. Ikke bare tårnet. 17
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 14. april 2018 Forfatter Populært innlegg Skrevet 14. april 2018 Strevsom tur opp på Golvertinden 1682 med @graham 32 km - 14 timer - 1400 høydemeter. Maks av hva jeg klarer akkurat nå men det er håp. Golvertinden er den toppen som gir desidert best utsikt over Helgeland og nordover. tungt føre men fint vær gikk turen fra simskardet. Nå er vi akkurat kommet ned. Graham hadde teknologi i orden, nemlig hodelykt så vi fant rett vei på slutten. pause.. På toppen. Ego med utsikt nordover mot På vei ned - mye is 19
Populært innlegg +tshansen Skrevet 15. april 2018 Populært innlegg Skrevet 15. april 2018 Det river i sjela å se alle de flotte toppturene, når man selv er lenka litt til lavlandet med en tå som ikke tillater alt for mye aktivitet! Så hva gjør man? Jo man pleier helsen som man best kan 😇 fyrer opp litt av kvistene etter forrige trefelling! Artig å se hvordan musene lager korridorer under snøen på vinteren! Ut å teste fiskelykken uten hell! Selv om jeg er helt overbevist om at fisken skal bite hele døgnet har jeg hørt hele livet at man helst skal fiske på Flo sjø. snøsmeltingen er begynt for fullt... gleder meg til å ta fatt på fjellene med fjellsko igjen 20 grader i skyggen er aldri feil 😇 avslutter dagen med en pils og bål 21
Populært innlegg +Krankman Skrevet 15. april 2018 Populært innlegg Skrevet 15. april 2018 Siste telttur på snø for sesongen er nå gjennomført. Nordstulvannet på Blefjell med ungene. +4C midt på natta... nå er det vår! 24
Populært innlegg tonymakkaroni Skrevet 15. april 2018 Populært innlegg Skrevet 15. april 2018 Skitur fra Skarsdalen i Flå over til Søndre Dyttholknatten og utsikt over vakre Vassfaret. Østlandets flotteste fjellområde!? 16
Populært innlegg Vandrefalk Skrevet 15. april 2018 Populært innlegg Skrevet 15. april 2018 Her igjen, denne gangen på randonnè. Noe som forøvrig er oppskrytt; jeg foretrekker randoopp! 15 2
+tshansen Skrevet 15. april 2018 Skrevet 15. april 2018 1 time siden, Vandrefalk skrev: Her igjen, denne gangen på randonnè. Noe som forøvrig er oppskrytt; jeg foretrekker randoopp! Artig å se bildet fra den vinkelen. Gir ikke inntrykk av at det er så langt opp til den berømte fotoplassen
Populært innlegg a_aa Skrevet 15. april 2018 Populært innlegg Skrevet 15. april 2018 Mye snø og ski, ser jeg - her i Bergen gikk det i shorts og snøhvite legger Når termometeret viser 20°C, blir det liv - masse fuglesang og i smådammene og pyttene er det full aktivitet med flørting og paring på amfibievis - helt til man kommer for nære, da blir overflaten plutselig heeelt stille. Denne var i en bitteliten pytt nesten midt på stien og tilsynelatende helt for seg selv, får håpe det blir noe på den også: Så ingen hoggormer ennå, og det er vel kanskje like greit 14
Populært innlegg +Espen Ørud Skrevet 15. april 2018 Populært innlegg Skrevet 15. april 2018 På 14.4.2018 den 11.37, Kjellis skrev: I skrivende stund er jeg på bedringens vei og satser på å komme meg på tur i morgen 😊 God bedring!! Her ble det kjapp morgentur på noen timer da guttungen skulle på fotballtrening kl 13. Da er en tur til Glimmevannshytta akkurat passe. Fantastisk vær! Ikke et vindpust. Fortsatt mer enn nok snø til alle... 15 1
Populært innlegg AK74 Skrevet 15. april 2018 Populært innlegg Skrevet 15. april 2018 Trugetur 559. Herlige forhold:) 15
Populært innlegg Siggy Stardust Skrevet 15. april 2018 Populært innlegg Skrevet 15. april 2018 Bål på en barrabb, rypeskvaldring og stadig lysere kvelder. Det går mot vår i nord! 17
Populært innlegg REs Skrevet 16. april 2018 Populært innlegg Skrevet 16. april 2018 I går, søndag, ble det årets første kanotur. I et strålende vår vær ble det god sving på Lutsivannet med både bål, kaffe og pølser, men dessverre ingen andre bilder enn de som sitter igjen inne i hodet og den gode følelsen av endelig å komme seg ut for å nyte våren. Jeg får prøve å få tatt noen bilder neste gang, og det blir det nok ikke lenge til. 11
Populært innlegg Julie_G Skrevet 16. april 2018 Populært innlegg Skrevet 16. april 2018 Dro med Fjelltid.no til Haukeliseter og tok turen til Kista på fredag 👍 14
Populært innlegg Tessatroll Skrevet 16. april 2018 Populært innlegg Skrevet 16. april 2018 Denne vinteren har det til tross for at eg bur "midt" i toppturland, vore mykje fjellski og langrenn, og lite topptur. Mest pga innkjøring og opplæring av hund. Siste mnd har me dog arbeidd litt med å bevege oss i høgare/brattare lende, med lina av og kontakttrening nedatt frå fjellet og gjennom skogen. Dette har gått så bra, at i går prøvde eg meg på å ta med unghunden på sin første "skikkelige" topptur. Fjellet heiter som så mange andre fjell på Sunnmøre "Grøthornet" (kjem av grjot = stein/ur), og ligg i prakis rett bak huset vårt. Det er ikkje meir enn 1090 moh, men med start frå 90 moh vert det nokre effektive høgdemeter likevel. Oppgang i ei solvendt helling der du jamt kan gå under 30 grader, gjer at ein på dagar som i går hovudsakleg må forhalde seg til å tenkje utløpssoner for solskred. Det buldrar og brakar til gjengjeld jamt i dalen no om dagen, så den problemstillinga må ligge langt framme i pannebrasken. Sett vekk frå at eg er dårleg på alpine startar, og det difor vart noko heftig plumpeføre utover, så vart det ein gjev tur, og unghunden har vist seg som ein potensiell toppturkamerat også. Det er derimot ikkje likte så godt, var synet av den heilt ferskkjørte linja ned frå Hellefjellet, som du kan sjå om du zoomar inn på biletet under (snøfeltet til høgre for den svarte veggen). Dei to jentene som hadde vore på toppen på Grøthornet ei lita stund før meg, stod med hjartet i halsen og såg på, og lurte på kva i søren dei skulle gjere når detta gjekk til dunders. Det var nok ein dyktig skikjører etter sjølve køyringa å dømme, men skredfaren er stor her no, og eg veit at mange av dei proffe fagfolka i går gjorde "nei"-vurderingar på nokre av våre "uskuldige" klassikerar, med grunnlag i fleire typar skredproblem. Det går også skred på stader det "normalt" ikkje går skred, her no. Eg fekk i alle fall vondt i magen av dette synet. Elles ein tipptopp tur, som igrunn (som vanleg) hadde fortent meir enn eit bilete. Eg synes ofte at ein her på Sunnmøre får dei flottaste utsyna på fjell som ligg mellom 1000 og 1200 moh, fordi ein då ser bort på fjell, og alle dei sju "blånane" i staden for å skue ned på fjell, og miste dimensjonane. 18
Populært innlegg Haoverla Skrevet 16. april 2018 Populært innlegg Skrevet 16. april 2018 Var på hytta på Hardangervidda fra tirsdag til lørdag forrige uke. Gikk fra Gvepseborg, Rjukan og ca.1.5 mil inn til hytta. Hadde med toppturski og støvler i pulk da hytta ligger mellom to fine topper til nedkjøring. Var på Gaustatoppen i går. 22
Populært innlegg Terka Skrevet 16. april 2018 Populært innlegg Skrevet 16. april 2018 En finfin tur på Gaustatoppen lørdagen ble søndag etterfulgt av lokal isklatring, og en kajakktur mens det var 18°C i skyggen hjemme. @Gittiamo møtte noe jeg tror nå være en ekte grønnlandssel? 🤔🤣 Våren er definitivt en av mine fire favorittårstider! 💖 😁 17
AK74 Skrevet 16. april 2018 Skrevet 16. april 2018 Samme lokale øytoppen 559, men i dag ble det ikke truger, men første lufting av randoskia. Steinalderutstyr, men fungerer fint til mitt bruk. Tok bratta opp, siden jeg foretrekker korteste vei! Måtte av med skian et stykke. Fri på mandag, og herlig vær, er absolutt en fin ting😎 8
Anbefalte innlegg