graham Skrevet 30. mars 2018 Skrevet 30. mars 2018 3 timer siden, graham skrev: Akutt beslutningsvegring angående påskeplaner for min del endte opp i et relativt sosialt opplegg i et vær man ikke kan klage særlig mye på. Med @Henrik @Elisabethsk @Sig Man @Heriks @tronn og @Mossy Ooog nå med et litt bedre postkortmotiv.. 9
Populært innlegg AK74 Skrevet 30. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 30. mars 2018 Ikke ofte at ski og truger kan tas i bruk på denne tida av året heime i Lofoten. Vestvågøy😊 16
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 31. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 31. mars 2018 Da truget jeg med fruen en runde på Krokskogen, gå skauleis med truger er en artig måte å se nye steder på. Litt trekk, så vi trakk litt ned i skogen for å raste. Gikk også forbi 10 spørsmål på veien, mye folk på hyttene nå. Drømmevær 🌞 11
Populært innlegg aleks Skrevet 1. april 2018 Populært innlegg Skrevet 1. april 2018 (endret) For en utrolig påske! Minus 15 om nettene og sikkert et sted mellom 5 og 10 minusgrader på dagtid, men sola varmet som bare det. Tok et postkort av frua da vi var på skitur i Ålsfjella. Her ser vi ut mot Reineskarvet i Skarvheimen. Endret 1. april 2018 av aleks 16
Populært innlegg Elisabethsk Skrevet 1. april 2018 Populært innlegg Skrevet 1. april 2018 På 30.3.2018 den 16.48, graham skrev: Ooog nå med et litt bedre postkortmotiv.. Slenger på litt flere postkortmotiv herfra. Knalltur! Rett og slett! 22
+Memento mori Skrevet 1. april 2018 Skrevet 1. april 2018 1 time siden, Elisabethsk skrev: Knalltur Flotte bilder, særlig det med hele pulkrekka, reine ekspedition Amundsen😀 Takk for at du deler. 1
Populært innlegg Haoverla Skrevet 2. april 2018 Populært innlegg Skrevet 2. april 2018 (endret) Noen bilder fra påskehelgen med turer rundt om Nærøyfjorden med utgangspunkt i Jordalen som er en bygd i Voss kommune Endret 2. april 2018 av Haoverla 19
Populært innlegg a_aa Skrevet 2. april 2018 Populært innlegg Skrevet 2. april 2018 Da er April-ute-overnattingen i boks allerede Denne gang på Storhaugen (nåja, like under toppen av den), en liten avstikker fra "Over vidden"-løypa i Bergen. Gikk opp fra Fløyen via Blåmanen og Rundemanen i strålende vær, og lagde meg litt mat da jeg kom til Storhaugen en time før solnedgang, hvorpå "tomten" for bivybagen ble lokalisert: Deretter var det bare å få ting på plass før solen forsvant. Tok et oversiktsbilde der jeg burde hatt lys på bivyen (til høyre i bildet, ser kanskje staven?): I morges var himmelen atskillig mindre ren da jeg våknet (etter urolig søvn pga en verkende hofte). Lagde en kopp morgenkaffe, og pakket deretter sammen - da jeg dro, fikk jeg en snøbyge i hodet, og varden på Storhaugen kunne så vidt skimtes bak meg. Og skyene bak Ulriken var skikkelig mørke, så jeg tok banen ned og dro hjem. Et par timer etter at jeg kom hjem, var været atter pent - og jeg kunne notere meg for den fjerde månedovernattingen vel utført 20
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 2. april 2018 Populært innlegg Skrevet 2. april 2018 Trugetur utenfor løypene i dag, drømmeforhold for truger i dag. Turen gikk til Igloen på Abboråsen og til Kongens utsikt. I en bakke fant vi disse sporene, må ha vært en veldig forsiktig skiløper. Legg merke til at vedkommende har gått ned! 14
Populært innlegg +tshansen Skrevet 2. april 2018 Populært innlegg Skrevet 2. april 2018 En liten trimtur opp den vanlige løypen i dag! 13
Populært innlegg +Luesveis Skrevet 2. april 2018 Populært innlegg Skrevet 2. april 2018 Måtte bare ha meg en natt ute, nå som det er så fint vær, og tok turen til Maridalsalpene. I går gikk jeg fra Vaggestein opp til Gaupekollen, mesteparten til fots på sti med hard snø. Satte opp teltet noen få meter fra selve toppen uten utsikt. Etterhvert kom stjernene fram, så tre-fire stjerneskudd. Lå med åpent telt gjennom natta, det var meldt 6-7 minus, vet ikke om det ble så kaldt, sov uansett varmt og godt, og brukte en 20 år gammel sommerpose som dyne over tresesongsposen. I dag fortsatte jeg på truger bratt ned Gaupekollen og så bratt opp til Mellkomkollen, derfra på sti ned til Skar. Jeg er ikke så opptatt av å ta bilder underveis, spesielt ikke i kjente trakter, men her er ihvertfall et stemningsbilde fra leiren. 13
Populært innlegg +Blaser Skrevet 2. april 2018 Populært innlegg Skrevet 2. april 2018 En liten tur med gamlingen på skaren. Utrolig hvor fint det kan være i Trøndelag! ( av og til...) 11
Populært innlegg Øyvind Hellenes Skrevet 3. april 2018 Populært innlegg Skrevet 3. april 2018 Er veldig fornøgd med at eg kom meg ut på fjellet kvar dag denne påska. Skulle vel eigentleg berre mangle med det vêret vi har hatt. Uansett, her er nokre høgdepunkt: Teltur til Fløgen i Flora. Med solnedgangen rett i havet er det fort ein av dei aller flottaste plassane eg har slått leir. På veg opp Bolsetnipa. Fjellet med kanskje den beste utsikta over Jølstravatnet. Pause på Storfjellet i Viksdalen (Gaularfjellet). Vinden endra stadig retning og då var det greit å ha med tarp. Siste dag av påska fekk vi fantastisk køyring i puddersnø ned i frå den mektige Syskarnipa. På bilete ser ein nabofjellet Kvitsvornipa. 19
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 3. april 2018 Forfatter Populært innlegg Skrevet 3. april 2018 Masse hvitt i løpet av morgenen. Flott avslutning på en usedvanlig flott påske! 16
Populært innlegg +rayun Skrevet 3. april 2018 Populært innlegg Skrevet 3. april 2018 Av forskjellige årsaker ble det hjemmepåske på meg i år. Men 2 påskedag dro jeg til fjells og i dag hadde prøvde jeg skiene. Knallsola er borte og det er hordene av folk også. Møtte ikke mange, men slo av en hyggelig prat med 2 spreke karer som skulle på telttur med pulk, telt og sovepose. For egen del ble det ble faktisk en 3,5 times tur, ikke for det turen var veldig lang men fordi skuldrene krangler. Fra Sjusjøen og til Kroksjøen hvor denne og Mjogsjøen ble rundet. Fra Mellsjøosen ble det straka vegen tilbake til vogna og dypdykk i pilleboksen. Uansett godt å få rørt litt på en gammal skrott. Siste bilde, ikke softet, men iPhone rett opp av lomma. 14
Populært innlegg Kristian Bøhler Skrevet 4. april 2018 Populært innlegg Skrevet 4. april 2018 Har hatt mange fine turer til Gaustatoppen i vinter 🙂 i tåke, snø, sol. Første året med Randonee ski og det har vert veldig bra . Her er lit bilder fra ale turene 🙂 14
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 6. april 2018 Forfatter Populært innlegg Skrevet 6. april 2018 Morgentur med lett klyving på Torghatten - fortsatt frost og vinterlig. Blir aldri lei av utsikten her oppe 11
+Espen Ørud Skrevet 8. april 2018 Skrevet 8. april 2018 På 2.4.2018 den 18.19, Memento mori skrev: Legg merke til at vedkommende har gått ned! Haren derimot.... 1
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 10. april 2018 Forfatter Populært innlegg Skrevet 10. april 2018 Fin dag på Sør kvaløy i Sømna helt sør i Nordland. Tenk at de målte 54,8 m/s vind her i januar - kastevind men allikevel. Det var stormen cora. Nedenunder ser man utsikten sørover fra Sørfjellet. Heilhornet til venstre. Det første skikkelige nordlandsfjellet. En utrolig flott terreng opp mot Ingebrigtvarden. Men stien er helt dekt med is, og det er en balansegang uten piggsko eller brodder.. Torghatten ser liten ut herfra - midt i bildet. Med Dønnamannen i bakgrunn, 7 søstre rett til høyre. Vega til venstre. Ved topp nummer 2. 15
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 11. april 2018 Forfatter Populært innlegg Skrevet 11. april 2018 Live fra Trælneshatten 567. Sol og vindstille. Is og snø hele veien opp. Torghatten der nede en bekjent bruker å fly ned og gjorde det for noen dager siden 14
+rayun Skrevet 11. april 2018 Skrevet 11. april 2018 Årets første tur med Touring sykkelen i dag. Det ble også første test av navigering med Maps.me på mobilen som ble plassert i lokket på styreveska. Selv om jeg har hatt Maps.me på telefonen i lang tid har jeg aldri brukt den til navigering. Men det er denne jeg skal bruke på årets sykkeltur så da var det greit å få testet ut. Mesteparten av veier og gang/sykkelvei er nå fritt for snø på disse kanter og de siste dagene har satt fart på snøsmeltingen. I tillegg til informasjonen på skjermen er det også tale på flere språk, men ikke Norsk. Første kommando kommer f.eks. 200m. før kryss for så å bli gjentatt rett før krysset. Kartet lastes ned og brukes "offline". Totalt sett funket det veldig greit, men den brukte en del strøm. Tror det er fordi app´en i navigeringsmodus ikke går i dvale og da lyser jo skjermen hele tiden. 6
+tshansen Skrevet 11. april 2018 Skrevet 11. april 2018 kom meg over dørstokkmila i dag, men stoppet der! Frykter jeg har brukket en tå, å kan bare glemme å gå lengre turer! Typisk når våren står på trappa og vi kjenner på temperaturer opp mot 15 grader 🤬 7
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 12. april 2018 Forfatter Populært innlegg Skrevet 12. april 2018 Mer blå himmel og små knauser her på Helgeland. Fem topper i mellom 195 og 345 meter. Mye opp og ned. Masse sol og varmt. Tungt i de lengste snødekte og vindstille motbakkene. Problematisk å kle seg når været varierer så enormt. Første topp Gåsheitinden. Telia holdt på å montere noe i en sender der oppe. De hadde helikopter - noen har det. Jeg ser mot de resterende fire toppene på runden. Solbrent eller hur? Fin runde - ikke uten grunn veldig populær. 11
Anbefalte innlegg