Populært innlegg +tshansen Skrevet 10. februar 2018 Populært innlegg Skrevet 10. februar 2018 Småen fikk bestemme aktiviteten i dag! Ski, uten tvil ski 😂 så vi fikk oss 2 timer i sporet på Gullbotn 15
Populært innlegg a_aa Skrevet 10. februar 2018 Populært innlegg Skrevet 10. februar 2018 Eneste tur denne uken. Ble standardturen i dag, i ikke helt standard vær - benyttet meg av et tidsvindu der både yr og storm var enige om null nedbør. Det var nesten bart med litt sludd på veiene nede på Laksevåg, men det var ikke langt man skulle bevege seg oppover før trærne var tunge av snø. Og det gamle ordtaket "Det blåser på toppene" er fortsatt helt sant: Godt med et par timer med god puls, varm svette, kald vind og glimt av sol 19
+tshansen Skrevet 10. februar 2018 Skrevet 10. februar 2018 15 minutter siden, a_aa skrev: Eneste tur denne uken. Ble standardturen i dag, i ikke helt standard vær - benyttet meg av et tidsvindu der både yr og storm var enige om null nedbør. Det var nesten bart med litt sludd på veiene nede på Laksevåg, men det var ikke langt man skulle bevege seg oppover før trærne var tunge av snø. Og det gamle ordtaket "Det blåser på toppene" er fortsatt helt sant: Godt med et par timer med god puls, varm svette, kald vind og glimt av sol De to siste bildene dine var meget nice 1 1
Populært innlegg +Krankman Skrevet 11. februar 2018 Populært innlegg Skrevet 11. februar 2018 Testet ut mitt nye Spitsbergen X-Trem med ungene på 5 og 8 år. Snø og vind i hele natt og det var morsomt for unga å se landskapet helt nedsnødd da vi åpnet teltdøra i morges. 19
Populært innlegg Phoney Skrevet 12. februar 2018 Populært innlegg Skrevet 12. februar 2018 Ikke tur, men luftetur... Har laget meg en liten løype i et hogstfelt, etter nattens påfyll med snø var sporene borte. Skiene kladdet bra, men hadde godt grep oppover der jeg normalt sett sliter med å komme meg opp. 12
+tshansen Skrevet 13. februar 2018 Skrevet 13. februar 2018 Ikke noe langtur, men blir nok noen timer med svette da jeg skal prøve å legge ned skog (innmark) så man kan fyre hele neste sesong også 7
Phoney Skrevet 13. februar 2018 Skrevet 13. februar 2018 Lesedagen ble ødelagt av finvær. Blå himmel, sol og rett under null grader. Tok skia fatt og ble belønnet med nyoppkjørte løyper. Gjorde det litt enklere for hundene, samt at jeg da var ganske trygg på at isen på vannet skulle holde oss. I tillegg lærte jeg at sol blenderen bør benyttes på objektivet... 9
Populært innlegg Freebird Skrevet 13. februar 2018 Populært innlegg Skrevet 13. februar 2018 Jeg samler topper i nærområdet så i dag gikk turen til Furefjellet i Meland med sine spinnville 105 moh. 13
Populært innlegg Heriks Skrevet 13. februar 2018 Populært innlegg Skrevet 13. februar 2018 Fortsetter skiturene mine rundt jordet og myra hjemme Holdt på å dø litt på meg når det fløy opp orrhane en meter foran skituppen min i dag. 11
Populært innlegg +tshansen Skrevet 16. februar 2018 Populært innlegg Skrevet 16. februar 2018 Turen gikk inn på hytten igjen i dag, ikke alt for mye aktivitet enda bortsett fra alle varene til og fra bilen, samt snømåking! Håper å få brukt helgen på ski 👍🏻 10
Populært innlegg På Ville Veier Skrevet 17. februar 2018 Populært innlegg Skrevet 17. februar 2018 Ble en liten topptur, i nærområdet, på meg i dag. Når jeg ser på snøforholdene, ser jeg at det blir en tur på toppen nedenfor i nærmeste fremtid, også... 7 5
Populært innlegg Vandrefalk Skrevet 17. februar 2018 Populært innlegg Skrevet 17. februar 2018 Her... 14
Populært innlegg Gittiamo Skrevet 17. februar 2018 Populært innlegg Skrevet 17. februar 2018 Hyggen på jakt etter is. Som @terka og jeg fant under masse snø. Altså isklatring 😍 så ufattelig gøy. Får helt dilla. Verdt å prøve 🤙🏻 14
Populært innlegg TarjeiSkrede Skrevet 17. februar 2018 Populært innlegg Skrevet 17. februar 2018 Skitur i Krokskogen som var som flo og fjære mellom høyt og lavt. Nede (Damtjern). Oppe (ovenfor Borgersetra). 16
AK74 Skrevet 18. februar 2018 Skrevet 18. februar 2018 13 timer siden, Vandrefalk skrev: Her... Fine fjell i bakgrunnen😊 hvor kan det være?
Vandrefalk Skrevet 18. februar 2018 Skrevet 18. februar 2018 2 timer siden, AK74 skrev: Fine fjell i bakgrunnen😊 hvor kan det være? Ovenfor Fjordgård på Senja; toppen like til venstre for varden er Segla, et svært populært turmål... 1
AK74 Skrevet 18. februar 2018 Skrevet 18. februar 2018 10 minutter siden, Vandrefalk skrev: Ovenfor Fjordgård på Senja; toppen like til venstre for varden er Segla, et svært populært turmål... Tenkte på Senjafjell når jeg så bildet😊
Populært innlegg +Luesveis Skrevet 18. februar 2018 Populært innlegg Skrevet 18. februar 2018 Har vært på trugetur i Maridalen i Oslomarka både i går og i dag, mye snø der for tiden. I går ble det Skar-Fagervann-Lyberga-Maridalen skole. Det var meldt sol på formiddagen, som jeg ikke så noe til, og tåka lå tjukk over Fagervann, men jeg så både harespor, elgspor og spor etter et eller annet dyr i musestørrelse. Fine snøformasjoner på trærne. I dag ble det Vaggestein-Gaupekollen-Vaggestein i snøvær og noen få minusgrader, altså ganske fuktig på slutten. 12
Populært innlegg +Blaser Skrevet 18. februar 2018 Populært innlegg Skrevet 18. februar 2018 Nåja. Fikk på fredag mitt par Lundhags Proffesional mid og har brukt helgen til å gå de inn. Svenneprøven ble i dag opp til min vante tur/treningstopp med småen. Nedover så måtte jeg løpe etter småen... Heldigvis så fungerte Skoa bra og nå ser jeg lyst på turlivet 12
Populært innlegg Heriks Skrevet 18. februar 2018 Populært innlegg Skrevet 18. februar 2018 Har vært på tur med @Elisabethsk og testet vinterutstyr .. ingen tvil om at ting er litt mer trælete med snø .. men finfin tur lell, og både pulk, telt og sovepose (r) virker så da skal man vel ikke klage. 25
Populært innlegg a_aa Skrevet 18. februar 2018 Populært innlegg Skrevet 18. februar 2018 Droppet jobbing og fikk en tur denne uken også, denne gang med Løvstakken på ruten: Ymse vær, med både sol og regn og tåke. På det første bildet skimtes oppe til venstre den store firkantede varden på Løvstakken, mens på det neste ser man de to mastene på toppen (og at HDR-funksjonen på Moto G4 Plus av og til sporer av og lager rariteter i lysnivået). Tredje bildet er fra oppstigningen til Damsgårdsfjellet, der går jeg med poncho på, siden det begynte å regne på turen ned fra Løvstakken. De to siste bildene er fra Holefjellet, der det var såpass godt med snø at jeg gjerne skulle hatt truger eller ski et stykke: Nok en fin tur - men det må da for svarte bli flere enn én pr uke! Jeg bestiller herved bedre vær, litt mindre jobb, megadose turentusiasme og mindre tid foran PC-en for å sjekke hva som skjer på Fjellforum 20
+tshansen Skrevet 18. februar 2018 Skrevet 18. februar 2018 3 minutter siden, Heriks skrev: Har vært på tur med @Elisabethsk og testet vinterutstyr .. ingen tvil om at ting er litt mer trælete med snø .. men finfin tur lell, og både pulk, telt og sovepose (r) virker så da skal man vel ikke klage. Det bildet «blå» bildet av teltetene og horisonten var knallbra 👏🏻👏🏻 4
Populært innlegg Elisabethsk Skrevet 18. februar 2018 Populært innlegg Skrevet 18. februar 2018 Hittil i 2018 har jeg vært så heldig å få gode turvenner på besøk i flere av helgene, og det har blitt noen veldig fine turer ut av det. Denne helga var nok en slik. Fedag kveld dukket @Heriks opp for en kort testtur for å få testet telt og pulker i Ringsakerfjellet før neste helgs forumtreff på Grotli. Avreise lørdag formiddag - tåke fra morgenen men yr hadde jo lovet sol. En times biltur opp til Skvaldra. Grubling i bilen på hva kan man ha glemt, men min konklusjon var at alt var husket på så dette lovet jo veldig bra! Vel framme på parkeringen - tåke og skyer var borte og det var overhodet ikke noe vind - men en vesentlig ting åpenbarte seg.. Pulkselen min lå igjen hjemme!! Et par telefoner rundt, men ingen hadde mulighet til å stikke innom etter og hente og møte oss på halvveien - vinterferie og fantastisk vær = folk er ute. Litt kjapp grubling - reise helt hjem og hente selen ville bety 2 timer forsinkelse og nye 100,- i bompenger - og vi ville kommet opp igjen såpass sent at turen måtte kortes inn litt. Konklusjon er at man tester om dagstursekken og pakkreimer kan duge. Det viste det seg heldigvis at fungerte helt fint! Kort middagsrast i sola utenfor Godlidalshytta og så ake noen korte metre ned igjen til en liten plass nedenfor hytta som så ut til å gi litt godt le og ly for vær (Var jo meldt hele 2m/s i løpet av natta). Opp med telt og graving av kuldegrop og litt rigging av div luksus inne i teltet. Veldig trivelig kveld, varm og god natt. Tåke og lite utsikt ga ikke voldsom lyst til noen lang tur i dag så da ble det bare kort aketur ned igjen til bilen og så hjem igjen til en solid egg og bacon-brunsj. Tusen takk for turen! 24
whistler Skrevet 18. februar 2018 Skrevet 18. februar 2018 1 time siden, Elisabethsk skrev: Hittil i 2018 har jeg vært så heldig å få gode turvenner på besøk i flere av helgene, og det har blitt noen veldig fine turer ut av det. Denne helga var nok en slik. Fedag kveld dukket @Heriks opp for en kort testtur for å få testet telt og pulker i Ringsakerfjellet før neste helgs forumtreff på Grotli. Avreise lørdag formiddag - tåke fra morgenen men yr hadde jo lovet sol. En times biltur opp til Skvaldra. Grubling i bilen på hva kan man ha glemt, men min konklusjon var at alt var husket på så dette lovet jo veldig bra! Vel framme på parkeringen - tåke og skyer var borte og det var overhodet ikke noe vind - men en vesentlig ting åpenbarte seg.. Pulkselen min lå igjen hjemme!! Et par telefoner rundt, men ingen hadde mulighet til å stikke innom etter og hente og møte oss på halvveien - vinterferie og fantastisk vær = folk er ute. Litt kjapp grubling - reise helt hjem og hente selen ville bety 2 timer forsinkelse og nye 100,- i bompenger - og vi ville kommet opp igjen såpass sent at turen måtte kortes inn litt. Konklusjon er at man tester om dagstursekken og pakkreimer kan duge. Det viste det seg heldigvis at fungerte helt fint! Kort middagsrast i sola utenfor Godlidalshytta og så ake noen korte metre ned igjen til en liten plass nedenfor hytta som så ut til å gi litt godt le og ly for vær (Var jo meldt hele 2m/s i løpet av natta). Opp med telt og graving av kuldegrop og litt rigging av div luksus inne i teltet. Veldig trivelig kveld, varm og god natt. Tåke og lite utsikt ga ikke voldsom lyst til noen lang tur i dag så da ble det bare kort aketur ned igjen til bilen og så hjem igjen til en solid egg og bacon-brunsj. Tusen takk for turen! Ser ut som dere har kontroll 😃 Litt artig at det går an å ligge på tvers i teltet. Hilsen 190 😂 2
Anbefalte innlegg