+tshansen Skrevet 3. februar 2018 Skrevet 3. februar 2018 1 minutt siden, Vidalroger skrev: Få folk? Kanskje lika greit. Er detta Gullbotn, @tshansen? Nei dette er på Gamlesætra i begynnelsen av Romarheimsdalen (45 min fra Åsane) helt greie løyper (totalt 3,8 km) lite folk og hyppig preppet løyper! Anbefales om man vil unna de mest populære løypene nærmere byen! Er en liten bortgjemt perle dette 2
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 3. februar 2018 Pålogget Forfatter Populært innlegg Skrevet 3. februar 2018 Fine godværsdager, med mye kulde og islagte fjell med skare og en del vind. Noe panisk oppdagde jeg at vi har en del trimbøker som ikke er opptelt etter fjorårets fjelltrim, så en god unnskyldning for å komme seg ut. To topper besøkt.. Fantastisk solnedgang og et helt utrolig lys denne kvelden også. På veien ned måtte jeg på med broddene i det mest islagte og bratte partiet. Kun fior spesielt interreserte.. 13
Populært innlegg Imp Skrevet 3. februar 2018 Populært innlegg Skrevet 3. februar 2018 Vinteren er den flotteste på noen år her i Hurum. Har kost oss veldig på tur til den lokale turisthytta i dag. 16
Populært innlegg Terka Skrevet 3. februar 2018 Populært innlegg Skrevet 3. februar 2018 Når det rapporteres om minus 30 grader i fjellet så er det helt ok å leke seg litt i nabolaget hjemme. 🤣 Litt vinterjuving med både "alpin" og is-klyving er fin trening mot litt mer bratte fjellturer. 😊 18
Vidalroger Skrevet 3. februar 2018 Skrevet 3. februar 2018 1 time siden, tshansen skrev: Nei dette er på Gamlesætra i begynnelsen av Romarheimsdalen (45 min fra Åsane) helt greie løyper (totalt 3,8 km) lite folk og hyppig preppet løyper! Anbefales om man vil unna de mest populære løypene nærmere byen! Er en liten bortgjemt perle dette Flott. Kjente det ikkje igjen på bildet. Bur jo ikkje langt derifrå, men har ikkje stått på ski der i voksen alder. 1
Gjest Mareng Skrevet 3. februar 2018 Skrevet 3. februar 2018 2 timer siden, tshansen skrev: Nei dette er på Gamlesætra i begynnelsen av Romarheimsdalen (45 min fra Åsane) helt greie løyper (totalt 3,8 km) lite folk og hyppig preppet løyper! Anbefales om man vil unna de mest populære løypene nærmere byen! Er en liten bortgjemt perle dette Hvor kuperte er disse løypene ifht. Gullbotn? Problemet med mye av løypene rundt Bergensområdet er at de er veldig kuperte. 5 km på sjusete er utrolig fin. Lange flater, og lange slake bakker. Men å kjøre fra Bergen til Nordheimsund for en dagstur på ski er litt drøyt når det ligger masse mye nærmere..
+tshansen Skrevet 3. februar 2018 Skrevet 3. februar 2018 12 minutter siden, Mareng skrev: Hvor kuperte er disse løypene ifht. Gullbotn? Problemet med mye av løypene rundt Bergensområdet er at de er veldig kuperte. 5 km på sjusete er utrolig fin. Lange flater, og lange slake bakker. Men å kjøre fra Bergen til Nordheimsund for en dagstur på ski er litt drøyt når det ligger masse mye nærmere.. Det er ikke like kupert som i gullbotn! Det er stort sett flatt og fint hele veien, med en litt lengre bakke som skiller den nederste og øverste delen av løypen! Skal se om jeg finner en høydeprofil fra klokken min
Populært innlegg TarjeiSkrede Skrevet 3. februar 2018 Populært innlegg Skrevet 3. februar 2018 Det ble en lang og kald, men vakker skitur i Romeriksåsene denne lørdagen. Tok toget til Harestua og så fort jeg hadde kommet meg opp i høyden ble det en strålende dag på ski, selv om det beit bittelitt i kinnene. Turen avdekket at det var laget en ny og flott trasé mellom Råsjøen og Hakkim. De siste solstrålene forlater Romeriksåsene, på vei ned mot Harestua. 18
Populært innlegg Heriks Skrevet 3. februar 2018 Populært innlegg Skrevet 3. februar 2018 Kjørt løyper her nå så har prøvd skia i spor i dag, breie ski funker helt fint i turspora her 12
Populært innlegg +Espen Ørud Skrevet 3. februar 2018 Populært innlegg Skrevet 3. februar 2018 Da det i helgen har dratt seg til med -32 i vårt "hovedturområde" på Sennlandet valgte jeg og junior en mer bynær skitur med innlagt kaffe- og kakaopause på åpen hytte. Her var det vesentlig mer overkommelig temperatur også. 2018-02-03 15.33.24.mp4 15
Populært innlegg AK74 Skrevet 3. februar 2018 Populært innlegg Skrevet 3. februar 2018 En tilsynstur til DNThytta i Skipsfjorden på Vannøya i Troms. Et par timers gåing over fjellet hver vei. Nydelig vær og føreforhold i Tromsø-området enda. Rundt 10-. Inne på hytta var det -6 når vi kom, og fikk 12 g før vi dro derfra i kveld. Aluq var turkompisen som ble med i dag😊 14
Populært innlegg +Espen Ørud Skrevet 4. februar 2018 Populært innlegg Skrevet 4. februar 2018 I dag ble det tidligtur på fjellet for Emil skulle trene fotball klokken 14. Tidlig frokost og tidlig i gang. Med litt flaks så traff vi både bestemor Dutta (Tone) og Greta ved avgang så vi fikk følge til Glimmevannshytta. Der ble det kaffe- og kakaopause før vi måtte snu ned for å rekke fotballtrening. Dutta og Greta tok turen videre mot Rundvannshytta. -10, men nær vindstille gjorde fine forhold. Det har vært ganske værhardt så enkelte rabber er helt fri for snø. Men det er jo februar/mars som gjerne er snømånedene her så det er fortsatt håp for skiføre en stund til Glimmevannshytta: https://kart.finn.no/?lng=23.82945&lat=70.64884&zoom=21&mapType=norortho Bilder Glimmevannshytta: https://www.google.no/search?q=Glimmevannshytta&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjh6KuItIzZAhWEiywKHbE6ByUQ7AkIVA&biw=1600&bih=1094https://kart.finn.no/?lng=23.82945&lat=70.64884&zoom=21&mapType=nororthohttps://kart.finn.no/?lng=23.82945&lat=70.64884&zoom=21&mapType=norortho 2018-02-04 12.51.58.mp4 13
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 4. februar 2018 Pålogget Forfatter Populært innlegg Skrevet 4. februar 2018 Flott å se at det lysner oppe hos dere @Espen Ørud - det går rette veien nå! I fjor var Torghatten med i den lokale fjelltrimmen og boken måtte skiftes/telles. Torghatten har vi tatt ut av fjelltrimmen siden et fall i de bratteste partiene kan være fatalt. Det var derfor med spenning vi alle sammen satte kursen mot toppen. Det gikk bra både opp og ned brattene, selv om det lå en del is. Det er utrolig kordan man skjerper sansene når man virkelig må ta det med ro nedover. Testet isen på vei hjem..Flotte vinterdager nå.. 13
Populært innlegg a_aa Skrevet 4. februar 2018 Populært innlegg Skrevet 4. februar 2018 Flott søndagstur - nok en gang rett ut fra leiligheten Jeg trives veldig godt med å ha fint turterreng så tilgjengelig, men samtidig gjør det at jeg altfor sjelden tar bryet med å se andre områder. I dag var været så strålende at selv om det var kjente stier, var det en skikkelig boost å være ute og å kjenne at solen faktisk begynte å varme litt På Olsokfjellet ble 12 sekunders forsinkelse på kameraet som balanserte på varden, en liten spurt og deretter late som man med stoisk ro har stått og sett utover Fyllingsdalen og tenkt filosofiske tanker i lang tid: Turen gikk så til Viggohytten, der det var så folksomt at det var 15-20 minutters ventetid på en vaffel - så jeg nøyde meg med en kjapp kopp kaffe, før jeg satte kursen hjemover. Måtte jo også knipse "standardbildet" i nedstigningen fra Holefjellet En fin tur - men burde nok satt av mer tid til en skikkelig tur denne helgen, tror jeg. Spoiler Btw: Midt i dette bildet - sånn omtrentlig under flyet - ser man det lille platået der jeg overnattet på tur til jobb på fredag. 13
Populært innlegg Elisabethsk Skrevet 4. februar 2018 Populært innlegg Skrevet 4. februar 2018 Nok en helg med skibesøk. Kort nærtur med pulk (for treningens del) i nærområdet i går. Neveltoppen fra Nordseter (igjen) i dag med besøket og moren min. Fjellskiene skulle luftes litt, og kortfellene var kjekke å ha på tur opp, men da de skulle tas av på turen ned viste det seg at de hadde fryst helt fast. Litt dårlig glid nedover til bilen igjen mao, men desto mer treningsutbytte...?? Uansett en super dag og tur. Merkelig lite folk i løypene - kanskje kulda hadde skremt dem? Men så å si helt vindstille - også oppe på toppen - og null skyer gjorde temperaturen særs behagelig! Nydelig start på dagen. Bare å komme seg opp og få laget kaffe og spist frokost, smurt niste og pakke sekken! Og en kort liten ekstrarunde da vi kom hjem igjen (med langrennsskiene og ørlitt bedre glid!) 18
Populært innlegg Gittiamo Skrevet 4. februar 2018 Populært innlegg Skrevet 4. februar 2018 Siden «alle» har dratt til fjells og topptur i helgen, dro @Terka og jeg til skogs. I et iskaldt juv. Endelig fikk vi lekt i skikkelig is 😀 Kinnartaggen i Hyggen leverte. Så utrolig gøy 😀 har så vidt testa isklatring før og det er jo helt vannvittig gøy 😀 13
Populært innlegg +tshansen Skrevet 4. februar 2018 Populært innlegg Skrevet 4. februar 2018 I dag gikk turen fra Dyrkolbotn Fjellstue og innover til Instebotnvatnet. Vi var litt usikker på føre, men været slo til som vist på film! Så vi tok sjansen på at føret skulle være greit nok. Her var ingen oppkjørte løyper, men folk har vært flink å lage gode spor for de som går på vanlig langrenn. Solen stod på å strålte hele dagen. Fantastisk påskestemning, selv om temperaturen var nede i -9 grader på det meste. Ikke like lett å gå egne veier, men jeg liker initiativet og lysten på å utforske.... totalt gikk småen 7,6 km for egen maskin i dag. Jeg er mektig imponert, selv om vi måtte lokke han med noen bensinstopp på veien Var rakk nesten tilbake før solen gikk ned bak fjellet. En fantastisk dag på ski i dag også. Å enda er det så utrolig mange flere steder som skal utforskes 16
Populært innlegg Pauronn Skrevet 4. februar 2018 Populært innlegg Skrevet 4. februar 2018 -27 klokka 10, turen gikk til viglsjøen. Drygt 2 mil tur-retur. Dog stusselig å prøve å ta bilde av fjell og horisont med en mobiltelefon. @Espen Ørud jeg hadde fersken fra real på flaska. Så du det svaret? 10
+Espen Ørud Skrevet 4. februar 2018 Skrevet 4. februar 2018 1 minutt siden, Paul Rønning skrev: @Espen Ørud jeg hadde fersken fra real på flaska. Så du det svaret? ???
Populært innlegg Imp Skrevet 4. februar 2018 Populært innlegg Skrevet 4. februar 2018 Gittiamo og Terka: vi var rett i nærheten, ute på isen med tre unger 😊👍 Først en morgentur med Ulv, herlig å hilse en dag som begynner så vakkert. Så har vi vært på knallsterk is ved Hyggen i dag. Går fint å skøyte hele Drammensfjorden på langs om man vil. En utrolig flott dag! 13
Terka Skrevet 4. februar 2018 Skrevet 4. februar 2018 @Imp, vi så dere! 😀 Dvs vi så mange flere nede på isen da, og snakke om hvor hyggelig det så ut. 😄 Tror jeg må ta med kidsa ut på isen der en dag! 1
Imp Skrevet 4. februar 2018 Skrevet 4. februar 2018 Ja, gjør det! Guttungen ville ikke hjem i dag. Håper føret varer til neste helg
+tshansen Skrevet 5. februar 2018 Skrevet 5. februar 2018 Hadde meg en tur opp til Såta på Kvamskogen via Negerlandsbyen... Spåkonene i tv2 og trollmennene i NRK var ikke enig om været for i dag, så jeg satset på at de som meldte best vær fikk rett. Det ble ikke i nærheten av så fint som nrk kunne melde... Til tider veldig utfordrende lys, som gjorde nedfarten ekstra spennende... Lagde et par solide huller i løypa oppi der, som en utfordring til de som kommer etter. Det var bare å sette seg i hokey å satse på det beste. Jeg har jo en del Alpint og Snowboard i bena, så hvor vanskelig kan det være Det var langt mer krevende enn jeg hadde forestilt meg, men et par fall på en slik tur må man bare regne med Det var ikke veldig innbydende å sette seg ned å spise lunsj på toppen, så jeg gikk hele turen å tok lunsjen i bilen i stede. Fin tur, men synd med været! 7
Kjell Iver Skrevet 5. februar 2018 Pålogget Forfatter Skrevet 5. februar 2018 Nok en bok samlet inn i et skikkelig grisevær. Tungt føre i noe dyp snø nede i skogen - og isete lenger opp. Klarte det kunststykket å sette på broddene feil vei halve turen! Sludd, vind og null sikt gjorde turen ved varden lynkjapp. 600 høydemeter er nok i sånnt vær. Ble angrepet av dette monsteret halvveis.. IMG_0893.mp4 4 5
+Blaser Skrevet 5. februar 2018 Skrevet 5. februar 2018 Endelig fikk jeg med meg en kunde opp på toppen min like etter lunch i dag. Kunden jukset litt med en meget dravillig hund oppover, mens jeg hang bak som et slips.... ( slitsomt, men trøsten var at jeg ble belønnet med 3.5 i treningsscore på gramin fenix) 8
Anbefalte innlegg