Populært innlegg a_aa Skrevet 25. desember 2017 Populært innlegg Skrevet 25. desember 2017 Det ble en liten ribbefettbrennertur på meg også: Deilig med litt sol på netthinnen, måtte nyte den før snøværet som snek seg inn bak ryggen fra nordvest nådde fram. Fikk ellers testet litt nytt ullundertøy , og konklusjonen er at Devold Active ZipNeck + Brynje Arctic Vest + Brynje Arctic Shorts blir for varmt selv med tynn sommerytterbekledning og 2 blå grader - gloheite saker 17
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 25. desember 2017 Populært innlegg Skrevet 25. desember 2017 Det er den tiden på året når d-vitaminlagrene fylles på solrike Gran Canaria og turer gåes i et tørrere klima enn vanlig. Bildene er fra turer på sørsiden av øya. 11
Populært innlegg a_aa Skrevet 28. desember 2017 Populært innlegg Skrevet 28. desember 2017 En tur til Valøytind er fast post på familiens romjulsrepertoar, denne gangen dro vi fem stykker som gjerne ville lufte av seg sofalukt og ribbeos Noen kuldegrader og et godt vinddrag fra øst ble bekjempet med varm bekledning. Vi stoppet ved gapahuken halvveis på turen oppover, og tente et ganske solid bål - turen er ikke lengre enn at vi satset på at bålet fortsatt skulle være godt og varmt når vi kom ned fra toppen igjen. Og sånn ble det 13
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 28. desember 2017 Forfatter Populært innlegg Skrevet 28. desember 2017 6 km skitur i dag. Flott skiføre må jeg si og forholdsmye snø her inne - ca meteren på barmark. Minus 7 og et snek av vind og litt byger. Det er noe eget med å brøyte sin egen sti.. Kamp om å få dra pulken - heldigvis den veien Blåswixføre.. . Vafler på bålet med blåbær på. Bedre blir det ikke! Gapahuken delvis fyllt med snø, noe som er noe uvanlig. Har vært mye vind her inne. 2 dager helt uten nett/TV/radio/telefon grunnet et strømbrudd her inne, men nå er det visst OK igjen. 12
Populært innlegg Phoney Skrevet 28. desember 2017 Populært innlegg Skrevet 28. desember 2017 Utvidet luftetur med dyra. Tok med kaffekjelen og en pose frysetørket m/tillegg. Våt snø som kladdet på broddene. Fikk fyr på et bål og fikk smeltet vann til mat og kaffe. Tror jeg bør vurdere å se på noe Goretex som kan holde vannet ute - bukse og jakke gjennomvåte etter 3-4 timer ute. 13
Populært innlegg Dutton Skrevet 28. desember 2017 Populært innlegg Skrevet 28. desember 2017 I dag har jeg vært på tur og i dag er jeg på tur 🤪 rett ut fra døra og ut i marka! God gå tur og ekstremt mye luksus i teltet 😅 i dag tok vi rett og slett med oss stor høyttaler, iPad med filmer, masse god mat og tre gode venner! Utrolig greit med overdrevent sprek hund som kan hjelpe til å trekke min gode venn Sven opp bakkene, i dag var det en del av de! Hunden min Silver bærer gjerne kløven og med trekkesele under hjelper han gjerne til med litt drahjelp også 😍 15
Populært innlegg AK74 Skrevet 29. desember 2017 Populært innlegg Skrevet 29. desember 2017 Ble 6-7 km på ski over fjellet med ei vintergla venninne.Helt perfekte forhold med 40-50 cm sny, 6-7 kuldegrader, stilla og måneskinn😊 27
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 29. desember 2017 Forfatter Populært innlegg Skrevet 29. desember 2017 Vi startet opp fra hytta her ved Børgefjell i en helt ny retning inn gjennom skogen. Noe tungt og uvant å dra pulk her, og desto større glede når vi kom over noen skispor inn gjennom skogen.. Fant oss etter hvert en gran med store overhengende snøkroner og nesten helt bart under. Ungene begynner å bli klare for lengre turer nå heldigvis. 18
Populært innlegg +Mase Skrevet 29. desember 2017 Populært innlegg Skrevet 29. desember 2017 En hilsen fra Tromsø i mørketida. Turen er ikke tatt i dag, men for noen dager siden, men jeg tar sjansen på legge den inn likevel 17
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 30. desember 2017 Populært innlegg Skrevet 30. desember 2017 Overnattingstur til Ringkolltoppen. Tror det er nest fineste natta ute som jeg opplevd i år, bare slått av natta på Atlanterhavsveien med Nordlys i tillegg. Blå himmel når jeg nærmet meg toppen. Flott solnedgang, var akkurat over skyene. Mørke faller på. Stjerneklart, minus 14 grader, litt trekk/vind. Lyset fra lysløypa og Hønefoss gjennom skydekke/tåka. Morgenen var også fin. Skal prøve å lage en liten turrapport også. 13
Gjest Mareng Skrevet 31. desember 2017 Skrevet 31. desember 2017 Austlivarden - Førstemann til topp på årets siste dag! I kuling! 2 timer til topps, noen minutter til bunns
Populært innlegg a_aa Skrevet 31. desember 2017 Populært innlegg Skrevet 31. desember 2017 To småturer i dag - først en liten hilse-på-den-gamle-hytta-tur, med litt snømåking, vedhogging, opphenging av nyvaskede gardiner, generell oppvarming etc. Tok sjansen på å gå isen bortover, da det var ferske spor der - hvis ikke hadde jeg nok heller gått langs kanten av vannet. Pussig å tenke på at jeg hadde en av de første testturene med packraften jeg kjøpte i sommer på samme sted. Skrev en hilsen til hytta i hytteboka, og ønsket henne Godt nytt år På ettermiddagen ble det en tur til et fast trimtursted ved Rørvik: Falkhetta. Jeg gikk delvis i marka uten spor, og delvis på vei: En flott "blåtime" ved Rørvik og en nydelig måne: Ellers benytter jeg denne sjansen til å ønske alle fjellforumere en gnistrende nyttårsaften og et heidundrende flott 2018 13
Vidalroger Skrevet 31. desember 2017 Skrevet 31. desember 2017 I skogen og fjellet bak huset. To timers rundtur. Utsikt mot Gullfjellet. 9
Populært innlegg Terka Skrevet 31. desember 2017 Populært innlegg Skrevet 31. desember 2017 Godt nyttår til alle på forumet fra lavfjellet sør-øst! 🍾🎉 Vindstille og fantastisk fint vær de foregående døgna. Litt mer "vær" i dag. 😄 16 1
+Memento mori Skrevet 1. januar 2018 Skrevet 1. januar 2018 En skitur i bygdeløypene i Hole, bare en såle men OK med fjellski. Idyllisk og møte ingen, bortsett fra Owe som kjørte opp løyper. Tåka kom sigende, ble ganske tett. Vanskelig å orientere seg selv om jeg er 120%kjent i område. 7
Haoverla Skrevet 1. januar 2018 Skrevet 1. januar 2018 Sto på ski ned Ulriken i Bergen sentrum på lørdag. Superartig og ikke ofte man har mulighet til det 8
Gjest Mareng Skrevet 1. januar 2018 Skrevet 1. januar 2018 11 minutter siden, Haoverla skrev: Sto på ski ned Ulriken i Bergen sentrum på lørdag. Superartig og ikke ofte man har mulighet til det Digger når folk utnytter lokale muligheter! Det går mye drivstoff med på en vintersesong om man bor i Bergen og skal til Voss/Mjølfjell/Kvamskogen/Gullfjellet for hyppige toppturer, litt avhengig av hvor i Bergen man bor.
Haoverla Skrevet 1. januar 2018 Skrevet 1. januar 2018 2 minutter siden, Mareng skrev: Digger når folk utnytter lokale muligheter! Det går mye drivstoff med på en vintersesong om man bor i Bergen og skal til Voss/Mjølfjell/Kvamskogen/Gullfjellet for hyppige toppturer, litt avhengig av hvor i Bergen man bor. Ikke noe såle, men nok snø til at jeg fløt greit uten særlig gjennomslag. Brukte god tid i forkant på å finne best sted for nedkjøring, så tror jeg kom meg unna uten nye riper under skia. Er nok mange muligheter rundt på Gullfjellmassivet hvis man bruker tid på å lete. Virker som temperaturen holder seg lav en del dager fremover her
Populært innlegg aleks Skrevet 1. januar 2018 Populært innlegg Skrevet 1. januar 2018 Mange fine bilder fra jula her! Selv har fruen, jeg og våre to firbente venner tilbrakt romjula og nyttårsaften på hytta i Ål, Hallingdal. Snødd mye! Vi var også en dag i akebakken i Skarslia. Anbefales! Utrolig gøy! Legger ved en liten videosnutt fra akingen. Farten er IKKE satt opp i videoen, selv om det kan se sånn ut! Hytta sett ovenfra. Full fart i akebakken. Veldig heldig med været denne dagen, men det var kaldt. Rundt 12 minusgrader. Det resulterte i veldig røde kinn og iskalde tær etter å ha sittet på et akebrett et par timer. Godt nytt år! 12
Populært innlegg Siggy Stardust Skrevet 2. januar 2018 Populært innlegg Skrevet 2. januar 2018 Da den planlagte nyttårsfeiringa i Dividalen gikk føyken grunnet influensa, føltes det akkurat passe krevende å vandre 500meter opp fra huset i dag. Med kikkert, liggeunderlag og bål var det lett å føle seg litt bedre, og særlig når 10 spekkhoggere svømmer frem og tilbake i fjorden nedenfor. 15
AK74 Skrevet 2. januar 2018 Skrevet 2. januar 2018 1 time siden, Siggy Stardust skrev: Da den planlagte nyttårsfeiringa i Dividalen gikk føyken grunnet influensa, føltes det akkurat passe krevende å vandre 500meter opp fra huset i dag. Med kikkert, liggeunderlag og bål var det lett å føle seg litt bedre, og særlig når 10 spekkhoggere svømmer frem og tilbake i fjorden nedenfor. Vakkert, og så har du jo den beste turkompisen med deg
Siggy Stardust Skrevet 2. januar 2018 Skrevet 2. januar 2018 1 minutt siden, AK74 skrev: Vakkert, og så har du jo den beste turkompisen med deg Det stemmer. Terra Polars' Jolly Pipaluk setter pris på både bål og lyden av blåsende spekkhuggere:)
AK74 Skrevet 2. januar 2018 Skrevet 2. januar 2018 6 minutter siden, Siggy Stardust skrev: Det stemmer. Terra Polars' Jolly Pipaluk setter pris på både bål og lyden av blåsende spekkhuggere:) Ja herlig rase:) elsker både uteliv og sofaliv;-) Jeg har Terra Polars In Usu Mars på snart to, og Ulva på 4. 1
Kjell Iver Skrevet 2. januar 2018 Forfatter Skrevet 2. januar 2018 Sammen med gutten på en av de lokale fjelltoppene i dag. Mye snø, og helt opp til livet på meg enkelte steder... IMG_0758.mp4 Som en test la jeg inn en plugin for å laste småvideoer her.. det funker sånn noenlunde.. 7
Anbefalte innlegg