Populært innlegg Julie_G Skrevet 12. desember 2017 Populært innlegg Skrevet 12. desember 2017 (endret) Klokken 8, 3. Desember, gikk turen fra Movatn stasjon til Gaupekollen. Gikk derfra opp til Midkollen og videre til Mellomkollen før jeg tilslutt endte opp på Skar. Utrolig fin tur! Og må si det frister å overnatte på Midtkollen! Ikke originalbildene, så noe redusert kvalitet... Endret 12. desember 2017 av Julie_G 24
Populært innlegg a_aa Skrevet 12. desember 2017 Populært innlegg Skrevet 12. desember 2017 Etter at møtet etter lunsj ble amputert og halvert i tid, grep jeg sjansen og stakk fra jobb for å rekke en liten tur før solen gikk ned. Skyet litt over da jeg kjørte hjemover, men fikk likevel en fin dose sol ved postkassen på Damsgårdsfjellet. Deretter ble den dimmet av skyer igjen, men det var for så vidt et trivelig syn det også 14
Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 13. desember 2017 Populært innlegg Skrevet 13. desember 2017 Tidligere i uka gikk turen til Grøvelnebba i Sunndalen. Gikk fra Viromdalen en time før sola sto opp og rakk oss akkurat ned igjen idet mørket senket seg. 1400 høydemeter, litt over 12 km tur/retur. Fantastisk pudderføre under tregrensa og i østhellingen fra 1300m ned til 1100m. Ellers noe vindblåst. Og som ellers i fjellet denne vinteren, mye snø! Grøvelnebba ser grei ut å bestige herfra, men en krevende hammer gjør det værre enn det ser ut til. Vi gikk ei litt mindre krevende rute og besteg toppen vestfra. Vestruta opp med ca 80 høydemeter lett klyving. 18
+tshansen Skrevet 13. desember 2017 Skrevet 13. desember 2017 4 timer siden, Þróndeimr skrev: Tidligere i uka gikk turen til Grøvelnebba i Sunndalen. Gikk fra Viromdalen en time før sola sto opp og rakk oss akkurat ned igjen idet mørket senket seg. 1400 høydemeter, litt over 12 km tur/retur. Fantastisk pudderføre under tregrensa og i østhellingen fra 1300m ned til 1100m. Ellers noe vindblåst. Og som ellers i fjellet denne vinteren, mye snø! Sinnsykt flotte bilder 2
Tor-Erik-L-77 Skrevet 14. desember 2017 Skrevet 14. desember 2017 Med innspurt på jobben og julestria godt i gang så er det vanskelig å lure inn turer. I dag ble det tid til en av standard turene opp det lokale skisenteret igjen. Etter å ha truget opp her tidligere så gikk det helt fint å nå gå opp uten truger. Deilig å få litt høydemeter i beina igjen! 8
+Memento mori Skrevet 15. desember 2017 Skrevet 15. desember 2017 Kveldstur på meg ble 3,5 timer i denne løypemaskina. Et lokalt prosjekt med kunstsnø, som trengte hjelp til å få kjørt opp skiløyper. Barnehagen ligger rett ved og de skal bruke den delen jeg glatta i kveld. Fint å kunne bidra. 9
Populært innlegg Kristian Bøhler Skrevet 16. desember 2017 Populært innlegg Skrevet 16. desember 2017 Noen fine dager i Nordmarka 18
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 16. desember 2017 Populært innlegg Skrevet 16. desember 2017 Tur i Nordmarka, lite snø, hadde tenkt å bygge en iglo, men ble ikke på plassen jeg hadde tenkt. 11 kuldegrader, msr xgk er kjekk å ha, første turen med artic pump. Dårlig dekning, men prøver med et vasket bilde. Hogstfeltet var plutselig blitt et juletre felt av den naturlige sorten 😀 13
Populært innlegg Tor-Erik-L-77 Skrevet 16. desember 2017 Populært innlegg Skrevet 16. desember 2017 (endret) I dag ble det en av mine faste ruter i hjembygda. Runden kan gåes begge veier og denne gangen valgte jeg å spise høydemeterne kjappest mulig Var spent på føret oppe på Oppsalfjell men det var helt greit trugeføre. Dette er en veldig fin rundtur med variert terreng og er en helt herlig effektiv vintertur. Endret 16. desember 2017 av Tor-Erik-L-77 12
Gjest Mareng Skrevet 16. desember 2017 Skrevet 16. desember 2017 @Memento mori - Merker du noen forskjell på vanlig og artic pump?
+Memento mori Skrevet 16. desember 2017 Skrevet 16. desember 2017 Tja, i dag ihvertfall. Tok med artic pumpa uttestet og tilbakeslagsventilen hang😵. Hadde med den gamle, så bare byttet om. Reparasjon etterpå. Men alt av pakninger er mye mykere i kulda. Trenger to flasker og pumper for å hotswape. Det er vel også i kategorien "ikke gjør dette hjemme" og nå er jeg ikke hjemme heller 😇. 2
Populært innlegg TarjeiSkrede Skrevet 16. desember 2017 Populært innlegg Skrevet 16. desember 2017 Dagens tur var en planlagt tur som hadde blitt utsatt alt for lenge. Det medførte at forholdene var langt fra optimale, men ut måtte man. Jeg pakket sekken og satte i vei. Det ble fort klart at det ble en kamp mot elementene. Likevel så kom jeg meg fram til første plass på turen, og videre. Etterhvert ble det mer og mer klart at føret ikke var optimalt, jeg sleit til og med å finne et sted for å spise lunsj. Til slutt fant jeg en lun plass, akkurat stor nok til å kunne sitte meg ned. Så måtte jeg videre, jeg kavet meg framover i motvinden, det gikk trått. Men slitet ga meg de resultatene jeg trengte. Etter langt om lenge kunne jeg sette kursen hjemover igjen, sliten. Phew, det er tung å være på julegaveshopping i hovedstaden. 3 9 2
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 17. desember 2017 Populært innlegg Skrevet 17. desember 2017 Flott morgen, minus 13 grader og klart fint vær i Nordmarka. Da går turen videre innover i marka. Startet dagen med å prøve å starte gasslampa, men det var det for mye butan i, så den bare slukket igjen... Opp å få igang primusen, nå som det var så godt å ligge i den varme posen. Den Selvstående dunjakka var god å ha. 14
Populært innlegg Elisabethsk Skrevet 17. desember 2017 Populært innlegg Skrevet 17. desember 2017 Endelig nok snø til at man kan tusle på tur hjemmefra. Nærtur i sola i dag. Tur ved Øyungen mot Mortenshøgda i går. Utrolig deilig at man glemte å melde seg på julestresset i år! Satser på like flott vær i romjula og, så man rekker flere slike turer i år! 17
Populært innlegg Dutton Skrevet 17. desember 2017 Populært innlegg Skrevet 17. desember 2017 Kjempe start på dagen i dag! Ikke veldig mye snø, men nok til at vi fikk testet de nye skiene 😁 Å se Silver(hunden) jobbe er vanvittig gøy! Utrolig flink og imponerende hvor mye krefter som bor i han💪🏼 Turen var av kjempe kvalitet, bildene var så som så 😅 13
Populært innlegg Kjellis Skrevet 17. desember 2017 Populært innlegg Skrevet 17. desember 2017 Var ute og lufte randoskiene i dag 😊 motivasjonen manglet, så det ble ikke helt til topps, men langt nok opp til å få sette noen svinger 😉 12
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 17. desember 2017 Populært innlegg Skrevet 17. desember 2017 Da har jeg pyntet til jul i teltet, lyslenke til 30 kr fra Rusta funker som nok lys i bruk inni teltet. Flott sol og minus 13 grader. Er på Torgseterhøgda ca 3 km fra Kleivstua (Krokskogen). Smelte snø på primusen og Lyofood tradisjonelle polsk sauerkraut, med hele einerbær. Får litt julestemning av dette😀. Helsport Patagonia telt. Parispulk og fjellpulken drag/sele. På pulkturer hører det vel med et bilde av en veltet pulk, som har kilt seg fast i hugstfeltet. 21
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 18. desember 2017 Populært innlegg Skrevet 18. desember 2017 (endret) Flott morgen, bare 9 minus. Føles mer som null. Kroppen tilpasser seg tydeligvis. Nykokt kaffe og real til frokost i bare stilongsen. Dette blir en flott dag 😀 mister dekning helt i perioder, så bildene så som så. Edit: Nå sto sola opp😀, kjenner jeg gleder meg! Endret 18. desember 2017 av Memento mori Sola står opp, fjernet et blide som hadde kommet feil med. 17
a_aa Skrevet 21. desember 2017 Skrevet 21. desember 2017 En veldig kort, men supertradisjonsrik tur i dag, den mørkeste i året. Den inneholdt alt som skal være der når det nærmer seg jul nord på Trøndelagskysten - 4-5 plussgrader, stiv vestlig kuling, byger med regn, sludd og hagl, og velkjente oppgaver som skal løses Her er "gamlingan" på tur på min onkels skogsvei med sag og øks, og jeg er halehenget som er med for å bære julegrana tilbake til sivilisasjonen (samt knipse et og annet bilde): Som alltid ble resultatet bedre enn noen gang tidligere (i hvert fall blir det sånn når pynten etterhvert kommer på plass) 8
Populært innlegg Haoverla Skrevet 22. desember 2017 Populært innlegg Skrevet 22. desember 2017 Gaustatoppen denne uka med teltovernatting 17
Terka Skrevet 22. desember 2017 Skrevet 22. desember 2017 2 hours ago, Haoverla said: Gaustatoppen denne uka med teltovernatting Hvor slo du opp teltet? 😊 (Har selv teltet nede nær heisen og oppeved hytta på snø, og nå sist (oktober) i steinura et godt stykke opp mot toppen.) 1
Haoverla Skrevet 22. desember 2017 Skrevet 22. desember 2017 3 timer siden, Terka skrev: Hvor slo du opp teltet? 😊 (Har selv teltet nede nær heisen og oppeved hytta på snø, og nå sist (oktober) i steinura et godt stykke opp mot toppen.) Jeg gikk ikke så langt fra vinterparkeringen på Svineroi. Lå på rett under 1100m. 1
Populært innlegg AK74 Skrevet 23. desember 2017 Populært innlegg Skrevet 23. desember 2017 Mange ting som skulle vært gjort, men viktig å nyte en sånn flott dag. Vanna i Troms 17
Populært innlegg Terka Skrevet 23. desember 2017 Populært innlegg Skrevet 23. desember 2017 (endret) Ryktene sier at det finnes en hemmelig passasje inn til julenissens verksteded som kun er åpen på lillejulaften og selve julaften. I dag gjorde @Gittiamo og undertegnede en helhjertet innsats for å finne den. 😄 Endret 23. desember 2017 av Terka 15
+tshansen Skrevet 25. desember 2017 Skrevet 25. desember 2017 Man blir jaggu «lat» av jul, god mat, god drikke og mye familieselskap! I dag måtte jeg ha meg en luftetur for å ikke klore hull i veggene hjemme! En liten rundtur opp på Storsåta er alltid suksess 5
Anbefalte innlegg