Populært innlegg Johanks Skrevet 30. november 2017 Populært innlegg Del Skrevet 30. november 2017 Ute i freimarka, fint å bare steppe rett ut fra ytterdøra så er man 5minutter etterpå i utmark. I sekken lå kvistovnen, vann og kaffe samt en grøtblanding til koking. Surrer lett bort noen timer hver gang 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg +tshansen Skrevet 30. november 2017 Populært innlegg Del Skrevet 30. november 2017 Tok meg en liten rundtur skogen i dag! Godt å kaldt ute, men med slikt vær er det fint lite som slår en god lunsj ute fjusket med litt medbragt opptenningsved, ellers så ble det fyrt med hva jeg fant i skogen 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg a_aa Skrevet 30. november 2017 Populært innlegg Del Skrevet 30. november 2017 Det går i det vanlige på denne kanten også, og det kan da ha sin sjarm, det I dag ble det nok en gang tur hjem fra jobb over Lyderhorn, denne gang med innlagt Coleman-fyring for å få en varmende "middag" av chili con carne (spicet opp med chorizo-pølse) i frisikluft og ettermiddagssol. Det gjorde godt 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AK74 Skrevet 30. november 2017 Populært innlegg Del Skrevet 30. november 2017 Etter et brukbart snøfall her i Troms var det tid for å teste trugene for første gang denne sesongen. Sønnen ville være med, og han va heldigvis rå oppigjennom fjellsida.. så jeg fikk gå i spor😊 Veldig glad for at hundene ble hjemme, absolutt ikke forhold for dem i den dype snøen. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 1. desember 2017 Populært innlegg Del Skrevet 1. desember 2017 Dagens tur for å beundre gårsdagens byggearbeid i flott sol over Ringerike. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg lettskremt Skrevet 1. desember 2017 Populært innlegg Del Skrevet 1. desember 2017 Har enda ikke lært meg å sette pris på vinteren, og er altfor lite utendørs på denne tiden av året. Men jeg jobber med saken! Så i går ble det en tur til Storheia i Trondheims vakre Bymark. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mareng Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Ekspedisjon kvamskogen - bydde på virkelig bra skiføre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Tor-Erik-L-77 Skrevet 2. desember 2017 Populært innlegg Del Skrevet 2. desember 2017 Etter prepp av skia så ble ski sesongen også sparket i gang i dag. Noe trått føre og tendenser til litt stein/grus på noen få partier men ellers veldig deilig å få kommet ut! 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Memento mori Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 Turen gikk til Steinsfjorden for å sjekke isen. Gikk igjennom 3 ganger. Ca 4-5 cm tykk, og ikke av spesielt god kvalitet, da det normalt er nok for å holde meg. Men et par dager til med kulde burde hjelpe. Det er ca 15 prosent som er islagt, resten er åpnent vann. Isstaven gikk rett gjennom uten mye motstand. Ser bølgeformen på sanda under, gjennom isen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+tshansen Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 Is med 5cm tykkelse er trygg i følge forsvarer 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Memento mori Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 36 minutter siden, tshansen skrev: Is med 5cm tykkelse er trygg i følge forsvarer 🤔 Det er veldig stor forskjell på is. 2,5-3 cm stålis holder akkurat for meg på 100 kg. Men da sier den veldig tydelig ifra. Når jeg test is slik som i dag, gjør jeg det på kjente steder, hvor jeg kan stå. Har med isstaven og ispigger. Da blir jeg kjent med årets is, og vet at i dette området trengs det mere tykkelse enn normalt. Legger også disse inn i regObs. Isstaven går gjennom på 5cm god stålis. Går normalt ikke på dette, det er punktet jeg for min del snur. Har da en sikkerhetsmargin. Ispigger er som sikkerhetsbelte, bør ikke brukes, styr heller unna faren! Isstaven er det viktigste redskapet. Trenger du ispigger har du bokstavlig gått for langt😱 Det finnes ikke sikker is, bare sikre skøytere😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg a_aa Skrevet 3. desember 2017 Populært innlegg Del Skrevet 3. desember 2017 En tur fra Kringsjå til Viggohytten for en søndagskaffe og en vaffel, og samme vei tilbake igjen (over Gravdals- og Holefjellet). Tok på full Gore-Tex-mundur, og lurte i starten på om det var overkill, men det var helt greit å ha da en sluddbyge rullet over meg på Gravdalsfjellet. Det lysnet igjen da jeg begynte nedstigningen til Viggohytten, og solen lot som den var en adventsstjerne: Fikk noen minutter med skikkelig solskinn gjennom en skysprekk der jeg satt med kaffekopp og vaffel ved sørveggen På returen oppdaget jeg at jeg hadde sølt blåbærsyltetøy på jakken, så da ble det en rask "sluddvask" av den - det blir null flekk, ser det ut for. Fint å oppdage at sludd og isvann faktisk kan brukes til noe ... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Tor-Erik-L-77 Skrevet 3. desember 2017 Populært innlegg Del Skrevet 3. desember 2017 (endret) Ble skitur i dag også, sol fra skyfri himmel og fine forhold. Deilig å komme i gang med skia! Så langt har jeg jaggu truffet relativt bra med min enkle smøring også Endret 3. desember 2017 av Tor-Erik-L-77 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Terka Skrevet 3. desember 2017 Populært innlegg Del Skrevet 3. desember 2017 (endret) Her er ble det nærturer av det særdeles korte slaget i helga. Sesongåpning i det lokale skianlegget lørdag så da var det bare å labbe opp de 150 meterne det er opp til bunnstasjoen av heisen. Lørdagen ble brukt til å teste ut hvordan Åsnes Falketind var å kjøre på kunstsnø med noen isete partier og litt puckelpist med isklumper i partier som ikke var helt bra preppa. (Falketind er en mellomting mellom toppturski og fjellski iflg Åsnes.) Søndag formiddag var det verdensmesterføre og strålende sol. Dem hadde virkelig fått jobba bra med bakken ila kvelden i forveien. Stive støvler og bakkeski med nesten samme mål som Falketind-skia ble valgt for kjenne litt på forskjellene. 10 turer topp til bunn uten stopp med ski som søker fart. Resultatet var støle lårmuskler, og skikkelig andpusten skikjører hver gang jeg kom ned. Merka godt at det er sesongstart! 😄 Kremturen kom på kvelden, da jeg fikk disp av barna til å ta årets første tur på feller opp skianlegget. En god prat først med Erik som driver anlegget, og så labbe oppover i måneskinn helt alene. Jeg synes det er helt fantastisk å kunne ta slike kveldsturer like utenfor egen inngangsdør. 😀 Endret 3. desember 2017 av Terka 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars M Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 @Tor-Erik-L-77: Når jeg ser dine fotos, kunne jeg godt blive fristet til at melde mig til weekendtur til Svarstad til februar arrangeret af skiafdelingen i orienteringsklubben i Jelling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mareng Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 @Terka, og hva ble dommen ang. falketind? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor-Erik-L-77 Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 48 minutes ago, Lars M said: @Tor-Erik-L-77: Når jeg ser dine fotos, kunne jeg godt blive fristet til at melde mig til weekendtur til Svarstad til februar arrangeret af skiafdelingen i orienteringsklubben i Jelling. Stilig, når i februar går turen av stablen? Jeg kan holde deg oppdatert på føreforhold da jeg trasker rundt her stort sett hele tiden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars M Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 2 timer siden, Tor-Erik-L-77 skrev: Stilig, når i februar går turen av stablen? Jeg kan holde deg oppdatert på føreforhold da jeg trasker rundt her stort sett hele tiden 9.-11. februar, så der er mulighed for at deltage i Vindfjellløpet. Turen holdes hvert år i forbindelse med Vindfjellløpet. Jeg har været med på en tilsvarende tur en enkelt gang for nogle år siden, og det var fint, men af forskellige grunde har det indtil nu ikke passet ind i mit program at deltage igen. Orientering dyrker jeg egentlig i klubben her i Vejle, men samtidig er jeg medlem af skiafdelingen i en orienteringsklub i nabobyen Jelling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor-Erik-L-77 Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 2 minutes ago, Lars M said: 9.-11. februar, så der er mulighed for at deltage i Vindfjellløpet. Turen holdes hvert år i forbindelse med Vindfjellløpet. Jeg har været med på en tilsvarende tur en enkelt gang for nogle år siden, og det var fint, men af forskellige grunde har det indtil nu ikke passet ind i mit program at deltage igen. Orientering dyrker jeg egentlig i klubben her i Vejle, men samtidig er jeg medlem af skiafdelingen i en orienteringsklub i nabobyen Jelling. Stemmer, var med som løypevakt på Vindfjell løpet i fjor 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 5. desember 2017 Populært innlegg Del Skrevet 5. desember 2017 En tur opp i høyden for å ta litt bilder til julekalenderinnslaget og lage litt kaffe. Av en eller annen grunn er bålkaffe best. Skolebrød som var pakket nederst i sekken smakte utmerket selv om det var blitt litt flatt på turen. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isak Knutsen Skrevet 5. desember 2017 Populært innlegg Del Skrevet 5. desember 2017 Har vært på en herlig morratur i skiløypene på Øynaheia i Froland! Soloppgangen var bare helt fantastisk! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AK74 Skrevet 9. desember 2017 Populært innlegg Del Skrevet 9. desember 2017 Første skitur. Halvanna time. Tungt som fy å pløye seg løype til jeg var oppå fjellet. Resten framover flatfjellet var føyka til rein betong, så d gikk som en lek. En god kuling i mot, og medvind på returen. Ingen hund fikk være med siden jeg var usikker på snyforholdene. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Memento mori Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 Tur for å sjekke isen. 5-7 cm fin stålis. Gikk en tur i Viksåsen naturreservat og Biliåsen verneområde kaldt og fin dag med ☀️ 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Gittiamo Skrevet 10. desember 2017 Populært innlegg Del Skrevet 10. desember 2017 Knabben i Drammen for å se solnedgangen 😀 Veldig kjekt med Chainsen Pro i dag gitt 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg +tshansen Skrevet 11. desember 2017 Populært innlegg Del Skrevet 11. desember 2017 Forsov meg i dag, skulle egentlig på trening, men lykken skulle ha det til at det ble tur i stede 👏🏻 Fantastisk vær i Bergen i dag! periodevis mye snø på toppene bortover, men fortsatt greit å gå på bena! Må bare si at jeg er skremmende imponert over chainsen pro broddene! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg