Populært innlegg tonymakkaroni Skrevet 11. november 2017 Populært innlegg Skrevet 11. november 2017 Flott solnedgang ved Averøya / Røssholmstranda. Men alt søppelet varmer ikke like mye 13 2
Populært innlegg kvakko Skrevet 11. november 2017 Populært innlegg Skrevet 11. november 2017 Dagstur til litle brekkevatn i Hausdal. Jerven duken med teltender er suveren å koke lunsjen under 17
Populært innlegg a_aa Skrevet 12. november 2017 Populært innlegg Skrevet 12. november 2017 Tur fra Laksevåg senter til Nipedalen, via Damsgårdsfjellet, Olsokfjellet, Gravdalsfjellet og Viggohytteen. 6 km og ca 500 høydemeter: Siden det var tåke fra morgenen av, ble formiddagen benyttet til hjulskift på bilen - og sånn i tolvtiden var det bare en og annen lav skydott igjen. Da var det bare å komme seg avgårde for å få seg en kopp kaffe i Viggohytten. Føret var så som så, tynn is/skare med sludd under. Kald nordavind på toppene, lunt i sørhellingene. Stresset ikke og tok noen solnytestopp hist og pist, og var ved Viggohytten et kvarter før serveringen stengte kl 1400. Flere barnefamilier var ut på tur dit i finværet. Fin liten tur 15
Populært innlegg a_aa Skrevet 15. november 2017 Populært innlegg Skrevet 15. november 2017 På (tidlig) tur hjem fra jobb i dag, hoppet jeg av bussen ved bussholdeplassen i Tennebekk og gikk til den på Kringsjå: Til tross for motstridende værmeldinger og regnponcho klar til innsats, ble det bare noen få regndråper på turen. Våte stier, da. Ble en liten middagsstopp med trivelig dur fra Svea 123R også (litt mye gultupper, men lyden var fiiin) - bare det er jo nok til at jeg smiler litt for meg selv 17
Populært innlegg AK74 Skrevet 18. november 2017 Populært innlegg Skrevet 18. november 2017 Mørketia❤️ 14
Populært innlegg AK74 Skrevet 19. november 2017 Populært innlegg Skrevet 19. november 2017 Va så vakkert i dag også, så måtte bare😄 21
Populært innlegg a_aa Skrevet 19. november 2017 Populært innlegg Skrevet 19. november 2017 Ikke like flott lys her i Bergen, men på den annen side har vi jo solskinn av og til, når skyene viker unna for en stund - her fra dagens tur: 14
Johan2000 Skrevet 19. november 2017 Skrevet 19. november 2017 Cykeltur till Grønland (alltså gården i Vestmarka). Nysnö gjorde att det gick tungt upp. Cyklade vidare några 100 meter till utisktsplatsen dom har ordnat. Ser ut som ett kalhygge, så det blir inte bra på bild. Men utsikt mot Sylling med Gaustatoppen i fjärran. Bild nedan på honey-stove med trangia kaffepanna. 9
Populært innlegg Haoverla Skrevet 20. november 2017 Populært innlegg Skrevet 20. november 2017 Noen bilder fra de to siste dagene på Kvamskogen, ca. en time fra Bergen. 19
Populært innlegg Kjellis Skrevet 21. november 2017 Populært innlegg Skrevet 21. november 2017 Flotte forhold for nordlysselfie i kveld 😉 18
Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 23. november 2017 Populært innlegg Skrevet 23. november 2017 Tre bilder fra en tredagerstur til Smørstabbtindene i Jotunheimen denne uka sammen med en kompis av meg. To netter i highcamp på Sauen (2077m) med bestigninger av blandt annet Storebjørn, Veslebjørn og Kniven. Avsluttet turen umiddelbart i går morrest da uværet slo til. 31
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 26. november 2017 Forfatter Populært innlegg Skrevet 26. november 2017 En enkel dagstur med barna i går. Vi skulle egentlig inn Simskardet men oppdaget etterhvert at det var brøytet inn til sommerparkeringen. Stor skislitasje om vi skulle gått der, så vi måtte snu.. Alternativet ble fjellområdet ved Kvannlia, Bæråsen. Stormen Ylva har vært steinhard her inne, og kommet fra en veldig spesiell vindretning, Øst eller kanskje Sør Øst. Mye nedfallstrær etter veiene og veien har av forståeige grunner vært stengt i lang tid. Dette har også gjort at den halvmeteren med snø som lå så fint overalt er blåst bort fra fjellskråningerne. Litt skigåing, soling, bål, og bålslukking med granbar, aking og kakaodrikking gjorde denne stille ettermiddagen til en kontrast fra de voldsomme kreftene som har vært i sving her inne for en dag siden.. 18
a_aa Skrevet 26. november 2017 Skrevet 26. november 2017 Etter at det evinnelige regnet ga seg i en gang rundt kl 14 her i Bergen, rakk jeg en liten tur før det ble mørkt - her er dagens utsikt : 8
Populært innlegg Kristian Bøhler Skrevet 26. november 2017 Populært innlegg Skrevet 26. november 2017 Noen fine dager i Østmarka 13
Populært innlegg Kjellis Skrevet 26. november 2017 Populært innlegg Skrevet 26. november 2017 Første topptur på ski denne sesongen: Ruten, Hemne kommunes høyeste med sine 1039 moh 😊 16
Populært innlegg AK74 Skrevet 27. november 2017 Populært innlegg Skrevet 27. november 2017 Masse sny på fjellet over 300m her i øyTroms.Hunden måtte lokkes med pølsebiter opp bratta i løssnøen. Bygene som lå uti havet kom sigende inn, og sikten ble sånn passelig. Ei alvorlig god treningsøkt😅 og mye artigere ned enn opp😊 16
REs Skrevet 28. november 2017 Skrevet 28. november 2017 Turen i dag ble ikke så lang, bare inn til Stavanger Universitetsjukehus. Turen inn gikk bra, men det ble noen "bratte motbakker" før jeg til slutt fant en grei overnattingsplass i en krok ved et sydvendt vindu. Litt vanskelig å få lage bål, men det var mat på stedt som jeg ikke trengte å tilberede. Håper på en stille og behagelig natt selv om teltet rundt soveplassen er ganske skrøpelig. Så blir det forhåpentlig vis mulig å komme seg hjem i morgen uten for mange motbakker og gnagsår. 9
Populært innlegg +tshansen Skrevet 28. november 2017 Populært innlegg Skrevet 28. november 2017 Fikk meg en liten tur opp på Storsåta i dag! Kaldt og fint, men til tider livsfarlig glatt på deler av stien! Gikk motsatt vei av hva jeg pleier, da jeg heller ville ha mest isete rute oppover og ikke nedover! Liten tvil om at det må investeres i en eller annen form for brodder litt vind på toppene, men ikke noe problem for verken turlysten eller klærne 😉 vi går en fantastisk tid i møte! Gleder meg til solen snur å vi får enda lengre soloppganger/nedganger siste bildet fra toppen før retur ned og hjem! 10
Phoney Skrevet 28. november 2017 Skrevet 28. november 2017 48 minutes ago, REs said: Turen i dag ble ikke så lang, bare inn til Stavanger Universitetsjukehus. Turen inn gikk bra, men det ble noen "bratte motbakker" før jeg til slutt fant en grei overnattingsplass i en krok ved et sydvendt vindu. Litt vanskelig å få lage bål, men det var mat på stedt som jeg ikke trengte å tilberede. Håper på en stille og behagelig natt selv om teltet rundt soveplassen er ganske skrøpelig. Så blir det forhåpentlig vis mulig å komme seg hjem i morgen uten for mange motbakker og gnagsår. God bedring! 2
Tor-Erik-L-77 Skrevet 28. november 2017 Skrevet 28. november 2017 2 hours ago, tshansen said: Liten tvil om at det må investeres i en eller annen form for brodder Chainsen, helt konge!
+tshansen Skrevet 28. november 2017 Skrevet 28. november 2017 Akkurat nå, Tor-Erik-L-77 skrev: Chainsen, helt konge! Med størrelse 48 i jaktstøvler/sko, sliter jeg litt med å finne store nok
Terka Skrevet 28. november 2017 Skrevet 28. november 2017 19 minutes ago, tshansen said: Med størrelse 48 i jaktstøvler/sko, sliter jeg litt med å finne store nok Chainsen XL- Størrelse sko: 44-48- Størrelse støvel: 43-47- Vekt: 410 g -->> Kan gå akkurat? Er selv veldig fornøyd med de broddene. 7
+tshansen Skrevet 28. november 2017 Skrevet 28. november 2017 1 time siden, Terka skrev: Chainsen XL- Størrelse sko: 44-48- Størrelse støvel: 43-47- Vekt: 410 g -->> Kan gå akkurat? Er selv veldig fornøyd med de broddene. Hmmm.... se her ja! Jeg er litt i tvil, men får ta med meg skoen en tur på butikken også prøve de på. Gjør jo ikke noe at de ikke sitter helt perfekt under skoen, det viktigste er jo at der er noe og at gummien rundt skoen ikke står i maks spenn hele tiden...
Tor-Erik-L-77 Skrevet 28. november 2017 Skrevet 28. november 2017 I dag ble truge sesongen offisielt åpnet her i Lardal! Ble opp den faste ruta til toppen av det gamle skisenteret. Det er fine 300 høydemeter på ca 2km med en fin rundløype på toppen. 20-30cm jomfruelig pudder. 7
Populært innlegg mr.elendig Skrevet 29. november 2017 Populært innlegg Skrevet 29. november 2017 Vanlege turen rundt bildevatnet på sotra. Snøbyger ute i havet 11
Anbefalte innlegg