Populært innlegg +Espen Ørud Skrevet 27. august 2017 Populært innlegg Skrevet 27. august 2017 I dag ble det en laksefisketur på "fjellet" for å se om minstemann kunne få tak i en laks eller to ettersom pappa har vært og fisket mer enn nok i sommer alllerede. Det gikk ganske bra. 19
Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 28. august 2017 Populært innlegg Skrevet 28. august 2017 Gikk en av Jotunheimens flottere traverser forrige uke. Gikk hele Semelholstraversen fra nord til sør (5 topper over 2000m) med hele Visbretraversen fra nordøst til nordvest (2 topper over 2000m). På Semelholstraversen. Måtte krysse isbreen etter å ha fullført denne for å gå Visbreatindene til høyre for breen. Mye krevende klyving her. Med mindre man er særdeles komfortabel i bratt lende er det tau som gjelder her. Utsikt mot Smørstabbtinder 19 1
Populært innlegg Xperiment Skrevet 28. august 2017 Populært innlegg Skrevet 28. august 2017 (endret) Fire dager ute. Uten takk på teltet bare myggnett og stjerne himmelen. Uten regn. Med bil til dal og med ryggsekken opp gikk på gamle stier til fjellet. Begynte turen i Sandalen (Vang). Senere dra til Aurland og teltet mellom Høgåsen og Prest over Aurlandsvangen city < -- Endret 28. august 2017 av Xperiment 18
Populært innlegg Phoney Skrevet 30. august 2017 Populært innlegg Skrevet 30. august 2017 Inspirert av bloggerne @Bjarne H.S. og @Anders Eriksen hadde jeg bestemt meg for en tur til Flensmarka mandag til onsdag.Dro litt spontant opp på søndags ettermiddag og hadde vel ca 1,5 mil igjen til Langen Gjestegård da det var så mørkt at det var like greit å stoppe på første og beste plass der det var vann og flat mark. Neste dag gikk vi opp til Kamptjønnan hvor vi fant delvis ly for vinden bak en gigantisk stein. Planen var å fiske, men det utgikk. Gikk en liten tur i området rundt og deretter ble det telt og lesing. Lurte en stund på om telt kom til å blåse bort i mangel på skikkelig feste for teltpluggene, men i løpet av natta var det bare en av de som hadde løsnet. Nok bråk fra blafrende teltduk var det i hvertfall. Sony DAB radioen overdøvet heldvis det da jeg var våken. Dyra brydde seg pent lite at bunn- og teltduk blafret - telefon midt i trynet derimot var ikke like populært I og med at Yr meldte samme vær på tirsdag så jeg liten grunn til å bli. Kunne ha gått ned i terrenget og blitt en natt til, men skog fristet ikke. Dro derfor hjem utpå dagen med en erfaring rikere - greit å ha et telt som gir greit inneklima selv om det bare blåser litt. 13
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 31. august 2017 Populært innlegg Skrevet 31. august 2017 To listetopper avkrysset forrige helg. På Røroslista: Klasberget. På Holtålenlista: Gardåhøgda. Førstnevnte lett og kort, sistnevnte betydelig lenger og innimellom tunggått terreng, men ellers en flott tur, særlig i det nydelige været som var denne søndagen. 12
Populært innlegg aleks Skrevet 31. august 2017 Populært innlegg Skrevet 31. august 2017 (endret) Var på telttur i Nordmarka forrige helg. Vi gikk ikke så voldsomt langt, men tar man toget innover, så kommer man jo et godt stykke inn i Nordmarka. Gikk av på Movatn og trasket opp til en innsjø som heter Store Gørja. På vei tilbake gikk vi til Skar hvor bussen tilbake til byen går én gang i timen. Var heldig med været. Sol fra blå himmel lørdag og søndag. Spesielt søndag var utrolig fin og varm. Her et bilde fra campen med innsjøen Store Gørja og Gørjahytta i bakgrunnen. Solnedgang fra teltåpningen. 10 av 10. Stjerneklart. Her ovenfor Liggern Gård i Normarka med Øyungen der nede. Geiteramsen lagde et utrolig flott fargespill. Endret 31. august 2017 av aleks 20
Populært innlegg Kristian Bøhler Skrevet 1. september 2017 Populært innlegg Skrevet 1. september 2017 Har hatt noen kjempe fine dager i Østmarka 😀 har gått flykningeruta fra skullerud stua til kirkebygda. Har også gått rund nord elvåga og oppom strusåsen. Hadde camp på eriksvann og Mosjøen. En kjempe fin tur med mye opp og ned 😀🌲⛰ 16
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 1. september 2017 Populært innlegg Skrevet 1. september 2017 Fisketjønni på Valdresflya med fruen. Tester ut et Hilleberg Keron 3 gt. Hjem på Søndag😀 12
Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 1. september 2017 Populært innlegg Skrevet 1. september 2017 Friskt vær under føringstur til Store Austanbotntinden i dag. 14
a_aa Skrevet 1. september 2017 Skrevet 1. september 2017 59 minutter siden, Þróndeimr skrev: Friskt vær under føringstur til Store Austanbotntinden i dag. Kult bilde, men ooooops Den Store er uansett "out of my league", men jeg spekulerte på en snartur retning Turtagrø i helgen, med en teltovernatting og enten Steindalsnosi eller den Vestre Austanbotntinden som årets 2K-topp for min del. Falt det mye snø i høyden i dag?
Þróndeimr Skrevet 1. september 2017 Skrevet 1. september 2017 1 time siden, a_aa skrev: Kult bilde, men ooooops Den Store er uansett "out of my league", men jeg spekulerte på en snartur retning Turtagrø i helgen, med en teltovernatting og enten Steindalsnosi eller den Vestre Austanbotntinden som årets 2K-topp for min del. Falt det mye snø i høyden i dag? Nei, rundt 10-15 cm over 2000m, noe som lett komprimeres eller smelter bort i morgen tidlig når sola kommer opp så der har du ingen grunn til bekymring. 1
+Robinson Skrevet 2. september 2017 Skrevet 2. september 2017 Det kan se ut som latmannsliv å være der , men det er ikke latmannsliv å komme seg opp til Fidjadalen. .
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 2. september 2017 Populært innlegg Skrevet 2. september 2017 Kroppen er ikke helt i lage for tida, så toppturer utgår. Å sitte på ræva er likevel ikke aktuelt, så i dag har jeg rusla rundt mo mutters aleine i Holtålsfjella. Vakkert, vilt og ensomt på en god måte. 11
Populært innlegg Joker Skrevet 2. september 2017 Populært innlegg Skrevet 2. september 2017 Hadde en fin liten tur inn til Rundvatnet i Andersdalen. Det er helt klart blitt høst her i nord. Skarpere luft, lyngen har fått mange forskjellige farger og ei og annen bjørk er begynt å kle seg i gult. 11
Populært innlegg lettskremt Skrevet 2. september 2017 Populært innlegg Skrevet 2. september 2017 I dag har jeg vært på Storskrymten, 1985 moh, Trøndelags høyeste fjell. Hadde gruet meg til denne turen, nesten fire mil på Dovre er langt for lettskremt vandrer. Sleit litt de siste 6-7 km tilbake, da var beina vonde og vanskelige, men det gikk. Utrolig fornøyd med å ha gjennomført denne turen! 15
+Hammer Skrevet 2. september 2017 Skrevet 2. september 2017 12 minutter siden, lettskremt skrev: I dag har jeg vært på Storskrymten, 1985 moh, Trøndelags høyeste fjell. Hadde gruet meg til denne turen, nesten fire mil på Dovre er langt for lettskremt vandrer. Sleit litt de siste 6-7 km tilbake, da var beina vonde og vanskelige, men det gikk. Utrolig fornøyd med å ha gjennomført denne turen! Brukte du lang tid?
lettskremt Skrevet 2. september 2017 Skrevet 2. september 2017 27 minutter siden, Hammer skrev: Brukte du lang tid? 10 timer og 45 minutter inkl. småpauser underveis. Hadde en times pause på toppen som ikke er regnet med. Distansen ble 37,5 km.
+Memento mori Skrevet 3. september 2017 Skrevet 3. september 2017 Utrolig flott å våkne til dette været på Valdresflya. Men fisken er vanskelig å få. 6
Populært innlegg Gittiamo Skrevet 3. september 2017 Populært innlegg Skrevet 3. september 2017 Man svetter og peser på vei opp, og siste stykke på vei ned gjør det stort sett vondt over alt. Allikevel er det å gå en hel dag i bratt steinrøys, så fantastisk herlig og det gir en enorm lykkefølelse. Bratt og luftig med en utsikt som tar pusten fra en. Kanskje man er lettere koko for å ha dilla på toppturer? Men man er lykkelig om ikke annet 😀 I går fikk jeg kryssa av Tjønnholstinden og Høgdebrotet og kunne vinke ned på de som gikk Besseggen. Og været var helt perfekt for litt tinderangling 👌🏻 26K, 10 timer og 1600 høydemeter er perfekt for en fin turdag. 13
Shun Skrevet 3. september 2017 Skrevet 3. september 2017 Jeg har vært på kort nærtur og førstegangsovernatting på Hovdehytta i Asker. Den er mest kjent for fantastisk utsikt og beliggenhet, og den holdt hva den lovet. Derfor sto vi også opp litt før 06.00 i dag morges for å få med oss soloppgangen. 6
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 3. september 2017 Forfatter Populært innlegg Skrevet 3. september 2017 Høyeste toppen i den lokale fjelltrimmen Hornstinden 885 fra ferjeleie og opp. Imponerende av de små - ikke en klage men stor skryt over at stien var god å gå - noe den er 11
Populært innlegg lettskremt Skrevet 3. september 2017 Populært innlegg Skrevet 3. september 2017 Tur til Litlefjellet (790) moh. Antakelig den korteste turen jeg har vært på, knapt en kilometer å gå til toppen, men du verden for en utsikt! 12
Utendørs Skrevet 3. september 2017 Skrevet 3. september 2017 Fisketur i fjæra. Fisken ville ikke bite, men bålkaffe er alltid trivelig! 8
Populært innlegg Vandrefalken Skrevet 3. september 2017 Populært innlegg Skrevet 3. september 2017 (endret) En rolig helg med to kamerater inne i Røssdalen. Filma mye men tok desverre ikke så mye bilder. Nydelig er det alltid der inne, og godt lag blandt andre folk. Endret 3. september 2017 av Vandrefalken 11
Anbefalte innlegg