Populært innlegg aleks Skrevet 14. august 2017 Populært innlegg Skrevet 14. august 2017 Et bilde fra Daudfettjørne med Kyrhovda 1150 moh i bakgrunnen, Ål kommune. To bilder av en ridetur i Hæe, et utrolig flott og veldig lite besøkt viddeområdet i Hol kommune rett øst for Hallingskarvet. Her er det mange flotte fiskevann og et lettgodt terreng med utsikt over Skarvheimen. 12
Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 14. august 2017 Populært innlegg Skrevet 14. august 2017 Endelig en føringstur i litt sol, men da måtte man starte tidlig. Kl. 05 (-1c nede i Bøverdalen) ble det start i Leirdalen med tur opp den flotte østryggen på Skagsnebb. Videre derfra over eggen og opp Bakarste Skagsnebb. Noe tåke kom inn med vind og noe snø litt seinere på formiddagen. 16
AK74 Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 Þróndeimr skrev (På 14.8.2017 den 20.22): Endelig en føringstur i litt sol, men da måtte man starte tidlig. Kl. 05 (-1c nede i Bøverdalen) ble det start i Leirdalen med tur opp den flotte østryggen på Skagsnebb. Videre derfra over eggen og opp Bakarste Skagsnebb. Noe tåke kom inn med vind og noe snø litt seinere på formiddagen. Ekspander Fantastiske bilder får sug i magen. Hadde vært artig å en gang fått prøvd ei slik rute 1
+Memento mori Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 Dagens tur gikk til Krokkleiva naturreservat. Den gamle kleiva skal settes i stand etter ikke å ha blitt vedlikeholdt på 50 år. Håper også trollgjerdet forsvinner samtidig. Mange fine infoskilt oppover. 4 1
Populært innlegg graham Skrevet 15. august 2017 Populært innlegg Skrevet 15. august 2017 God morgen. 14
Populært innlegg graham Skrevet 15. august 2017 Populært innlegg Skrevet 15. august 2017 Oog god ettermiddag. 12
Populært innlegg a_aa Skrevet 15. august 2017 Populært innlegg Skrevet 15. august 2017 Ny trimtur med min mor, som var spent på hvordan hjertet ville takle en litt mer krevende tur - opp til Væremsnubbens topp på 402 meter over havet. Det gikk riktig bra, gitt! Tror ikke det er mange damer over 70 med tre hjerteinfarkt som går opp til den toppen på 1:18. Fin tur var det også, etter en del vått vær de siste dagene, var det perfekt turvær i dag - og det ble klippet i Fjelltrim-kortene 15
Populært innlegg Haoverla Skrevet 15. august 2017 Populært innlegg Skrevet 15. august 2017 Fra hytta vår de to siste dagene. Hardangervidda, ca. 1.5 mil fra Gvepseborg på Rjukan. Øystein Dahle, som blant annet har vært styreleder i Den Norske Turistforening, mener dette er den fineste plassen på hele Hardangervidda 19
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 16. august 2017 Forfatter Populært innlegg Skrevet 16. august 2017 2 kjappe topper i Sømna. Utsikt over Berg fra Øyfjellet. En knaus. solen kom et øyeblikk frem over Torghatten det er håp. Det første fjelltopp var Brekkfjellet også i Sømna. Fin tur - mye bær 10
+Memento mori Skrevet 16. august 2017 Skrevet 16. august 2017 Flott kveldstur til Kongens utsikt. Er vel det nærmeste en kommer "the fjords" i nærheten av Oslo. Litt artig å se Gyrihaugen fra siden. Et fjell på et fjell. 9
Populært innlegg Heriks Skrevet 16. august 2017 Populært innlegg Skrevet 16. august 2017 3 uker ferie uten en eneste fornuftig turplan lagt ... men labbe rundt i Nore er selvfølgelig alltid et alternativ, blir ikke lei det 13
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 17. august 2017 Forfatter Populært innlegg Skrevet 17. august 2017 En fin tur opp på Ryptinden 586 Sømna. Passe tur for oss. 15
+Memento mori Skrevet 17. august 2017 Skrevet 17. august 2017 Litt inspirert av dette insta bilde, og at jeg bor bare noen hundre meter unna i luftlinje, tok jeg turen opp til Gygra i sommer. Fant først igjen linken til instabilde i dag, så tenkte det passet å legge det ut . Veien opp går i en løs steinur. Kjent for mye huggorm. Den karakteristiske furua syns alt. Turen er ikke merket, hadde ikke tau med, så som gammel fjellklatrer gikk jeg ikke opp usikret. 15-20 meter fall i en steinrøys tåler ikke min kropp. Valgt å klatre videre opp, krevende og helt på min grense. Måtte lage et par fester hvis jeg hadde bommet på veien og måtte ned igjen. Dumt å bli skårfast. Den kjente hella på toppen som viser veien ned. Bør ikke gåes ned uten sikringstau. Gikk via Retthella og tavleskaret ned igjen. Fra parkeringsplassen var det 154 meter i luftlinje til Gygra. Har et gpx spor om noen vil gå turen. 8
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 18. august 2017 Populært innlegg Skrevet 18. august 2017 To turer i går. Først fire timer i tung myr på leting etter molter. Ble til slutt 1,6 kg så dårlig "timesbetaling". Deretter ble det en ettermiddagstur til Skarven, listetopp i Holtålen. Mye myr og skrenter, men fin utsikt fra toppen. Brukte en time t/r (3 km). 12
+Memento mori Skrevet 18. august 2017 Skrevet 18. august 2017 (endret) Lokal tur på ny litt ukjent plass for min del, del av utvide den lokale kunnskapen. Oppenåsen. Er en ti på topptur, 1 av 20 turer. Det er den dårligste turen så langt av 19 turer gjennomført. Feil i beskrivelse og feil i kartsporet. De har merket av feil sti, så du går feil.... Blå prikk er riktig - fant den riktige stien på hjemveien etter en kikk på kartet. Her skulle det vært en sti. Her går stien som de vil at jeg skulle følge. Turen gikk til en begredelig gapahuk. Ikke mye Insta - over disse bildene😂🤣 Fikk litt trim i det minste. Endret 19. august 2017 av Memento mori Kommet inn et feil bilde 6 1
Populært innlegg Kjellis Skrevet 19. august 2017 Populært innlegg Skrevet 19. august 2017 Er akkurat kommet hjem fra en kjapp telttur. Fikk klemt inn en natt på fjellet mellom forpliktelser og regnbyger også ble det to fine ørreter med vekt mellom 500 og 600 gram. Dessverre fikk jeg fiskene sent på kvelden, så det ble medbrakt laks til middag Samtidig ble det en ypperlig mulighet for å prøve mitt nye Hilleberg Soulo kom hjem i tide før regnet skulle sette inn i dag. 17 1
+Memento mori Skrevet 19. august 2017 Skrevet 19. august 2017 Ny tur for meg. Fikk en fisk også på en tenkana rod med mark. 8
Populært innlegg Tor-Erik-L-77 Skrevet 19. august 2017 Populært innlegg Skrevet 19. august 2017 En kjapp tur i lokalt terreng. Omlag13km, som forventet vått og herlig 😂 10
Johan2000 Skrevet 19. august 2017 Skrevet 19. august 2017 En liten cykeltur til Dronningsens utsikt med retur via lommedalen. Passerade sörsetra på vägen och sponsrade genom att köpa en kopp kaffe. Bra att dom har öppet, kanske kan det få fart på cykel-folket? Eller inte. Jag skulle egentligen ha åkt med sykkelbussen idag, men det var för få som bokat. Synd, för det var en fin dag. Normalt kör jag också den här turen åt andra hållet, första gången jag cyklar den medsols. Det gick bra det också. Klart lättare åt det här hållet.
Populært innlegg AK74 Skrevet 19. august 2017 Populært innlegg Skrevet 19. august 2017 I dag måtte vi i høyden for å få utsikt og sol siden alt var grått. Torstind, den lokale fjelltoppen for pinsel (bratta) og glede (toppen)😄 14
Populært innlegg SteinarL Skrevet 19. august 2017 Populært innlegg Skrevet 19. august 2017 En tur til Veten i Bardal, en spennende del av en 1000-årig historie. 10
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 20. august 2017 Populært innlegg Skrevet 20. august 2017 Fin utsikt over Røyse. En flott gammel do vi passerte. Ruta vi gikk, 12,8 km ifølge iPhone, og 18500 skritt. 10
Vidalroger Skrevet 20. august 2017 Skrevet 20. august 2017 (endret) Djupedalseggane. Flott tur. Endret 20. august 2017 av Vidalroger 9
Populært innlegg +Boggabogg Skrevet 21. august 2017 Populært innlegg Skrevet 21. august 2017 Helga blei brukt på utprøving av nyinnkjøpt vintertelt. Turen gikk fra Finnefjell via Femvatnan og Fløttarhalsen ned til Børingsholla der vi lagde basecamp. Etter en bedre pannekakelunsj blei det topptur på Børingen (1073) og Børingen (1075). Tre klipp i poengkortet til det lokale turlaget. Det blåste opp i løpet av natta (og når man oppholder seg i ei "holle" så kommer nordavinden fra alle kanter) så vi fikk også testet hvordan teltet oppførte seg i vind og regn. At teltet blei slått opp i svak motbakke, slik at man fleire ganger i løpet av natta endte med hodet i nettingdøra, kan ikke teltkonstruktørene lastes for. Når fallvindene begynte å røske opp pluggene på morgenen fant vi ut at den varme frokosten fikk utgå. Dermed rakk vi å pakke sekkene og være i gåinga før himmelens sluser åpnet seg. Og alle var enige om at det hadde vært en fin tur. 14
Anbefalte innlegg