+Memento mori Skrevet 10. august 2017 Skrevet 10. august 2017 Dagens trim og ti på topp tur gikk fra Heggelia på Veme ved Hønefoss og inn til Ellingsetertjern. DNT har også hytte ved vannet. Veldig mye vann i terrenget, noen steder gikk vannet til langt oppå leggen hvis du gikk i stien. Gikk en annen vei tilbake, spart vel mellom ikke noe på det, men mindre vann. Skauleis er bra trimm i det minste. 7
Trine RS Skrevet 10. august 2017 Skrevet 10. august 2017 lettskremt skrev (På 9.8.2017 den 20.57): Skitopp er absolutt et alternativ, for dere som driver med sånt. Forøvrig er det mulig å kjøpe sykkelstativ til bil som kan brukes uten hengerfeste. Ekspander Vet. Har i tillegg sånn sykkel med kurv foran, ikke sikker på om den er egnet på stier i fjellet
Populært innlegg graham Skrevet 11. august 2017 Populært innlegg Skrevet 11. august 2017 Sagnet er faktisk sant. Ved enden av regnbuen finner man et Hillebergtelt.. 10 1 6
Terka Skrevet 11. august 2017 Skrevet 11. august 2017 graham skrev (På 11.8.2017 den 14.31): Sagnet er faktisk sant. Ved enden av regnbuen finner man et Hillebergtelt.. Ekspander Du er utrulig flink til å få tatt bilde av fantastiske øyeblikk @graham!! 😄 4 1
Populært innlegg Snutemor Skrevet 11. august 2017 Populært innlegg Skrevet 11. august 2017 Tur til Anse Major. Strand uten veiforbindelse helt vest på Mahe, Seychellene. Fra havnivå, opp til rundt 450 meter, ned til havet igjen, og samme veien tilbake. Ikke en tur å legge ut på i regnvær, sleipe steiner som fungerer som rutsjebane et par hundre meter rett ned frister lite for sånne som meg med adrenalinintoleranse. Men i fint vær er det en nydelig tur. Selv om 28 grader og luftfuktighet på 80 % ikke er for pyser. Men det er vi såklart ikke, Bestemor på 65, 17-åringen og jeg. Dit skal vi, til stranda der nede. Paradisstrand på paradisøy. Og så opp igjen... 10
+Memento mori Skrevet 11. august 2017 Skrevet 11. august 2017 Det er en rekke karakteristiske juv og renner i Oslofeltet. En av disse er Asdøljuvet naturreservat ved Sylling i Lier kommune. Juvet er som en vestlandsdal i miniatyr. Har du kjørt fra Drammen og opp mot Sollihøgda har du sikkert sett skiltet som står i en skarp sving. En artig tur, mere krevende hvis det har vært nedbør. Tok turen mens det var tørt tidligere i sommer. Når du kommer på toppen en det et flott vann - Asdøltjern. Her er det flere fine teltplasser på begge sider av tjernet. Det er mulig å kjøre opp dit via Engerveien som har en SMS - bom. Familier med små barn kommer da seg ut på telt tur i marka med å gå noen få meter. Dette er nok ikke veldig kjent. 8
Vandrefalk Skrevet 11. august 2017 Skrevet 11. august 2017 Her! (Damene er ufrivillige statister...) 3
+Memento mori Skrevet 11. august 2017 Skrevet 11. august 2017 Det ble gått flere juv og neste ut var "Det berømte" Kjøsterudjuvet på Åssiden i Drammen. Samme konstruktør som Asdøljuvet - vann som har vasket ut lettere bergarter for ca 10 tusen år siden. Her er det også veldig fint å bade på toppen. Litt større unger pleier å like å gå her siden det er litt klatring. Inngangen til Juvet er ikke merket, men det er bare å gå i bekken hele veien. Er det mye vann er det ikke mulig å gå opp. Juvet blir også brukt til teambuilding. Fra Wiki: Kjøsterudjuvet er et 10 000 år gammelt juv i Drammen. Revnen i fjellet er 1300 meter lang med en stigning på 250 meter. De loddrette veggene er opptil 60 meter høye, og juvet er bare 4 meter bredt på det smaleste. Kjøsterudjuvet ligger på Åssiden, parallelt med Drammen skisenter. Juvet strekker seg fra Gamledammen på toppen og ender i Kjøsterudbekken nederst. Artig dronefilm verdt å se😀 6
Phoney Skrevet 11. august 2017 Skrevet 11. august 2017 Vandrefalk skrev (På 11.8.2017 den 20.11): Her! (Damene er ufrivillige statister...) Ekspander ... Og nå må nesten jeg også spørre om hvor Her er 😀 Vakkert
Populært innlegg Jaahan Skrevet 11. august 2017 Populært innlegg Skrevet 11. august 2017 Skulle være 14 dager i Femundsmarka, men vi ga oss etter 7. Hadde litt utstyrsproblemer og værmeldingen var godt under middels for de påfølgende dagene, så da var det like greit å gi seg mens leken var god! Skulle egentlig gå videre til Kratltjønnan og videre opp til Røavassdraget for å padle packraft ned mot Femunden. Hadde en fantastisk fin tur selv om fisket ikke ble like storslagent som man håpte på forhånd, og Naturehiketeltene ikke overlevde særlig lenge Ryggen min er glad jeg ikke tok med skikkelig kamera, selv om bildene hadde blitt enda finere å se på! Røvolltjønnan Første og største fisk på turen, tatt i Røvolltjønnan. Hvorfor barbeint? Fisken gikk inn i steinene og sleit sena. Bannet for meg selv og begynte å knytte på ny swivel. Da så jeg noe blankt som bevegde seg nedi steinene - sena hang såpass godt fast nedi der at fisken ikke kom seg videre! Da var det bare å kaste skoene og vasse ut for å plukke Solnedgang ved Korstjønnan Blankt lite tjern mellom Haugen og Korstjønnan Grøtåa. 100 grams på første kast med flue, ingenting de neste timene.. Solnedgang over Sætertjønna 14
Vandrefalk Skrevet 12. august 2017 Skrevet 12. august 2017 Phoney skrev (På 11.8.2017 den 21.39): ... Og nå må nesten jeg også spørre om hvor Her er 😀 Vakkert Ekspander Trollholmsund, rett sør for Lakselv..
herrlarsson Skrevet 12. august 2017 Skrevet 12. august 2017 Fikk endelig vært på en litt lengre tur med det nye teltet mitt, det ble en trivelig tur med flere klatrekamerater fra klubben. Destinasjonen var Heftys og Storen, som vi har klatret noen ganger før. Været var tålig brukbart til fjellklatring, men det blåser jo alltid 'litt' på fjelltopper. Noe som da foråsaket at mobiltelefonen min fløy utav hånda idet jeg skulle ta en slik klassisk "Se mor! Jeg henger i en fjellvegg!"-sjølfie. Bortsett fra det, snø i fjellet og greit med is. Racket var ikke særlig planlagt så jeg tok med litt av alt verktøy. Turen totalt ble 4 dager. Tips til ny telefon som man ikke 'mister' ut av hånda under klatring? 2
+Memento mori Skrevet 12. august 2017 Skrevet 12. august 2017 Ny ti på topp tur, nr 19 av 20. Startet i Åsbygda og gikk opp til Nordmarka, Nesten til Øytangen. Heldigvis er det dyr i området og det hjelper på veksten. Regnvær ikke langt unna, men slapp å bli våt. Noen unger hadde startet på en hytte, og satt opp skilt i henhold til allemannsretten og tråden der😂 Var også en slags veivaksel i tre med akseltapper i metall som var brukt til portstolpe. Muligens fra en oppgangssag? Har igjen en tur opp til Gøranfisen, en lengre tur på 14 km og nesten 800 meter stigning. Greier ikke den som dagstur, så den blir med telt og fiskestang i løpet av høsten. 5
Populært innlegg a_aa Skrevet 12. august 2017 Populært innlegg Skrevet 12. august 2017 Ny Fjelltrimtopp i kveld, Skavdalsfjellet (362 moh) i Nærøy kommune. Til sammen bare knappe 6 km, men en blanding av bratt og kupert terreng ispedd tung våt myr og kratt gjorde at jeg fikk puls på turen opp Fant ingen sti i det området jeg gikk, så det var veldig greit å ha GPS-en på mobilen med seg: Virkelig flott utsikt fra denne toppen, litt kronglete å finne frem til - mange rygger og juv. Fin tur, uansett 10
Gjest Björn Skrevet 13. august 2017 Skrevet 13. august 2017 En kort till till ett lokalt vatten . Men en lånad hund som älskar att bada och jaga kottar men också att sittta och titta.
7homas Skrevet 13. august 2017 Skrevet 13. august 2017 Jaahan skrev (På 11.8.2017 den 22.18): ....Da var det bare å kaste skoene og vasse ut for å plukke .... Ekspander Håper du tok den helt ut når tilfeldighetene la alt til rette Jeg var en tur i Oslo og malte noen vinduer hos tanta mi. Fin tur. 1 3
tubbs Skrevet 13. august 2017 Skrevet 13. august 2017 Kosetur i Lillomarka for å fylle på vedlagre til dagsturer fremover Møtte "sophie Elise" også gitt 2 7
Gjest Turlyst Skrevet 13. august 2017 Skrevet 13. august 2017 7homas skrev (På 13.8.2017 den 10.35): Jeg var en tur i Oslo og malte noen vinduer hos tanta mi. Fin tur. Ekspander Kona og jeg kjørte vår yngste datter til Høyskolen i Sørøst-Norge, Drammen (universitet i løpet av året) og derfra til splitter nye studenthybler. Det var søndagsturen vår Fikk "lufta" bilen på E18, men fortsatt ett par uker til fjelltur.
Populært innlegg AK74 Skrevet 13. august 2017 Populært innlegg Skrevet 13. august 2017 Godværsdager i Nord-Norge og de siste feriedagene må utnyttes. Tur til Vannøyas fineste fjell Tvinnarn 757. Opp ytterryggen, over en litt luftig travers før jeg tok den andre ryggen ned. 1.45 opp, og 1.30 ned. Flott fjell for de som er glad i stein:)o 15
Populært innlegg tonymakkaroni Skrevet 13. august 2017 Populært innlegg Skrevet 13. august 2017 Overnattingstur i Setesdalsheia, parkerte ved veien mellom Skafså og Valle, gikk i retning Hovstøyl, bevegde meg over til Fagerdalen før der blei runde og tilbake over fjellet. Fisketuren blei amputert når haspelsnella lå igjen hjemme, tok med fluestanga istedet, men med tidvis sterk vind var fisken aldri trua. Området har mange vann, kanskje ta med packraft en annen gang. 12
+Memento mori Skrevet 13. august 2017 Skrevet 13. august 2017 Lokal tur i dag i Hovsmarka. Mye mere kuppert en jeg hadde trodd. Et fint område som er bynært. Ble en tur på stranda etterpå for å få av seg litt svette. Fra stranda er det flott utsikt mot Nordmarka og mørkgånga. 4
REs Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 Denne sesongen er, på grunn av et elendig vær, sterkt preget av alt for lite tur og jeg blir stresset og rastløs av å se på bilder og lese om alle de fine turene som medlemmer av dette forumet er ute på. Men i går ble det like vel en rask tur fra Dale og rundt Li. Måtte hjem for å lage "komlemiddag" med salt lammekjøtt til familien så det ble en ganske rask tur. (Det er vel litt i det groveste laget når kona inviterer gjester til middag uten selv å kunne lage den, og så på en dag med så fint vær som i går. Vel vel, hva gjør mann ikke for husfreden.) 3
Phoney Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 REs skrev (På 14.8.2017 den 7.29): Denne sesongen er, på grunn av et elendig vær, sterkt preget av alt for lite tur og jeg blir stresset og rastløs av å se på bilder og lese om alle de fine turene som medlemmer av dette forumet er ute på. Men i går ble det like vel en rask tur fra Dale og rundt Li. Måtte hjem for å lage "komlemiddag" med salt lammekjøtt til familien så det ble en ganske rask tur. (Det er vel litt i det groveste laget når kona inviterer gjester til middag uten selv å kunne lage den, og så på en dag med så fint vær som i går. Vel vel, hva gjør mann ikke for husfreden.) Ekspander Nam, komle og salt kjøtt
Populært innlegg REs Skrevet 14. august 2017 Populært innlegg Skrevet 14. august 2017 (endret) Nå fikk jeg endelig lurt meg til en liten tur i kanoen. Været var for fint til å sitte hjemme og etter alt det regnværet vi har hatt i det siste så burde det vel være mulig å finne en del kantarell. Bonden som eier naustet hvor kanoene ligger kunne fortelle at min bror hadde vert ute en tur på lørdag, så da kunne jeg nok ikke regne med å finne så mye sopp på de vanlige stedene, men jeg har noen steder som jeg ikke har fortalt ham om. Det var en fin dag med flatt vann og lettskyet pent vær. Og soppen dukket opp akkurat der jeg hadde forventet. Det stemte nok at min bror hadde vert ute i samme ærend som meg, for på de stedene det vanligvis pleier å være mye sopp var det tomt. Men jeg har jo noen andre steder som jeg ikke har fortalt noen om, og der var det sopp. Ikke så veldig mye, og noe var begynt å råtne på grunn av alt regnet, men fangsten ble sånn passe bra. På hjemturen ble det også tid til en liten kopp, og på sånne dager så er det bare bål som teller. Det var lite tørr ved, men nok til at et kvistbål sørget for varmt vann til kaffen. Det frisknet på litt med vinden på vei hjem, men det ble ikke mer enn at jeg kom meg i havn uten noen form for dramatikk. Så nå gjenstår bare rensing av fangsten. Jeg er ikke sånn proff soppmenneske som utstyrer meg med kniv, børste og soppkurv og rensker soppen ute. Jeg bruker plastpose og tar meg av fangsten når jeg kommer hjem. Det enkleste er ofte det beste. Endret 14. august 2017 av REs 11
Snutemor Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 På bærtur med egne og andres barn Skrubbsår på kneet, blåbær i magen, krypdyr og insekter og en stor verden å oppleve. Tre år er en magisk alder. 8
Anbefalte innlegg