Populært innlegg AK74 Skrevet 8. juni 2017 Populært innlegg Skrevet 8. juni 2017 Drømmeturen👍🏻 svartstilla hav, yrende fugleliv og et fantastisk fint vær etter en flere måneder periode med rimelig kjølige forhold😎 Så vakkert og magisk at en blir matt. 17
Populært innlegg Haoverla Skrevet 8. juni 2017 Populært innlegg Skrevet 8. juni 2017 Nettopp kommet hjem fra et døgn i Hausdal i Bergen. Mye vind på begynnelsen av ettermiddagen i går men ingen nedbør. Vinden avtok utover kvelden som ble erstattet av høljregn hele natten og i dag. Er nå trivelig i posen i teltet i sånt vær. Ingenting ble vått, så det er jeg fornøyd med. 17
Populært innlegg Markus Ingebretsen Skrevet 8. juni 2017 Populært innlegg Skrevet 8. juni 2017 Fin ettermiddagstur opp til Søre Gråhøa i Espedalen. Tung og bratt stigning før man kommer seg over trærne. Skiftende vær med mye regn, men sola tittet kort fram når jeg kom over tregrensa, før tykk tåke møtte oss på toppen, 1340 MOH. 14
Populært innlegg TerjeH Skrevet 11. juni 2017 Populært innlegg Skrevet 11. juni 2017 (endret) Endelig sommer i Nord! Stakk til Vågsøya (vest for Kvaløya) for å tibringe natta ute. Vågsøya har en perfekt lun vik for å komme inn med kajakk eller ankre en liten båt. På grunn av tidevannsforskjell må båten et stykke ut fra fjæra for å ikke "felle oppe". Gubben har lagt seg til med en tarp (nederst til høyre i bildet) som skal ta unna litt trekk og etter hvert holde mårrasola unna fjeset. Litt dis på vei inn fra havet. Heldigvis kom ikke tjukkskodda etter! (Sandøya, Risøya og Musvær). Godt å sove ute! Endret 11. juni 2017 av TerjeH 14
Populært innlegg Gittiamo Skrevet 11. juni 2017 Populært innlegg Skrevet 11. juni 2017 Har ikke tid til å puste fortiden, og i hvert fall ikke tid til tur. (Bruker en del tid på lære meg å padle, samt jobbe alt for mye) Sånn bortsett fra denne helgen, som først var satt av til tur. Og siden det skulle være oppholdt i dag, så ville solskinnsrytteren ri. Dæven som jeg bomma på været det plaskregna. Ble rimelig gjennombløt men kom meg var uansett opp mot Fagervann i dag før jeg ble for kald og våt 13
tubbs Skrevet 11. juni 2017 Skrevet 11. juni 2017 (endret) 1 time siden, Gittiamo skrev: Og siden det skulle være oppholdt i dag, så ville solskinnsrytteren ri. Dæven som jeg bomma på været det plaskregna. Ble rimelig gjennombløt men kom meg var uansett opp mot Fagervann i dag før jeg ble for kald og våt Hadde du sendt meg en sms @Gittiamo så hadde vi invitert på kaffe og kaker under tørre forhold rett bortenfor Fagervann 😊 Vi kom opp på toppen av Sagåsen når himmelen åpnet seg. Så vi heiv opp tarpen og fyra brennern og satt der i 3 timer mens regnet hølja ned. Endret 11. juni 2017 av tubbs 8
Gittiamo Skrevet 11. juni 2017 Skrevet 11. juni 2017 Tror ikke hesten ville fått plass men det hadde vært digg å slippe unna den verste syndefloden 😂 @tubbs 1
Populært innlegg a_aa Skrevet 11. juni 2017 Populært innlegg Skrevet 11. juni 2017 Ikkeno badetøy, softis eller solbriller her i Bergen heller - selv om det så ut som om det var bittelitt lysere sørover i Fyllingsdalen: Selv gikk jeg opp til venstre, inn i skyene rundt Olsokfjellet (utsikten derfra var noe laber...), før jeg satte kursen hjemover igjen. Lenge siden det har blitt noen lengre turer til nye områder nå, har stadig kommet noe i veien - da er "standardturen" god å ha for å stagge den verste abstinensen 12
hesthov Skrevet 12. juni 2017 Skrevet 12. juni 2017 (endret) Søndag 11. Juni: Her vært på en liten tur rundt Semsvannet (Asker)...og mistet kameraet mitt på et sted mellom Nationaltheatret/Lysaker/Asker (på tog??? på stasjon??? på parkeringsplass???) og Semsvannet. Hvis noen finner det (se bildet under), vær så snill og si ifra! Takk!!! Endret 12. juni 2017 av hesthov
Populært innlegg AK74 Skrevet 12. juni 2017 Populært innlegg Skrevet 12. juni 2017 Overnattingstur med elevene mine. Herlig liv i ytre Troms😎 14
Populært innlegg Bård R Skrevet 15. juni 2017 Populært innlegg Skrevet 15. juni 2017 En liten dagstur i Setesdals vesthei i går. Gikk inn fra p-plass ved Øyuvsbu turisthytte ved Brokke-Suleskardveien. Tok til venstre sørover langs Øyuvsvannet til Øyuvsløkene, Deretter oppover langs Ivlungsåni til nederste Ivlunsvatn og tilbake igjen T-stien til Øyuvsbu og parkering. Setesdalsheiene viser seg fra sin beste side. Flott landskap, hvite snøflekker og blått vann. Lite snø igjen i nesten 1000 meters høyde, men ganske fuktig i terrenget og vann i bekkene. Prøvde også fiske, men ingen fangst denne gang. Likevel en flott tur. 16
Populært innlegg a_aa Skrevet 17. juni 2017 Populært innlegg Skrevet 17. juni 2017 (endret) Det ble en tur i dag også - en handletur Gikk fra Laksevåg til Vestkanten kjøpesenter i Loddefjord over Lyderhorn, og tok bussen tilbake derfra. Gikk med hoftesekk - i den fikk jeg plass til småtteriet som alltid ligger der, en halvliter vann, minikjele og minigassbrenner, kaffekopp med filter, kaffe, en vindjakke og tarpponcho. Var meldt at regnet skulle begynne i 15-tiden, men duskregnet begynte allerede i 13-tiden. Det var ikke så mye at jeg gadd å ta på ponchoen, men da jeg kom på toppen var vindjakken god å ha. På turen nedover ble vindjakken byttet ut til fordel for poncho da regndråpene ble større - og da tok det selvsagt ikke lang tid før det ble oppholdsvær igjen. Behold ponchoen på mens jeg benyttet anledningen til å lage meg en kopp kaffe - like etter bildet nedenfor ble tatt, kom neste regnbyge. Da var det bare å drikke opp, og komme seg ned. Lørdagshandlingen ble kjapt unnagjort, så jeg rakk bussen jeg hadde blinket meg ut med god margin - fin tur, alt i alt Endret 17. juni 2017 av a_aa 16
Populært innlegg Phoney Skrevet 18. juni 2017 Populært innlegg Skrevet 18. juni 2017 Ble nok overnattingstur ved Forfoten (begynner å bli litt lei stedet), men kom meg ut døra så seint at jeg ikke gadd å oppsøke et annet vann jeg hadde sett meg ut tidligere på dagen. Fikk en ørret som ble middag på 2. kastet - mistet fantastisk nok ingen sluker denne gangen. Etter middagen ble det litt lesing sammen med en liten whisky. Gårsdagens fiskemiddag var ikke helt etter planen så i morges ble det en liten biff og ribbe sammen med en grønnsaksuppe. Klarte aldri å finne roen så ble en relativt tidlig retur. 12
Populært innlegg AK74 Skrevet 18. juni 2017 Populært innlegg Skrevet 18. juni 2017 Vått og grått opp til Torstind 559. Fin temperatur, og veldig trivelig at jeg fikk ungdommen med, frilufsliv og fjell er ikke 1.pri😉 11
Populært innlegg +Blaser Skrevet 18. juni 2017 Populært innlegg Skrevet 18. juni 2017 Endelig fikk man nytte av 8 manns lavoen. Det var skole avslutning for mellomste så da ble det overnattingstur i strålende vær. Hadde aldri trodd at man kunne overfylle en Bergans Powerframe, men det gikk 16
Populært innlegg JensM Skrevet 18. juni 2017 Populært innlegg Skrevet 18. juni 2017 Tok meg en liten fisketur idag. Ingen fisk, men flott tur allikevel. Det ser ut som om våren/sommeren er kommet til Tana. 😄 11
Populært innlegg tklami Skrevet 20. juni 2017 Populært innlegg Skrevet 20. juni 2017 Jeg og dama hadde en veldig fin tur opp til bukkehåmåren nå i helga. Været var upåklagelig på morrakvisten lørdag med skyer som kom innover utover dagen som til slutt endte opp i litt regnvær. Natt til søndag blåste det ganske så godt, var vel meldt stiv kuling, og jeg kan ihvertfall konstantere at det nye helsport reinsfjell 3 pro som er innkjøpt denne sesongen stod i vinden med glans. Viktig å se kul ut når en tester om det funker å bruke tlf som utløser på kameraet 16
Populært innlegg Gittiamo Skrevet 22. juni 2017 Populært innlegg Skrevet 22. juni 2017 Microeventyr ftw. Jeg sitter jo ikke på ræva selv om jeg ikke har tid til skikkelig tur fortiden. Urban kajakking. Bare å ta kontakt om dere vil bli med på tur ned Akerselva 19
Populært innlegg Heriks Skrevet 24. juni 2017 Populært innlegg Skrevet 24. juni 2017 Det ble en tur til Løytetjørnhovda, Dagalifjell. Finfin liten tur. 17
Populært innlegg Phoney Skrevet 24. juni 2017 Populært innlegg Skrevet 24. juni 2017 Fin liten tur til nytt vann, Stuttjernet. Var nok ikke helt våken da jeg pakket sekken for jeg hadde glemt smør til maten. Mark og sluker var med, men ikke snelle Ingen mat og ikke noe fisking med andre ord, fikk lest ut boka jeg holdt med. 15
Populært innlegg eirikw Skrevet 25. juni 2017 Populært innlegg Skrevet 25. juni 2017 Sandbukta i Hurum. Plukka blåskjell og stillehavsøsters til kortreist / ureist mat. EirikW 10
Populært innlegg Joker Skrevet 25. juni 2017 Populært innlegg Skrevet 25. juni 2017 (endret) Brukte halve helga i Dividalen, nærmere bestemt området rundt Devddesjavri, og hadde en helt fenomenal opplevelse. Like over skoggrensa krysset en jerv ca 40-50 meter foran meg. Den oppdaget meg, men luntet bare videre i samme tempo helt upåvirket av min tilstedeværelse. Jeg ble bare stående og gape i noen sekunder før jeg tenkte på kamera. Dette måtte jeg ha bilde av. Plystra på jerven, og til min store overraskelse så snudde den og så på meg, men jeg var ikke rask nok på avtrekkeren til å få annet en stumpen av han før han forsvant ned bak en haug. Sånn ellers så kan jeg rapportere om finfin utsikt fra Devddesvarri. Endret 25. juni 2017 av Joker 21
Anbefalte innlegg