Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 14. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 14. mai 2017 Fikk gjennomført en av de store prosjektene mine denne uka, en 4 dagers tur inn i ett avsidesliggende område i Selkirk Mountains. Det ble overnatting i tømmerhytta fra 1920-tallet, fortsatt under 2m snø, og det tikker mai. Jeg fikk også besteget Mount Dawson på 3377m, Selkirk Mountain's nest høyeste topp. Totalt 54km på randonee, 4332 høydemeter. 31
Populært innlegg Tor-Erik-L-77 Skrevet 14. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 14. mai 2017 I går bestemte jeg meg for å utforske løypenettet litt øst i hjem-kommunen min Lardal. Et område jeg er lite kjent i men som har et rikt løypenett og veldig variert terreng. Siden jeg sjelden detalj planlegger veldig på dagsturer så gjorde jeg et kjapt estimat i kartet over en mulig rute som jeg antok var i overkant av 20km totalt. Ruta går fra døra hjemme og opp til Linsverkvannet-Hannevoldhytta-Lyngfjell-Trollsvann-Åletjønn-Åletjønnkollen-Brånafjell-Linverksetra-Svarstad Totalt så brukte jeg rett i overkant av 6 timer på hele turen. Jeg bomma litt på distansen da gps til slutt viste litt over 28km når jeg var hjemme igjen Kombinert med endel høydemeter og opp/ned stigninger så begynte beina å bli litt seige etter 20km, ved 25km var det ganske tomt og mye syre Til tross for endel regn og relativt våte forhold så er det garantert et område som skal utforskes mer fremover! I dag viles og heles legeme og tur utstyret vaskes og ordnes til neste tur! 20
Populært innlegg TerjeH Skrevet 14. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 14. mai 2017 (endret) Neste tur mens vinterføret enda varer. 14 mai og fortsatt fint å gå på ski til Breitinden (963) på Kvaløya Så vidt gåanes på sørpesny mellom tuene nederst, rimelig bratt i Bondslettskaret, så ned noen høydemeter før resten av turen på finfint vårpudder. Vindstille på toppen. Dalen opp mot Breitinden God sny å gå på. Bare å glede seg til nedfarta Fint på toppen av Breitinden. Vengsøya, Sandøya og Sørfugløya ut i havet. En flik av Tromsøya synlig bak Karl Johans nese (Store Blåmann) Fin styresny. Endret 14. mai 2017 av TerjeH 23
Populært innlegg Tor-Erik-L-77 Skrevet 14. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 14. mai 2017 Etter en heller grå og regntung helg her på østlandet så var det gledelig når skyene endelig sprakk opp og sola titta frem nå i kveld. Da var det jo bare å smette inn i turutstyret og nyte en kveldstur opp til en av Lardals fineste utsikter og topp; Liåsen. Veien opp er ikke så lang men det er nesten 300 høydemeter på en kort distanse uten flate partier slik at den føles alltid tyngre en man tror Belløningen når man først kommer opp er en flott panorama utsikt over Svarstad! 19
Populært innlegg a_aa Skrevet 14. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 14. mai 2017 En kveldstur for litt trim, og for å teste kameraet på min nye "Reasonably Priced Phone"; en Moto G4 Plus. Kameraet er milevis foran min gamle mobil, men den er også laaangt bak min Oly E-P1 (en av de første speilløse systemkameraene). Men til en pris på på under 1600,- der kameraet bare er en del av en helt grei pakke, så er jeg litt imponert. Under er først standardmotivet med Askøy fra Holefjellet, deretter Fyllingsdalen fra Olsokfjellet og Bergen fra Damsgårdsfjellet. Til slutt kom jeg på at jeg ville sjekke nærgrensen på fokusfunksjonen, og jeg kom da ganske nære blåbærblomstene (hjalp til med til dels kraftig beskjæring på det bildet): Fornøyd med turen, og fornøyd med kjøpet. Skulle gjerne hatt litt mindre størrelse og enda mer batterikapasitet, men siden jeg ønsker å holde prisen nede på noe som kommer til å få juling på tur, lever jeg godt med dette 15
Populært innlegg AK74 Skrevet 14. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 14. mai 2017 I dag ble det skitur i Kaperdalen i fantastiske forhold, tur til Bøvær og natta tilbringes i Ersfjorden. 😎👍🏻Senja 23
Populært innlegg Kimball Skrevet 15. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 15. mai 2017 I helga fikk jeg muligheten til å teste ut Ringtind teltet mitt for første gang på sesongens første overnattingstur. Været var fint og humøret på topp! Fisken var ikke bitevillig desverre, så joikabollene kom godt med😁 Må nok gå til anskaffelse av ett forholdsvis lite kamera med fin bildekvaliet, mobilkameraet duger ikke. 16
Populært innlegg Terka Skrevet 15. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 15. mai 2017 (endret) Slenger inn noen stemningsbilder fra helga som var.☺️ Litt under 9 dager igjen til neste 4 dager på ski, som antageligvis blir de siste skidagene denne sesongen for min del. (Om ikke det blir noen i juni også. 🤔 Endret 15. mai 2017 av Terka 24
Populært innlegg +Robinson Skrevet 15. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 15. mai 2017 Vi dro på en lite helgetur sist helg en god kamerat og jeg til kjente trakter. Ville bare ha en rolig helg uten mas. Ikke noe spektakulært. En liten time i en kano , så er vi langt nok vekke til at vi får ned pulsen. Det regnet litt inne i mellom så vi rigget til denne duken ved vannkanten. Og vi følte det var trygt å fyre opp ett bål. 26
Anund Wigen Skrevet 16. mai 2017 Skrevet 16. mai 2017 12 timer siden, Terka skrev: Slenger inn noen stemningsbilder fra helga som var. Litt under 9 dager igjen til neste 4 dager på ski, som antageligvis blir de siste skidagene denne sesongen for min del. (Om ikke det blir noen i juni også. Hvor i Jotunheimen er det du reiser? Så ut som det begynte å bli lite snø ved Gjendesheim.
Terka Skrevet 16. mai 2017 Skrevet 16. mai 2017 3 hours ago, Anund Wigen said: Hvor i Jotunheimen er det du reiser? Så ut som det begynte å bli lite snø ved Gjendesheim. Krossbu: http://krossbu.no/index.php/webkamera-full Tror snøen skal holde greit på Sognefjellet. Merkbar forskjelli der og lenger aust.
Populært innlegg GBS Skrevet 17. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 17. mai 2017 Gratulerer med dagen! Vi tok 17.mai-frokosten i Bymarka og endene samlet seg raskt rundt oss. En brunnakke dukket opp blant alle stokkendene. Den var adskillig mer sky enn stokkand er. 12
Populært innlegg graham Skrevet 17. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 17. mai 2017 Det ble Bymarka i Trondheim her og. Dagen gikk med til turorientering, men med både pølser og kaffe på pausemenyen. 16
Populært innlegg +Blaser Skrevet 17. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 17. mai 2017 Hadde en fin tur på hjemlige trakter søndag med gamlingen ( = Fatteren på 75 år ). Vi gikk inn på Karl Johans vei fra Verdals siden. http://visitinnherred.com/karl-johans-veg/ NYDELIG VÆR. Så det ble flere stopp for å nyte medbrakt og naturen. ( Noen dager før var jeg på Geilo/Dagali i snø...) Utrolig hvor godt snurring kan smake da Når jeg kommer tilbake i sommer blir det noe denne turen: https://aat.dntfjellsport.no/aktiviteter/61056/817433/ 16
Populært innlegg Johan2000 Skrevet 18. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 18. mai 2017 Inte idag, men igår. På 17 maj skall man åka skidor. Igår var vi på "expeditons-humör" och hamnade på Raudnova. En utsökt utsiktstopp och fin tur. 15
Populært innlegg TarjeiSkrede Skrevet 18. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 18. mai 2017 17. mai ble behørig feiret på ski og da i rett antrekk som det sømmer seg, med dress og flagg. Lå over på Smedmyrkoia og på nasjonaldagen tok jeg beina fatt opp til Kjagdalskrysset hvor jeg kunne spenne på meg skiene. Gikk over til Gagnumsætra og tilbake, bare et lite stykke på rundt 150m hvor jeg trengte å bære skiene, men noe elv-dannelse på toppen førte til at jeg måtte ut i bushen enkelte ganger for å komme rundt. Snøen ligger alltid sent rundt Oppkuven. Trollsk stemning i skogen og over N. Heggelivann. Er man skidiot, så er man skidiot. 15
Populært innlegg Johan2000 Skrevet 19. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 19. mai 2017 Idag: Skridulaupen. Lång tur som nog gentligen skall göras tidigare på sässongen, men det gick ju idag också. 15
Populært innlegg Haoverla Skrevet 20. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 20. mai 2017 (endret) Nettopp kommet hjem fra et døgn på 'Vidden' i Bergen. Hele vidden fra Fløyen til Ulriken er nedbørfelt til drikkevann og dermed ikke tillatt å telte. Har spurt Grønn Etat om tillatelse, men fikk nei. Mange som telter her likevel. Speidere, turister og andre. Kanskje av uvitenhet, kanskje de blåser i det. Er fristet til å gjøre det selv. Anyway, la meg ved et vann rett utenfor grensen og fikk tillatelse av grunneier til å fiske. Han glemte visst å gi meg tillatelse til å få fisk. Uansett et herlig døgn Endret 20. mai 2017 av Haoverla 25
Populært innlegg Gittiamo Skrevet 20. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 20. mai 2017 Endelig bare en rundtur i indre Oslofjorden, men tur er tur. 16
Populært innlegg TerjeH Skrevet 20. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 20. mai 2017 (endret) Duskregn og småkald sniktrekk. Lørdagen ble brukt på en tur til Lyfjorden på Kvaløya. Jeg og godheten selv dro med oss det som skulle til for middag og en slack ettermiddag. Æ har fire fine lænestolaOg ein gammel parasoll mot solaBeste tomta i by'n! Du e heldig, du Ola! Endret 20. mai 2017 av TerjeH 13
Populært innlegg Johan2000 Skrevet 20. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 20. mai 2017 Midstolshyrna idag. Strålande sol på väg upp, en del moln senare, vilket nog inte var så dumt; dom jag åkte med klagade på snön, jag tyckte det var helt OK, men så har jag ju fullrocker-ski. Bild på nedkörningen som inte alls är så flack som det ser ut på bilden. En av Strynområdets allra mest klassiska toppturer. 13
eirikw Skrevet 21. mai 2017 Skrevet 21. mai 2017 I dag gikk turen helt ut i uthuset. Skisesongen er over og det var på tide å glide opp skiene før neste sesong.Var godt fornøyd når jeg var ferdig, familien hadde jammen lufta store deler av skiparken Godt det bare er en drøy måned til sola snur igjen! Eirik W 6
Populært innlegg a_aa Skrevet 21. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 21. mai 2017 Var nødt til å jobbe litt i helga, så det ble en kort tur både i går og i dag - begge turene gikk i godt vær, før været slo om slik at regnet danset på kontorvinduet da jeg var der. Helt greit det Lørdagsturen bød på litt utstyrslæring, for å se hvordan Moto G4+ og Locus Map Free funket sammen. Fant screenshot-funksjonen etterhvert også, gitt. Startet trackingfunksjonen, og gikk standardløypen min opp Damsgårdsfjellet, videre til Olsokfjellet (der jeg knipset kaldfronten som kom inn fra sør), og nedover Holefjellet. Rimelig standard fart, lengde 5,47 km, 461 høydemeter oppstigning og 476 høydemetere nedstigning - det siste pussig, siden jeg startet og sluttet ved inngangsdøren min Høydemålingen er nok ikke helt å stole på ... I dag (søndag) tok jeg bussen til Nipedalen, husket trackingen litt etter at jeg startet og gikk over Gravdalsfjellet (tok et bilde av Statsraad Lemkuhl på vei mot Askøybroen), deretter var det over til Holefjellet, og si gikk jeg lørdagens rute baklengs derfra. Passerte 500 høydemetere på den turen. Brukte nedlastede kart fra Eniro (Classic, har tidligere brukt Nautical på sjøen med hell). Tok også mine nye Inov-8 Roclite 325 støvler på "jomfrutur" i dag - det virker veldig lovende Dersom de er noe mer holdbare enn de gamle Roclite 288 GTX, så kan de fort ende opp som mine nye favoritter på sommerturer. Kan til og med hende jeg tester ut GTX-versjonen (greit med membran når det er kaldere) dersom de de tåler terrenget. 13
Populært innlegg Phoney Skrevet 26. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 26. mai 2017 (endret) Endelig klaffet det med vær og tid. La ut hjemmefra med litt for stor iver på onsdags ettermiddag, glemte at jeg ikke hadde spist siden frokostlunch, noe som slo inn skikkelig etter 6-7 km. Fikk rotet frem noe energy bars og rosiner, hjalp på litt. Skjelven i beina, to hunder som drar (særlig i nedoverbakke) og en som lunter avsted (13,5 år) gjorde det til en tålmodighets prøvelse. Forbannet ølboksene jeg hadde dratt med meg og endel annet i sekken. Sekken i seg selv kommer nok til å bli byttet ut i nærmeste fremtid! Den er litt for stor, noe jeg visste da jeg kjøpte den, men da med et helt annet formål. Orket ikke lage noe annet enn en Rett i koppen grønnsakssuppe med mye vann når jeg kom frem. Torsdagen gikk med til fisking, ikke så mye som et napp på sluk, og marken var urørt - så derimot noen fine vak. Eneste jeg oppnådde var å miste 2-3 sluker på noen trær i vannet. Turen tilbak i dag tok evigheter, litt lettere sekk etter at hundmat, øl og menneskemat var borte. Rart med det hvor sliten man blir når man benytter nesten 6 timer på 1.4 mil - museskritt hele veien, men gamlingen bestemte tempoet. Alt i alt en fin tur. Åssen får man satt inn bilder mellom avsnittene? Endret 26. mai 2017 av Phoney Skjønner ikke bildesystemet 11
Anbefalte innlegg