Populært innlegg sovelenge Skrevet 3. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 3. mai 2017 Årets første fisketur. 17
graham Skrevet 4. mai 2017 Skrevet 4. mai 2017 HegeJohnsen skrev (På 3.5.2017 den 19.33): Trolla-området? Hvordan er snøforholdene der? Ekspander Omtrent helt snøfritt, noen flekker her og der. Kommer man opp på Geitfjellplatået er det litt mer snø, men ikke mer enn at det går helt fint. Bildet med litt snø på er fra ei renne opp mot Geitfjellplatået. 1
Populært innlegg eirikw Skrevet 4. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 4. mai 2017 Tur og tur , fru Blom. Var på dugnad på ny turistforeningshytte mellom Kongsberg og Notodden og fikk oppleve noe som lett kunne blitt en liten dyretragedie. Vi fikk øye på et rådyr som prøvde å krysse Kolsjø som der er ca 800 m bred. Jeg vil anslå at rådyret var ca 300 m utpå, vi kunne tydelig se at det hadde vært gjennom isen et par steder. Da vi fikk øye på det sto det helt stille og så ut til å være usikker på hvordan det skulle komme seg videre. Det prøvde et par skritt, men tråkka gjennom med det ene beinet. Snudde deretter og forsøkte å gå tilbake veien det hadde kommet. To ganger gikk det gjennom, den ene gangen baksa det i hvertfall 20 - 30 meter før det klarte å dra seg opp på isen igjen. Vi var sikre på at rådyret ikke ville komme seg tilbake på fast grunn, men jammen kom det seg tilbake på fast grunn til slutt. Kan et rådyr ha griseflaks eller være svineheldig, eller er det begrepet reservert andre dyr? Jeg vet ikke om det ene bildet klarer å vise dramaet. Eirik W 10
Populært innlegg a_aa Skrevet 5. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 5. mai 2017 Sen fredagslunsj i dag Glemte minnekortet i kameraet hjemme, så det ble mobilsnap: Ingredienser: 1 liter ferske reker, 1 liter IPA, majones og 5 tynne skiver nuka søtpotet - legg til en halvtime i oppoverbakke, strålende sol og og et par timer avslapning. 17
graham Skrevet 5. mai 2017 Skrevet 5. mai 2017 a_aa skrev (På 5.5.2017 den 17.01): Sen fredagslunsj i dag Glemte minnekortet i kameraet hjemme, så det ble mobilsnap: Ingredienser: 1 liter ferske reker, 1 liter IPA, majones og 5 tynne skiver nuka søtpotet - legg til en halvtime i oppoverbakke, strålende sol og og et par timer avslapning. Ekspander Fornuftig diett på en fredags ettermiddag 1
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 7. mai 2017 Forfatter Populært innlegg Skrevet 7. mai 2017 Vi benyttet muligheten barnevakt ga oss - og gikk en tur på en lokal fjelltopp i går kveld. Den har tidligere vært med i den lokale fjelltrimmen. Skogmofjellet -451. Jeg tracker opp GPS spor også. Stien opp er fantastisk flott, med skikkelige klyvepartier og man kommer kjapt opp. Dette er en gammel vandringssti som ble benyttet fra gammelt av, og spesielt mye under bygging av vanndammen for vannforsyningen til kommunen. Som vanlig kom vi litt tidlig opp - burde vært der et par timer senere for det lå an til å bli en flott solnedgang.. Det ligger litt is igjen på dammen. Nordavinden er kald, men vi går opp i le og det er varmt nok - med + 5°. Toppvarden - med overraskende mye besøk innskrevet i boka. 16
eirikw Skrevet 7. mai 2017 Skrevet 7. mai 2017 eirikw skrev (På 4.5.2017 den 21.11): Ekspander Observerte rådyr på tynn is sist torsdag. 3 vindstille dager etterpå er det ikke mye is å gå på. Det skal god tro og store sko for å begi seg ut på vårisen! Eirik W 9
Populært innlegg Xperiment Skrevet 7. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 7. mai 2017 3 Dagsreise - med bil. Det var ganske fint vær Takk for turen! 11
Populært innlegg a_aa Skrevet 7. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 7. mai 2017 I fjor hadde jeg satt meg fore å gå ett dusin turer "Over vidden", så på denne tiden i fjor gikk jeg min femte tur - i dag ble det den første for 2017 Flott vær med skyfri himmel, og ganske varmt: Shorts og T-skjorte nesten hele turen - tok på vindjakka et stykke der nordøsten ble litt for kjølende. Ellers var det en tur for å sjekke hvordan jeg ligger an foran 7-fjellsturen - og det blir nok ikke noe ny pers på den i år Pust og puls var ikke så galt, men merker at jeg må ta det piano fortsatt, pga kne og hæl i venstrefoten. Null jogging og unngå støt i nedoverbakkene. Likevel med ca 19 km på 4,5 timer holdt jeg standardtempoet mitt på 4 km/t, det ble jeg nesten litt overrasket over 13
Populært innlegg +Blaser Skrevet 7. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 7. mai 2017 Dro til med to turer i dag. Den første en ren solotur der Garmin Fenix Hr belønnet meg med en trenings score på 3.0 Tur to ble meget avslappet. Tok med Junior til et nærliggende vann. Han ville fiske med håv Jeg og (en del av) kjæledyra observerte teknikken til junior. Det ble mye vann i støvlene ja !!! (og ingen fisk...) 15
Populært innlegg Kimball Skrevet 7. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 7. mai 2017 En liten pust i bakken mens man skuer utover Sunnmørsalpene og tenker på sesongens første telttur/fisketur kommende helg. 14
Phoney Skrevet 8. mai 2017 Skrevet 8. mai 2017 Kimball skrev (På 7.5.2017 den 23.38): En liten pust i bakken mens man skuer utover Sunnmørsalpene og tenker på sesongens første telttur/fisketur kommende helg. Ekspander Emblemsfjellet jo Flott utsikt over ganske mye derfra litt høyere opp. Video fra litt høyere opp (slå av lyden, bare vindstøy)
Populært innlegg AK74 Skrevet 8. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 8. mai 2017 En liten tur med en av hundene før jobb i dag. Rødsildra eller bergblomsteren som vi kaller den,trosser en litt sein vår i nord😊 10
Populært innlegg a_aa Skrevet 8. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 8. mai 2017 I dag var det tid for rovdyrjakt. Avisene kunne rapportere at det fantes en HUGGORM! på Olsokfjellet, og bildene kunne tyde på at den nesten hadde skaffet seg en pelskledd lunsj (bilde fra Nettavisen): Dette måtte jo sjekkes ut, spesielt siden dette er siste ettermiddag med sol på en stund. Medvind og blå himmel pushet meg opp til Olsokfjellet, men da ... : ... viste det seg ved nærmere ettersyn at det eneste som hveste rundt leggene på meg var den livlige nordavinden - skuffende greier Null rovdyr, gitt - men sol og blå himmel enn så lenge. Tror egentlig venstrebeinet mitt har godt av de kommende dager med regnbyger og avslapning - bortsett fra at jeg må komme igang igjen med å trene opp støttemuskulaturen rundt kneet. Må jo være klar til å løpe om jeg skulle møte HUGGORM! 12
Populært innlegg sovelenge Skrevet 8. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 8. mai 2017 (endret) Skadvatnet i Samnanger/Tysse, med is på desverre Endret 8. mai 2017 av sovelenge 11
Populært innlegg djing0 Skrevet 10. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 10. mai 2017 Årets første overnattingstur i høyfjellet gikk til Finnkonnakken, helt nord i Bodø kommune, med flott utsikt mot Sjunkhatten Nasjonalpark, Steigen og Lofoten! Været var fantastisk, men det ble noen blå i løpet av natta. I påvente av ny sovepose testet jeg et toposesystem for første gang. En sommerpose med komf. +15 og en annen med komf +4. Det funket utmerket og jeg var aldri spesielt kald! Sov med ulltøy på. 27
Populært innlegg TarjeiSkrede Skrevet 11. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 11. mai 2017 Tror jeg bare skal kommentere dagens tur med et ord: absurd. Frønsvollmyrene, Nordmarka, Oslo, 11. mai. 15
kaenth Skrevet 12. mai 2017 Skrevet 12. mai 2017 Jeg var i Trolla-området sist søndag. Minimalt med snø, stort sett vår i skogen.. kun litt snø i skyggedalene 1
Gjest LEO Skrevet 12. mai 2017 Skrevet 12. mai 2017 (endret) I natt ligger jeg i Skarvan og Roltdalen nasjonalpark og kikker på reinkalving. Solen står alt for høyt på himmelen, temperaturen i teltet er alt for høy og lammekoteletter smakte nydelig! Natta! Endret 12. mai 2017 av LEO Dårlig nett
Populært innlegg Haoverla Skrevet 12. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 12. mai 2017 Bor i Bergen, men er opprinnelig fra Rjukan. Under er noen bilder fra turer på Rjukan denne uka. 22
Truant76 Skrevet 12. mai 2017 Skrevet 12. mai 2017 Imponerende hvor godt temperatur overgangen er gjengitt fra bunnen av dalen til toppen av fjellet i første bilde @Haoverla 👍
Haoverla Skrevet 12. mai 2017 Skrevet 12. mai 2017 Truant76 skrev (På 12.5.2017 den 18.53): Imponerende hvor godt temperatur overgangen er gjengitt fra bunnen av dalen til toppen av fjellet i første bilde @Haoverla Ekspander Det har variert bra. Fra t-skjortevær og fottur til ski og topptur ☺️
Populært innlegg Utendørs Skrevet 13. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 13. mai 2017 Enda masse snø i høyden. Dette er fra Tverrfjellet på Kvaløya 14
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 13. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 13. mai 2017 Skitur på overtid. Våren burde vært her nå, men når den ikke vil er det helt greit med en lang skitur fra hytta. To mil og oppom 3 topper på +/- 1000 moh må vel være bra den 13. mai. Bildet viser Muggholskampen som var en av toppene vi besøkte i dag. 14
Populært innlegg TerjeH Skrevet 13. mai 2017 Populært innlegg Skrevet 13. mai 2017 (endret) Ble lokaltur på bortoverski i dag. Fra Snarbyedet til Nonsbu i Tromsø. 2,5mil t/r på finfin snø. +5 til -2 grader varmt og minimalt med vind. Trollvassbu ligger 4km fra Eidet. Videre til Nonsbu er det ca. 8. Slakt og vennlig terreng med god sti/løype sommer som vinter. Utsikt fra solveggen på Nonsbu. Endret 13. mai 2017 av TerjeH 15
Anbefalte innlegg