Populært innlegg graham Skrevet 9. april 2017 Populært innlegg Skrevet 9. april 2017 Våren ligger an til å komme tidlig i Bymarka i Trondheim i år. Snøfritt rundt driftsvegen fra Vestoppfarten og ikke mange snøflekkene opp på Geitfjellet fra Tømmerdalstorget. Gråkaillen begynner å se litt glissen ut den og.. Fikk tatt to poster på Skijeger'n til Byåsen IL, det føltes litt på kanten, når man er til fots. Man må vel kanskje ut å jakte litt snø når man tar påskefri om et par dager. 17
Populært innlegg Phoney Skrevet 10. april 2017 Populært innlegg Skrevet 10. april 2017 Spontan overnattingstur. Våknet i går litt redusert, valget var sofa ut dagen eller komme oss ut i det fine været. Fikk kastet uåpnede pakker med hengekøye, liggeunderlag og sovepose i sekken, sammen med noe mat og klær. Kunne nå ihverfall se hvordan det så ut. Var meldt noe vind og regn på natta, men over frysepunktet. Valgte å gå en kjapp tur inn til Forfoten i Østmarka for å sjekke om det snart er mulig å kaste ut duppen. Isen er på vikende front Ellers så kan jeg vel anta at liggeunderlaget er lekk - våknet til et liggeunder som var tomt for luft Tarpen til Amok synes jeg de kunne ha laget litt større, ikke så veldig effektiv når det blåser og regner. Skal sies at jeg nok ikke lå slik det er ment under den da det ble mindre og mindre luft i liggeunderlaget og jeg sank lenger og lenger ned. Alt i alt så ble det fin tur, samt deilig å starte dagen ute med en liten spasertur tilbake i sola. 17
Populært innlegg Terka Skrevet 10. april 2017 Populært innlegg Skrevet 10. april 2017 (endret) Godt med vind, 2°C, og innimellom ei blanding av regn/sludd/hagl her på øya i dag. Når rastlausheteten tok over så var det bare å komme seg ein tur på sjøen i dag og! Der er det jo vått uansett. 😁 Det kjentes at et ikkje har har mange timene i kajakk dette året så det blei null bilder ute der bølgene lå på mellom 1 og 1,5 meter. Hadde nok med å kjenne på opplevelsen da. 😜😅 Siste to bilder er frå gårsdagen. (Stolt pappa! 😀) Endret 10. april 2017 av Terka 20
Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 11. april 2017 Populært innlegg Skrevet 11. april 2017 (endret) Sto opp kl 03.30 i morrest for å ta i bruk ett værvindu som var meldt. Ble topptur til en noe alpin topp i Kananaskis (sør for Canmore), Mount Nestor på 2972m. Fikk en av de bedre nedkjøringene jeg har opplevd med 1200 høydemeter pudderfest fra topp til bunn. Tidlig start ved veien Fra den første fortoppen gikk en svært stor skavl langs eggen videre oppover. Ca 10m fra der jeg står i bildet gikk staven min igjennom snøen og fant en tydelig sprekk under den forblåste nysnøen som lå øverst. Fulgte sprekka opp hit hvor jeg spadet opp litt snø og fant fjell rett under. Sprekka var under danning 2-3m lenge inn fra der fjellet stuper ned (snøfonna fikk ca 8-12m utover fra fast fjell), så jeg plasserte skiene mine akkurat på trygg grunn (bratt og isete på høyre side, så jeg ønsket meg ikke for langt til høyre heller). Derfra gikk jeg knappe to meter før store deler av skavlen plutselig forsvant. Deler av skavlen sto igjen på toppen, men mesteparten, ca 20m videre til venstre raste over 1000m ned i ett relativt heftig skred. Etter tre alpine fortopper med litt klyving og høy eksponering fant jeg den nedsnødde toppvarden. Endret 11. april 2017 av Þróndeimr 23
Populært innlegg Heriks Skrevet 11. april 2017 Populært innlegg Skrevet 11. april 2017 Jeg og bikkjene labber rundt i Nore i påsken ... Dagens tur på Vegglifjell/Roe, litt vindfullt, stort sett ikke snø (men der vi måtte ut i snøen var den pillråtten og _tung_ å gå i) 19
Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 12. april 2017 Populært innlegg Skrevet 12. april 2017 Dro de få hundre meterne oppom noen jordpyramider her i Canmore i går kveld. 16
Populært innlegg Heriks Skrevet 12. april 2017 Populært innlegg Skrevet 12. april 2017 Vi trasker rundt i dag også, trent lårmusklene i dag ... kjekt med litt drahjelp i oppoverbakkene, bortsett fra at tempo helst skal være litt i overkant. 60 kg drahjelp i nedoverbakkene derimot, ikke fullt så artig. Nå inntar hordene påskefjellet, og været fremover er visst ikke all verden heller så da kan jeg vel bli inne med nesten god samvittighet til gangsperra blir borte igjen ... 15
Populært innlegg TerjeH Skrevet 13. april 2017 Populært innlegg Skrevet 13. april 2017 (endret) Da var endelig påskeferien i gang! Dagen ble feiret med en tur på Stortinden (som på enkelte kartlag er merket Skulgamtinden) på Ringvassøya i Troms. Vi var først og fikk både trakke løype og være første utfor i dag. En del vind enkelte plasser, men på toppen fant vi en vindstille grop rett ved den nordre toppen. Ferdig med trollskogen. Herfra og opp var det minusgrader og fint føre med ny styresnø. Nydelig varm dal. Tromsøya i bakgrunnen. Dit skal vi. Greit å holde seg unna de toppskavlene da. Løypa går fortsatt etter skiene. Fornøyd frue på tur. Det bør man ha! Nydelig styresnø. Da husker man hvorfor man gidder de greiene der. Dit gikk vi. Stortinden på massivet Skulgammen på Ringvassøya. Skulgamtinden ligger ett hakk lenger nord. Endret 13. april 2017 av TerjeH 20
Populært innlegg +Espen Ørud Skrevet 13. april 2017 Populært innlegg Skrevet 13. april 2017 (endret) 2 dager i telt her ga forholdsvis bra ro i sjelen. Fortsatt både snø og is til alle i Finnmark.... Fortsatt kaldt her innimellom. Vi hadde helt ned i -25 på natta, noe som gjorde det påkrevet med hurtig påkledning før morgenkaffen. Det var imidlertid godt å enda en gang få bekreftet at både sovepose og annet holdt mål selv om det tidvis var kjølig... Endret 13. april 2017 av Espen Ørud 20
Populært innlegg Heriks Skrevet 13. april 2017 Populært innlegg Skrevet 13. april 2017 Tenkte jeg fikk prøve fiskestanga i dag, er ikke store turen, 150 meter i luftlinje litt lenger når man går. Uansett, var vel i overkant optimistisk når man egentlig ikke helt vet hva man driver med og bikkjene holder konsert på bredden sammen med meg. Fisken hadde nok forsvunnet en god stund før første kastet Jaja, fin tidtrøyte likevel. Begynte å regne før jeg fikk tent bålet, så da ble det fyre i vedovn og steke pølser på komfyren istedet. 19
Populært innlegg Gittiamo Skrevet 13. april 2017 Populært innlegg Skrevet 13. april 2017 Vinteren kom tilbake til Oslo i dag, så Lillomarka ble runda uten å se folk. Fant påskeharen, forkledd som en kylling. Og bålvaffler ble det også 😍 19
Populært innlegg elossius Skrevet 13. april 2017 Populært innlegg Skrevet 13. april 2017 Min første tur til Jendemsfjellet i Møre og Romsdal. Rundt 600 høydemeter stigning til en fantastisk utsikt. 19
Populært innlegg +Blaser Skrevet 13. april 2017 Populært innlegg Skrevet 13. april 2017 Foretok en tur til kalkgrottene i Verdal. Med på turen var med mine to minste og fattern + sætteren. Fikk oppleve både tiur og rådyr på turen, samt ferske spor av elg, hare og rev. Vi prøvde å få opp påskestevningen med en kvikk-lunch til hver av oss 17
Populært innlegg Vandrefalk Skrevet 13. april 2017 Populært innlegg Skrevet 13. april 2017 I dag her: 18
Populært innlegg Vandrefalk Skrevet 13. april 2017 Populært innlegg Skrevet 13. april 2017 I går her: 20
Populært innlegg eirikw Skrevet 13. april 2017 Populært innlegg Skrevet 13. april 2017 Kortreist friluftsliv er det beste. Når skiføret krabber oppover må en følge etter. På Blefjell er våren i anmarsj, men vi tok på skiene ved Våtvassdammen 581 moh og gikk rundt Krøkla 910 moh uten å labbe over plagsomt mange barflekker. Hadde av oss skia bare en gang. Snøvær og tidvis tett tåke. EirikW 12
Populært innlegg eirikw Skrevet 14. april 2017 Populært innlegg Skrevet 14. april 2017 Måtte bare supplere rapporten om snøforholdene på Blefjell. Her kommer en stemningsrapport fra dagen i dag. EirikW 13
Populært innlegg +ost Skrevet 14. april 2017 Populært innlegg Skrevet 14. april 2017 Haukberget på Stadsbygda. 11
Populært innlegg TerjeH Skrevet 14. april 2017 Populært innlegg Skrevet 14. april 2017 Mer påsketur. Sønnen min på vei opp bakken opp til Husfjellet på Senja. Bergsfjorden, Teisten og Andøya i bakgrunnen. Til Andøya er det 50km i luftlinje. Vindstille på toppen. Kan det bli bedre? 21
Populært innlegg whistler Skrevet 14. april 2017 Populært innlegg Skrevet 14. april 2017 Finfin tur med hele gjengen til Tekslehøgget, rett ved hytta. Veldig fin utsikt fra toppen selv om den ikke er høyere enn 721 moh 😃 21
Populært innlegg a_aa Skrevet 14. april 2017 Populært innlegg Skrevet 14. april 2017 Kort liten tur opp på en haug på Austra i formiddag, med utsikt over Lekafjorden. Ellers var det lite tur-aktivitet, det ble familiefotballkamp og båt i stedet 16
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 14. april 2017 Forfatter Populært innlegg Skrevet 14. april 2017 Fantastiske forhold i fjellet her ved Børgefjell denne påsken. Silkeføre oppå skaren - og skaren bærer veldig godt. Første tur med feller for de små, og det ble en ny og positiv opplevelse! Han på 8 forsvant oppover.. 18
Populært innlegg Elisabethsk Skrevet 14. april 2017 Populært innlegg Skrevet 14. april 2017 (endret) En av Toms ovner kom hjem til meg før påske. I går snødde det tett så da ble huset ryddet, i dag var det opphold og solen prøvde så godt den kunne å titte frem så skiene ble funnet frem igjen og jeg fikk tuslet et kort stykker oppover bak huset. Etter litt knot og kløning var det full fyr på ovnen og vann til kaffe og suppe kunne kokes. Ble ikke lange turen, men en lang rast med sol, utsikt, fuglekvitter og en god bok . Endret 14. april 2017 av Elisabethsk 24
Anbefalte innlegg