Populært innlegg +PTG Skrevet 13. februar 2017 Populært innlegg Del Skrevet 13. februar 2017 Etter 1 liten time med snøbasking og motbakke lå juvet der. Alltid spennende å se og nyte årets iskunst. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg snurrehaler Skrevet 15. februar 2017 Populært innlegg Del Skrevet 15. februar 2017 I dag dro jeg på aller første skitur alene med begge bikkjene (vanligvis har vi en hver, men jeg gadd ikke vente på Herr Sovelenge). Stiv og støl etter årets første skitur dagen i forveien. Gikk bare rundt Harestuavannet, men med massevis av innlagte tissepauser, så tok det ganske så lang tid det. Litt overskyet og tåke i dag, så lite folk ute, kanskje like greit så ingen så på da jeg stod hjelpeløst bak bikkjene som dro meg fra et pilkehull til det neste for å se om det var noe spennende der... full kontroll. Virker som det hadde vært greit med fisk da, for noen av hullene måtte de kna seg skikkelig godt nedi. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Xperiment Skrevet 15. februar 2017 Populært innlegg Del Skrevet 15. februar 2017 (endret) Solrik dag i Blefjell. Begynte turen fra Storli P og stå på fjellski til Blestua og tilbake. Egentlig pakket jeg inn dunjakke og liggeunderlag og varm klær... men da jeg var opp i fjellet ved høyde av Blekapell, vært var varmt så mye. Jeg tok alt min varmeklær til ryggsekk og kjørt kortermet hele tur . kanskje 2 mil Takk for idag! Temperaturen i dalen i rv40: -7 C men opp i fjellet +14 C Endret 15. februar 2017 av Xperiment 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 16. februar 2017 Populært innlegg Del Skrevet 16. februar 2017 Meget kort tur i dag. Reine julaften. 616 gram på kjøkkenvekta. Zpacks er flotte men dyre produkt. Da er de tre store under 2 kg, uten å gå på kompromiss med komforten. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg rbhelle Skrevet 17. februar 2017 Populært innlegg Del Skrevet 17. februar 2017 Er på tur skkurat nå. Ligger i teltet og hører vinden. Brukbart med vind i troms nå og mye snø. Jeg og bikkja bare. Greit med Hilleberg Keron 3GT akkurat nå. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg annaerbest Skrevet 18. februar 2017 Populært innlegg Del Skrevet 18. februar 2017 Vi kom oss ikke så langt i dag - kun fra Øvre Eiker til Sørkedalen forbi Bogstad. Der har en god venninne hytte med mannen, og vi hadde en playdate med barna. Total lykke. Grillings, aking og utedo ☀️❄️ høydepunktet var visst å få kaste alt mulig rart på bålet, inkludert brenne bolledeig og snø... Neste uke bringer med seg en uke alene på Blefjell - glær mæ 😍😍😍 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Gittiamo Skrevet 19. februar 2017 Populært innlegg Del Skrevet 19. februar 2017 Snøen smelter i rekordfart. Såpass heftig snøsmelting i skogen i dag så jeg håpet på å unngå de største isklumpene i hue. Heldigvis kom jeg tilbake med hue i beholde om enn noe våt i luggen tåka har ligge tjukk i Oslo alt for lenge nå, så idag ble det tur til Tømtehytta for å komme over tåkedotten nede i sentrum, og for å se om beina holdt. Noe de ikke gjør... Men fysøren så vakkert det var i skogen i dag 😍 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Miamaria Skrevet 19. februar 2017 Populært innlegg Del Skrevet 19. februar 2017 Ikke noe snøsmelting her, vi får tvert imot påfyll! Skulle egentlig i marka i dag, men når det er manko på sikt er det enklest å følge fjæra. Så det ble en tur til vanns isteden. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg +Blaser Skrevet 19. februar 2017 Populært innlegg Del Skrevet 19. februar 2017 Her i Kongsberg var det nok med sol, så solbrillene på Snøsmelting JA! Ca 10+ Minstemann tok noen runder i skiløypa på stadion( Heistadmoen) før mat og drikke. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg eirikw Skrevet 19. februar 2017 Populært innlegg Del Skrevet 19. februar 2017 Turen gikk til Skrim denne helgen også. Det var 16 gradere varmere på Raje i dag i forhold til forrige helg, det bar skiføret tydelig preg av. Flott utsikt fra Styggemann, både østover mot Oslofjorden og nordover mot Jonsknuten, Blefjell og Gausta. EirikW 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xperiment Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Besøk av Elsestollinngang (på kart IlseStoll) ned av Store-Bak-Damm (Kongsberg) 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Denali Skrevet 24. februar 2017 Populært innlegg Del Skrevet 24. februar 2017 Dro med mor på skitur på Dagalifjell 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg a_aa Skrevet 24. februar 2017 Populært innlegg Del Skrevet 24. februar 2017 Fin tur hjem fra jobb i dag, med nyting av sol på Gravdalsfjellet (og utsikt til veien nedenfor Lyderhorn, med en hel flokk som tok bilen hjem i skyggenes dal), og enda mer sol på Holefjellet, toppet med røyklukt, kaffe og Real : På Holefjellet fikk jeg kjapt kledd på meg Ziplongsen jeg kjøpte for noen dager siden - synes fortsatt den er småkul, og den ga definitivt varme i de lette nedoverbakkene med nordavinden rett i mot 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Phoney Skrevet 25. februar 2017 Populært innlegg Del Skrevet 25. februar 2017 Sist helgs mislykkede forsøk på frokost i det fri med en Biolite, iståke og kvist som var dekket med is resulterte i en romlende mage og litt shopping når jeg kom hjem. Nytt forsøk i dag med nyanskaffelsen, samt avskjedsgaven fra i går med beskjeden om den skulle nytes ute. Flott lyd av den Svea'en Må finne noe å ha under den... 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Espen Ørud Skrevet 25. februar 2017 Del Skrevet 25. februar 2017 I dag har jeg vært 2 turer mellom sofaen og kaffekjelen på kjøkkenet. Akkurat nok til at svetten siler! Håper resten av gjengen her er i bedre form og at dere har kommet dere ut!! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg GBS Skrevet 26. februar 2017 Populært innlegg Del Skrevet 26. februar 2017 Det ble tur på Ladestien i går og i dag vasset vi i nysnø til Dreiers Minne. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg tklami Skrevet 26. februar 2017 Populært innlegg Del Skrevet 26. februar 2017 Var en liten tur på bortoverski på fredag og det var strålende fint vær. akkurat nok snø til at skisporene var ok. Var deilig å kunne sette seg ned og kjenne litt varme fra sola. Fikk på denne turen også testa min nye kamerafesteløsning I forhold til å ha det tilgjengelig til enhver tid. Og det fungerte veldig bra, Så nå var det like enkelt å ta fram kameraet som mobilen. Dette gjør at bildene jeg kommer til å ta på tur endelig som regel vil bli tatt med det kameraet som kan gi skikkelig gode bilder. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Terka Skrevet 26. februar 2017 Populært innlegg Del Skrevet 26. februar 2017 (endret) Ikke helt fjelltur men en finfin avslutning på helga. Med klatring i går, noen timer i alpinbakken i dag før de små dro på vinterferie, og deretter årers første tur på vannet, ble det en super helg! 🌞 Endret 26. februar 2017 av Terka 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Johan2000 Skrevet 26. februar 2017 Populært innlegg Del Skrevet 26. februar 2017 Bedre en dram i timen enn en time i Drammen... Nåja, vi var inte i Drammen, men i närheten. Fottur från parkringen vid Batteriet, via PG-starten på solbergåsen och vidare upp på Hoggsfjell. Retur samma väg. Varmt idag också, speciellt när man satt i solen. Solen försvann dock fram på kvällen, men då var vi ändå klara med turen. Bild från returen, vy från Solbergåsen mot Drammen. Tåken hade legat övr fjorden och havet hela dagen och kom på eftermiddagen rullande in mot land... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg awesomevicc Skrevet 27. februar 2017 Populært innlegg Del Skrevet 27. februar 2017 Det har snødd! Og det var flere som koste seg i snøen! (Og med koste seg så mener jeg prøvde å ikke bli gjetet av hunden...) Men nå har det meste regnet vekk igjen, vinter du liksom. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Denali Skrevet 27. februar 2017 Populært innlegg Del Skrevet 27. februar 2017 (endret) Skulle gått topptur idag, men med whiteout droppet vi det. Ikke hadde vi tatt med isklatreutstyr heller... vi dro heller på shopping Men sove ute fikk vi gjort, i Hemsedal. Endret 27. februar 2017 av Denali 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Martin HJ Skrevet 27. februar 2017 Populært innlegg Del Skrevet 27. februar 2017 Under en langhelg i Lofoten sammen med gutta som besto av Skreifiske, sightseeing og sosiale begivenheter både dag og natt så fikk vi klemt inn en grei topptur opp Tjelbergtinden mellom Svolvær og Kabelvåg. Skikkelig vintervær på vei opp med vind og snøfokk, men det roet seg kjapt når vi kom opp og sola glimtet gjennom skylaget. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg rbhelle Skrevet 2. mars 2017 Populært innlegg Del Skrevet 2. mars 2017 På tur om ca 15 minutter....Passe klar for 3 dagers jakt og fisketur til Dividalen nå ja. Kan poste fler bilder senere. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terka Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 @rbhelle, skriv gjerne litt om erfaringer med de boksene på tur. Tåler de f.eks. hard bruk i sterk kulde eller stivner og sprekker plasten opp osv. Fordeler/ulemper med å pakke i plastkasser osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E. Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Jeg har brukt lignende bokser ifbm HV tjeneste og de tålte ikke spesiellt mye kulde før de sprakk.. Mulig de på bildet er bedre kvalitet men det får @rbhelle svare på.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg