Populært innlegg a_aa Skrevet 23. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 23. januar 2017 (endret) Ble jo fint vær utover dagen i Bergen Hadde kommet meg tidlig på jobb, og kunne dra derfra tidsnok til å rekke en kort tur på vante fjell - prøver å holde vedlike et kondisnivå som ikke er all verden i utgangspunktet. På dagens tur merket jeg godt at siste halvannen måneds reduserte aktivitet gjorde at pulsen ble høyere og jeg ble varmere enn når kroppen er i godlune. Det må bli en balanse mellom å bremse forfall i kondis, samtidig som hæl og kne må få hvile nok til å lege seg selv På turen opp kunne jeg se tvers over byen, der så å si hele ruten over vidden lå innhyllet i skyer - vil tro at eventuelle vandrere der ville ha god bruk for alle vardene. Selv hadde jeg såpass flaks at jeg fikk en kvarter med sol over de laveste skyene like før jeg gikk ned i skaret for å komme meg fra Damsgårde- til Holefjellt, det passet ypperlig med en appelsinspisepause akkurat der. Mot slutten av turen var jeg fornøyd med å ha på ankelhøye sko, stien nedover Holefjellet var mildt sagt fuktig. Fin tur, med passende labert tempo OG DETTE ER SVAR NUMMER 3000 I DENNE TRÅDEN, FOLKENS ! Gratulerer til alle med en flott tråd! Endret 23. januar 2017 av a_aa 18
Populært innlegg AK74 Skrevet 23. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 23. januar 2017 Fikk meg en skitur på fjellet før jobb i dag tidlig, og en tur samme ruta med hodelykt i kveld. Ble vel rundt 14 km, så er godt fornøyd. Måtte utnytte det kalde fine været her nord, spesielt når mildværet og regnet kommer fra onsdag. Ble sånn passelig Donald Duck tur i kveld..når båndet til hunden kom borti skiene på toppen, skiene for i hver sin retning, og jeg halsende etter hunden og skiene!! Den ene fauk utenfor fjellkanten. Va sikker at den skien etter hvert lå fint å duppa noen kilometer lenger ned i fjorden, men noen ganger skal en ha flaks. Skien fant jeg i det siste bjørkeriset like før den bar rett ned. Det ble mye latter etter hvert, og det føltes nesten som å ha vunnet en flott premie Kommer jeg til å gjøre samme tabben igjen, jada helt sikkert Bildet er tatt mens hunden fikk seg litt spesialfor, like før skiene tok seg en tur på egenhånd:) 14
Populært innlegg Mørkeblå Skrevet 24. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 24. januar 2017 Vært 2 uker på besøk på Helgelandskysten. Utrolig mye fine skjær, fjell og daler. Bildet er tatt på øya Dønna med Dønnamannen i bakgrunnen. 30
Heriks Skrevet 24. januar 2017 Skrevet 24. januar 2017 14 minutter siden, Mørkeblå skrev: Vært 2 uker på besøk på Helgelandskysten. Utrolig mye fine skjær, fjell og daler. Bildet er tatt på øya Dønna med Dønnamannen i bakgrunnen. Dønna er kjempeflott, morfar er derifra men lenge siden jeg har vært der nå .. er vel på tide å ta seg en tur igjen. Men har Dønnamann blitt butt i nesa, eller er det bare kameravinkel som gjør det? 1
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 24. januar 2017 Forfatter Populært innlegg Skrevet 24. januar 2017 2 timer siden, Mørkeblå skrev: Bildet er tatt på øya Dønna med Dønnamannen i bakgrunnen. Der har vi teltet flere ganger. Nydelige bilder. Her er det kun Torghatten rundt eller toppen som gjelder om dagen. Det er nesten vårlig i lufta, men mye mye regn! Utsikten fra toppen var ikke den beste - men fikk byttet trimboken 16
Populært innlegg Elisabethsk Skrevet 24. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 24. januar 2017 (endret) Ble impulstur i løypene i skogen i dag. Skulle egentlig ikke gjøre noe. Bestemte meg for en liten tur, men ble en mil til slutt. Hadde løyper og skogen helt for meg selv, og snøen knitra og blinka og lufta var kald og deilig. 3/4lang stillongs er satt på ønskelista etter rimelig frosne lår på en ellers varm kropp på slutten av turen. Endret 24. januar 2017 av Elisabethsk rydda litt 14
awesomevicc Skrevet 25. januar 2017 Skrevet 25. januar 2017 8 timer siden, Elisabethsk skrev: Ble impulstur i løypene i skogen i dag. Skulle egentlig ikke gjøre noe. Bestemte meg for en liten tur, men ble en mil til slutt. Hadde løyper og skogen helt for meg selv, og snøen knitra og blinka og lufta var kald og deilig. 3/4lang stillongs er satt på ønskelista etter rimelig frosne lår på en ellers varm kropp på slutten av turen. Så skikkelig digg ut med kaldt hvitt vær! En smule misunnelig! 4
Elisabethsk Skrevet 25. januar 2017 Skrevet 25. januar 2017 9 hours ago, awesomevicc said: Så skikkelig digg ut med kaldt hvitt vær! En smule misunnelig! Ja, jeg bor fint til. Har jo tomt soverom annenhver uke, burde jo vurdert å leie ut til snøhungrige folk som har bosatt seg på feil plass 😇 3
Kjell Iver Skrevet 25. januar 2017 Forfatter Skrevet 25. januar 2017 5 topper i styggværet i dag. Ikke helt lett å holde seg på bena i den kraftige vinden. Selv om toppene ikke er de største blir det litt opp og ned. Kameraet mitt insisterer på å ta en film hver gang jeg tar et bilde. IMG_0112[1].MOV 9
REJOHN Skrevet 25. januar 2017 Skrevet 25. januar 2017 6 minutter siden, Kjell Iver skrev: 5 topper i styggværet i dag. Ikke helt lett å holde seg på bena i den kraftige vinden. Hvor kraftig mener du vinden var (m/sek) (ikke i kastene.)
Kjell Iver Skrevet 25. januar 2017 Forfatter Skrevet 25. januar 2017 10 minutter siden, REJOHN skrev: Hvor kraftig mener du vinden var (m/sek) (ikke i kastene.) Burde vel hatt et anemometer. Ikke mer enn 15-18 m/s, men i kastene på spesielle steder var det ganske mye mer. Spesielt når regnbygene kom tok det seg opp med kastevind. Det er fascinerende å se hvordan vindforholdene endrer seg med terrenget. Bak den ene varden var det helt knuske tørt og "stille", mens vinden og regnet drev forbi.
REJOHN Skrevet 25. januar 2017 Skrevet 25. januar 2017 30 minutter siden, Kjell Iver skrev: Burde vel hatt et anemometer. Ikke mer enn 15-18 m/s, men i kastene på spesielle steder var det ganske mye mer. Spesielt når regnbygene kom tok det seg opp med kastevind. Det er fascinerende å se hvordan vindforholdene endrer seg med terrenget. Bak den ene varden var det helt knuske tørt og "stille", mens vinden og regnet drev forbi. Takk for tilbakemeldingen. Det stemmer med mine erfaringer -14-18m/sek er nok til at det blir vanskelig på utsatte steder, (Hva da med alle de som påstår de har gått i orkan?)
awesomevicc Skrevet 26. januar 2017 Skrevet 26. januar 2017 14 timer siden, Elisabethsk skrev: Ja, jeg bor fint til. Har jo tomt soverom annenhver uke, burde jo vurdert å leie ut til snøhungrige folk som har bosatt seg på feil plass Uten tvil!
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 26. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 26. januar 2017 Var en tur på Finse, møtte han her som syklet rallarvegen på fatbike. Han snakket bra engelsk og hadde startet på Geilo. Lager en liten turrapport senere. Ekstremt lite snø på Geilo Stasjon 14
Populært innlegg ThorHelge Skrevet 26. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 26. januar 2017 Tok meg en tur opp til Elgshøgda like utenfor Trondheim for å teste nye ski. Var hardt og isete føre men var snø og preppet løype helt til topps. Fikk med meg en fin solnedgang på turen opp og en stjerneklar himmel på tur tilbake. 20
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 27. januar 2017 Forfatter Populært innlegg Skrevet 27. januar 2017 Enorm overgang fra gårsdagens gråtykke øseregn og vind til dagens blankstille, sol og godvær. Rundt null grader. Innsamling og bytting av turbøker er lett arbeid under sånne forhold. Ramtind Sør og Nord 17
Populært innlegg a_aa Skrevet 27. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 27. januar 2017 Buss til jobb i dag, men hjemover hoppet jeg av ved Loddefjord terminal, og gikk hjemover opp Lyderhorn, Skjenafjellet, under toppen på Ørnafjellet og ned fra Kvarven Tok det med ro, men ble likevel såpass andpusten opp sørsiden av Lyderhorn at jeg mått ha en bitteliten pustepause der - en indikasjon på at formen ikke er helt på topp... Fin utsikt sørover på toppen av Lyderhorn, med Haakonsvern og Flesland mitt i bildet. Litt småskummelt med tynn isglasur hist og pist på turen nedover derfra. Tok en lengre stopp etter at jeg hadde passert Ørnafjelltoppen, ved varden som Sjøkadettforeningen Valkyrien har satt opp - der ble det fyrt opp spribrenner. En halv desiliter rødsprit var nok til en kopp kaffe og fire varme pølser under den lave sola . Skimtet så vidt høyspenttrasèen og brua over til Sotra gjennom disen. Var ved Kvarven akkurat ved solnedgang, og hjemme ikke lenge etter at gatelysene ble tent - en flott tur hjem fra jobben 19
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 28. januar 2017 Forfatter Populært innlegg Skrevet 28. januar 2017 En fin skitur inn Simskardet - Børgefjell. Skikkelig isete føre og elva var åpen. Det var tydelige spor etter "flommen" som har vært. Bekkene innover var åpne så man sliter med å komme seg helt inn til hytta nå. Spesielle forhold i år og. Vi glemte skisko til ungene hjemme, så begge pulkene ble med - lastet med småfolk. Stor stas å ligge i pulk igjen - for begge to! 19
HegeJohnsen Skrevet 28. januar 2017 Skrevet 28. januar 2017 Den 26.1.2017 at 22.08, ThorHelge skrev: Tok meg en tur opp til Elgshøgda like utenfor Trondheim for å teste nye ski. Var hardt og isete føre men var snø og preppet løype helt til topps. Fikk med meg en fin solnedgang på turen opp og en stjerneklar himmel på tur tilbake. Hvor gikk du fra?
ThorHelge Skrevet 28. januar 2017 Skrevet 28. januar 2017 2 timer siden, HegeJohnsen skrev: Hvor gikk du fra? Startet fra Krogstadsætrin oppi Skaun, fulgte ruten som ligger på UT.NO, men gikk det korteste alternativet begge veier. 1
Populært innlegg josteink Skrevet 28. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 28. januar 2017 Osavatnet utanfor bergen, dårleg skiføre. her er det nesten alltid skiføre i januar, iallefall frå øvste delenav bakken. nysnø gjer håp. 16
Populært innlegg annaerbest Skrevet 29. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 29. januar 2017 (endret) Hunden og jeg parkerte nederst ved bakken i Kongsberg og gikk opp Ollebakkene. Kom til parkeringen ved Funkelia og tenkte meg opp til Knutehytta og videre til Jonsknuten. Men det ble så j....... kjedelig å traske grusveien, at vi snudde, og gikk sikksakk ned bakken igjen og la en god mil bak oss! Det snødde bøttevis og var helt nydelig vakkert ute 😍😍😍 Midtveis i bakkene - helt nydelig om sommeren! ❤❤❤ Ikke alle er like opptatt av å posere, obviously.. Venter i spenning på at jeg skal sparke kongle... Endret 29. januar 2017 av annaerbest 20
Gjest Björn Skrevet 29. januar 2017 Skrevet 29. januar 2017 2 timer siden, annaerbest skrev: Ikke alle er like opptatt av å posere, obviously.. Venter i spenning på at jeg skal sparke kongle... Tycker det är svårt att fotografera hundar när man är själv med dem. Har lånat denna Border Collin av en kompis och satte mig på stigen och väntade tills den kom springande tillbaka. Skärpan sitter inte riktigt där jag vill ha den men det blev den bilden som jag gillade bäst. Det blir gärna bättre bilder när ägaren är med och styr hunden... Din hund gör på samma sätt som den jag lånade, full fokus och sedan så blixtrar den till när man sparkar iväg den. Fångar den ibland i luften, hur man nu kan reagera så snabbt!?
Populært innlegg eirikw Skrevet 29. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 29. januar 2017 Blir vintrene stort dårligere må vi snart tilby skiene våre u-Føre-trygd. For meg gir "de vinger på fot" liv og lyst og mot og bidrar sterkt til sinnets munterhet, noe Freia Melkesjokolade visst også skal bidra til. Blefjell bød i dag på flott føre i fjellskogen, kom du over 800 meter var det straks mer avblåst. Gikk fra Høgda / Buenparkeringa inn Søtdalen og opp forbi Flisebu mot Ormedalen og tilbake via Sandtjern og Gampedalen. EirikW 14
annaerbest Skrevet 29. januar 2017 Skrevet 29. januar 2017 2 timer siden, Björn skrev: Tycker det är svårt att fotografera hundar när man är själv med dem. Har lånat denna Border Collin av en kompis och satte mig på stigen och väntade tills den kom springande tillbaka. Skärpan sitter inte riktigt där jag vill ha den men det blev den bilden som jag gillade bäst. Det blir gärna bättre bilder när ägaren är med och styr hunden... Din hund gör på samma sätt som den jag lånade, full fokus och sedan så blixtrar den till när man sparkar iväg den. Fångar den ibland i luften, hur man nu kan reagera så snabbt!? Hehe, absolut. Min kompis har två hundar, dom e vana vid att posera, men så avancerat har vi inte hunnit bli haha! Alltså, det var asjobbigt att få min hund att sitta stilla på den bilden, hon skulle häller springa iväg vet jag tror hon hatar att plåtas... Tycker din bild var aldeles skön!
Anbefalte innlegg