Gittiamo Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 Nå skjønner jeg hvorfor jeg ville til Fagervann i helgen @elossius godt noen fikk glede av stedet 1
Populært innlegg eirikw Skrevet 15. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 15. januar 2017 En skikkelig solskinnsdag på Blefjell i dag! Mye folk i oppkjørte spor, utenfor disse kan du gå langt uten å treffe noen. Vi startet fra Høgda på VesleBle (650moh) og hadde fine forhold opp til ca 850 moh. Høyere enn dette var det veldig avblåst og lite snø, men fullt mulig å gå. EirikW 17
Populært innlegg Markus Ingebretsen Skrevet 16. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 16. januar 2017 Skitur og hundekjøring i Gausdal. Full vinter her nå med gode mengder snø og deilig kulde. 23
Populært innlegg +PTG Skrevet 16. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 16. januar 2017 Fantastisk skøyteis på Mjøsa ved Lillehammer om dagen. Var sikkert 300-400 stykker utpå igår. Var fine forhold rundt 18 km sørover 😊 18
Populært innlegg +PTG Skrevet 16. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 16. januar 2017 Kiting på Kroksjøen. Rundt 100 som lekte seg i nysnø og bra vind. 20
Populært innlegg +PTG Skrevet 16. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 16. januar 2017 Crisp is på Sprenabekken, Espedal. Vintern er fin 👍 22
Populært innlegg mr.elendig Skrevet 16. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 16. januar 2017 (endret) Tok ein tur opp i gullbotn for å herpa nyeskia (nansen). Omtrent 15 år siden sist eg var på skitur + mjuk plastik + nye skarpe stålkanter = oppkutta "hel" på skia etter fiskebein og anna rart. Kva is svarte tenkte Åsnes på når dei gjekk vekk frå den gode gamle plastikken som var omtrent ein størrelsesorden hardare enn stålkantane deira? Av det meir positive så kan det nevnast at: Ingen var dumme nok til å ta turen opp samstundes med at eg kom flaksande ned bakkane. Var ikkje mykje til kontroll, og det hadde vert eit svere arbeite å skrape dei av klisteret etter den uunngåelig kollisjonen i beste Kjell Aukrust stil. Berre eit fall. Kan diskuterast om dette er ein positiv ting eller ikkje siden det er snakk om bergensområdet, men det var ein tydeleg mangel på det normale horisontale regnet. Endret 16. januar 2017 av mr.elendig Byte order på bileta 22
Populært innlegg snurrehaler Skrevet 17. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 17. januar 2017 Vi fant en gammel spark på låven som knirker godt når man bruker den, så spørs hvor lenge den holder Fått padda den skarpe kanten foran og siden det i dag var få biler på parkeringa, så turte jeg prøve sparketur med hund. Det gikk mye fortere enn sparketur uten hund for å si det slik! Gikk fra Stryken og fulgte veien opp bak Skillingen også over isen tilbake. Over isen gikk i sneglefart, for hverken jeg eller bikkjene hadde særlig fotfeste. Er to stk. firbeinte, men den ene synes det er litt teit å jobbe for føden (bortsett fra i nedoverbakker) og fungerer som anker. 15
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 19. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 19. januar 2017 Whiteouttrening på Steinsisen, test av Garmin 64 GPS på Spor, rute, backtrack og kompasskurs. Fungerte bra, men brukte et gammelt spor som jeg fulgte blindt. Kom ikke til den faste plassen, men en annen brygge 10 meter unna. Kom da på at den faste plassen hadde vært opptatt😂 Litt snø på isen, men fortsatt fint å gå. 10
Populært innlegg graham Skrevet 21. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 21. januar 2017 @HegeJohnsen: Kanskje folket var på Ladestien i dag, for i Bymarka var de ihvertfall ikke. Fra 30 cm nysnø, finvær og kuldegrader forrige helg, så har det regnet siden tirsdag og i dag var det et par pluss og lett yr. Lunsjen ble inntatt på Bjørkhylla under takoverbygget. Fin tur med marka omtrent for seg selv. Mange kryssinger av åpne bekker og våte myrer - skisko og gamasjer som holder vannet ute gjør susen. 14
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 21. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 21. januar 2017 Påskestemning på Steinsfjorden, gikk et stykke på beina, så turskøyter. Rast med testing av Satelittelefon. Nykokt kaffe på @Tom42 sin vedovn, testet med litt rå ved i dag og det gikk fint. Spiste siste ringen av kransekaka og nøt ☀. Det er forbud mot bål på øya, så jeg satt på isen like ved. Snakket med et par fiskere, og der de fisket var isen 40 cm. Gode dager som må nytes til fulle. 18
Populært innlegg elossius Skrevet 21. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 21. januar 2017 Lørdagstur til Øyungen I dag var det den minste og ei venninne som bestemte turen, og da falt valget på Øyungen i Nordmarka. Det er mye som skal utforskes når man går langs en elv med rennende vann og noe is. Her skulle vi selvfølgelig ha tatt med oss skøyter, men det får bli en annen dag. 19
Populært innlegg josteink Skrevet 21. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 21. januar 2017 Flott ettermiddagtur til Spåkevatnet utanfor Bergen. Temperaturen hadde idag falle frå +11 til kjølige +8. Flotte vinterdagar i januar..... Saknar -8. 14
Populært innlegg Heriks Skrevet 21. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 21. januar 2017 I dag måtte turstøvlene luftes så det ble tur til en ny topp ... Røsåsen. Finfin tur, greit med brodder kan man vel si. En av bygdas bedre utsikter påstås det, litt mange trær i veien om man spør meg, men sånn er det nå engang på disse kanter. Nes Turlag gjør en kjempejobb med skilting og tilrettelegging av bålplasser. 16
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 22. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 22. januar 2017 Tåka henger tungt i dag, dørstokkmila er høy. Men vi kom oss på tur. Opp Krokkleiva, med avstikker opp Nordkleiva. Brodder må til. Savner påskesola fra i går, så pølsene ble grillet hjemme og ikke på turen. Minstemann var hjemme og ble med på tur. Her er cruxet på dagens tur, bortsett fra dørstokkmila.. Vi tok veien ned, vondt å gå på isete steiner i ura ned igjen. 11
Populært innlegg Rolf_E Skrevet 22. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 22. januar 2017 Hatt en fin tur nord i Finnemarka ved Breiliflaka lørdag - søndag. Synd det er litt dårlig med snø, men kom frem selv med en pulk . 15
Populært innlegg Gittiamo Skrevet 22. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 22. januar 2017 Fortsetter å lure med meg folk og fe på tur. I dag ble blant annet naboens labrador lurt med på tur. Hunden har aldri vært på en skikkelig skogstur noen gang så det var et stykk lykkelig labbe gitt. Og veldig sliten 😂 Hønefoten - Turter - Fagervann. Opp Turter gikk det fint, men merka blåsti ned var en latterlig lang og bratt skøytebane. Følte meg som Jane der jeg kasta med fra tre til tre nedover. Jeg må skaffe meg nye brodder. 20
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 22. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 22. januar 2017 Den 21.1.2017 at 16.35, graham skrev: @HegeJohnsen: Kanskje folket var på Ladestien i dag, for i Bymarka var de ihvertfall ikke. Nei, og det kan jeg skjønne 😄 Du er jammen over snittet ivrig til å gå på ski når du går på det føret der! Kan bekrefte at folket i dag hadde funnet veien til Ladestien, mens snøen dessverre hadde forsvunnet. Fin tur læll, men det er ikke så mye som minner om januar da. Bildet er fra Korsvika. Og de som ikke gikk til fots var ute og padlet... 18
Populært innlegg Nina Iren Skrevet 22. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 22. januar 2017 Lita overnattingstur i skauen natt til i dag. Berre ein kjapp tur oppi Moldelia for å kose seg med stjernehimmelen og dagens soloppgang. Bra start på dagen! 🙂 25
Populært innlegg Elisabethsk Skrevet 22. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 22. januar 2017 Endelig snø nok til å slippe å kjøre noe sted for å komme seg på ski. Skiløypa starter attpåtil 2 meter fra tomtegrensa. Ønsker meg fortsatt mer snø, for i skogen var det hardt, isete og humpete, men etter 2,5 km treffer jeg på hovedløypa i bygda, og der var det bare godt å gå . 16
elossius Skrevet 22. januar 2017 Skrevet 22. januar 2017 1 time siden, Nina Iren Ugelvik skrev: Lita overnattingstur i skauen natt til i dag. Berre ein kjapp tur oppi Moldelia for å kose seg med stjernehimmelen og dagens soloppgang. Bra start på dagen! Kjenner savnet når jeg ser de fjellene 1
Populært innlegg eirikw Skrevet 22. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 22. januar 2017 Fellestur med Kongsberg og Omegns Turistforening i dag. Sønstevatn-Ertstjern-Tjågevatn i Hovin; litt varierende iskvalitet, men en flott tur i nydelig vær. Blefjell i bakgrunnen. EirikW 16
Populært innlegg Snutemor Skrevet 22. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 22. januar 2017 Rusletur i skogen. Søndag betyr mye folk på tur, da surrer bikkja og jeg heller litt uten mål og mening bortenfor sti og løype. Det er uansett der de fineste stedene er. 18
Populært innlegg +PTG Skrevet 23. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 23. januar 2017 Vi ungikk mildværet. Så det blr tur med termos og økser i Gudbrandsdalen. 25
Populært innlegg Xperiment Skrevet 23. januar 2017 Populært innlegg Skrevet 23. januar 2017 (endret) Jeg flyttet til Tvedestrand, 2017. Med mer en +8 grader i januar er den beste tid til utforske området. Hva er med Geocaching? I skogen 30 km omkrets er mer en 3000 caches. Beboer gjør sjenerøs forarbeid. Dere vet å finne greit steder og gi meg viktige informasjoner til min nye frilufts distrikt. Takk 😅 Endret 23. januar 2017 av Xperiment 13
Anbefalte innlegg