Populært innlegg AK74 Skrevet 3. desember 2016 Populært innlegg Skrevet 3. desember 2016 Ble en tur opp på Torstind 559 moh. Vanna i Troms. Lyset i nord på denne tida er bare så vakkert. Utrolig hvor mye tyngre det er å gå når snøen er lagt seg! Men når en kommer opp på toppene, så er det glemt. 21
Populært innlegg Gittiamo Skrevet 4. desember 2016 Populært innlegg Skrevet 4. desember 2016 Elsker det når gode ideer får utvikle seg og bli til enda bedre ideer. Spesielt om de er litt impulsive. Jeg er småallergisk mot november og desember og mangel på sollys. Så hva er vel da bedre enn å finne ut at man skal stå opp lenge før sola bare for å få maks lys ut av dagen? Så da var det å stå opp før hordene av walk of shame'erne var på tur hjem. På med hodelykter og småløpe 4.5 km opp fra Skar til Mellomkollen for morgenkaffen og litt brandy. Småsvette rakk vi soloppgangen og fikk en perfekt utsikt til søndagsfrokosten. Var rett og slett en ubeskrivelig vakker morgen. Tok turen om Midtkollen og Gaupekollen før vi endte opp ved Skar igjen. Å få med seg Maridalsalpene og fire og en halvtime med tur før folk har spist frokost funker. Selv for B-menneske som meg 22
Populært innlegg whistler Skrevet 4. desember 2016 Populært innlegg Skrevet 4. desember 2016 12 kilometer på truger i går sammen med @Tor-Erik-L-77. Finfin tur til Floretuten i Lardal. 17
Populært innlegg eirikw Skrevet 4. desember 2016 Populært innlegg Skrevet 4. desember 2016 Topp skøyteforhold sør for Kongsberg i helga. Ca 20 cm is på Store Stølevatn på Skrim og Hajern / Øksneren. 16
Populært innlegg +Blaser Skrevet 4. desember 2016 Populært innlegg Skrevet 4. desember 2016 Gjennomførte en hyggelig kosetur med minsten i dag ved Skrim/Kongsberg. Første økt var litt storfugl jakt. På endestasjonen var det kakao og sjokolade. Deretter gikk vi til en gapahuk for å tenne bål og grille pølser. 17
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 6. desember 2016 Populært innlegg Skrevet 6. desember 2016 Det er supert med skiføre på Røros, men jammen er det godt å komme seg bort fra mørketida også! Joggesko og shorts er helt ok turutstyr Bildene er fra to forskjellige turer i åsene ovenfor Patalavaca på Gran Canaria. 11
REJOHN Skrevet 6. desember 2016 Skrevet 6. desember 2016 @HegeJohnsen Det er kjekt å se bilder fra steder jeg har vært, og skal tilbake til. Kommer det en turrapport på bloggen? (Det ble som vanlig rot da jeg forsøkte å "sitere"...)
HegeJohnsen Skrevet 6. desember 2016 Skrevet 6. desember 2016 REJOHN skrev (På 6.12.2016 den 19.28): @HegeJohnsen Det er kjekt å se bilder fra steder jeg har vært, og skal tilbake til. Kommer det en turrapport på bloggen? (Det ble som vanlig rot da jeg forsøkte å "sitere"...) Ekspander Det kommer vel ett eller annet etterhvert, men har ikke pc med på ferien, så deg tar litt tid før det kommer. Ligger dessuten bra på etterskudd med turrapporter hjemmefra, så alt til sin tid eller noe sånt 1
HegeJohnsen Skrevet 9. desember 2016 Skrevet 9. desember 2016 På tur over fjellet mellom Mogán og Veneguer (t/r). En klassiker i mitt turprogram her på Gran Canaria. Lett tur som virkelig kan anbefales. Også gjennomførbar ved bruk av buss om man ikke har leiebil slik vi har. 9
REJOHN Skrevet 10. desember 2016 Skrevet 10. desember 2016 @HegeJohnsen Innertier, her traff du virkelig blink. Dette var den fineste (og korteste) turen vi hadde i januar/februar. Kjekt å se at også andre tar denne turen. Vi brukte buss - helt uproblematisk. Jeg håper det er greit om jeg legger ved en link til mitt blogginnlegg fra turen: http://ojohnsen36.blogspot.no/2016/01/dag-to-mogan-til-veneguera.html
Populært innlegg svamp Skrevet 11. desember 2016 Populært innlegg Skrevet 11. desember 2016 Fint i skogen om dagen. Husker jeg leste en tråd her på forumet hvor det ble stilt spørsmål om hva som er poenget med å ha hund. Dager som dette i lag med dine beste (firbeinte) venner som du bruker ALL din fritid i lag med. Du kan legge fiskestanga di i boden om vinteren. Parkere snøscooteren din i garasjen om sommeren. Med hundene dine opplever du friluftsliv året rundt. 17
Populært innlegg eirikw Skrevet 11. desember 2016 Populært innlegg Skrevet 11. desember 2016 Skiføre for entusiaster mellom Fjellstul - Eriksbu, Blefjell i helga! Det er ikke ofte vi møter på folk på vår årvisse tur, i år hadde vi blitt overasket om vi hadde møtt andre. 12
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 15. desember 2016 Populært innlegg Skrevet 15. desember 2016 Vi befinner oss fortsatt på vennlige Gran Canaria, men begynner å se frem til juleferie på hytta hvor det visstnok er en god, gammeldags snøvinter Mandag tok vi turen til Montaña Altavista på vestsiden av øya. En favoritt hos meg både pga selve turen opp til toppen og pga utsikten fra toppen. 10 km t/r og en passe dose høydemetre. 11
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 16. desember 2016 Populært innlegg Skrevet 16. desember 2016 Stakk hode opp over sovetåka, og fikk se lyset. Fra Konprinsens utsikt (hanggliderrampa ved Sundvollen). Alltid magisk og fascinerende og være på oversiden av tåka. 13
Populært innlegg RenateK Skrevet 16. desember 2016 Populært innlegg Skrevet 16. desember 2016 Ny på forumet, men drister meg til å skrive likevel. Vi er en turglade familie, men grunnet trøblete svangerskap har siste året bært preg av opptrening og kortere turer. Jeg og småen var en tur på Lyefjell (274) i morges. Dessverre mye vind så toppen ble raskt forbigått, men nydelig himmel og utsikt over havtåka på morningen. 22
Populært innlegg Knappetelt Skrevet 16. desember 2016 Populært innlegg Skrevet 16. desember 2016 Drømmeforhold på Steinsfjorden i dag. Isen var flott, målte ca 10-12 cm på det minste. Var fullrigger med ispigger, spesialstaver for is, skrittstropp og tørt skift i sekken. 17
Knappetelt Skrevet 17. desember 2016 Skrevet 17. desember 2016 Gikk en tur i dag også. Det var veldig tynn is 3-5 cm i et stort område mellom småøyene og Herøya. Her turte jeg ikke gå. Ikke en sprekk i isen. Så en utpå som tok bilder. Han hadde bare ispigger, ikke noe å sjekke isen med. Her var lykka bedre enn forstanden. Så helt tydelige og store forskjeller.
Populært innlegg +Blaser Skrevet 17. desember 2016 Populært innlegg Skrevet 17. desember 2016 (endret) ÅRETS SISTE JAKT TUR Legger ved noen bilder av turen i dag da. Temp. ca. -5 og litt vind. Vi gikk ca. 400 høydemeter før vi kom på toppen. Der hadde vi en fin utsikt mot Kongsberg i tåken og Knutetoppen. se siste bilde. Deretter gikk vi mot Styggemann https://www.ut.no/kart/?lat=59.5206112163546&lng=9.6425038520409&zoom=15&ao=3.2098 Styggemanns hytta kan sees i det første bildet. ( som høyeste punkt) Etterhvert ble det påkrevd en 10 minutters pause med te og bamsemums Måtte bruke kikkerten flittig under turen for å se om man kunne finne vilt, men dessverre så jeg ikke noe. Men det gjør ikke noe, da været var fantastisk ! Turen ble på 5,5 timer med max 45 min pause totalt og konsumerte bare 2 brødskiver, 2 kopper te, 4 dl vann og 6 bamsemums 🤔 - Så nå er kroppen klar for fet jul !! ETTER JUL blir det mer kos med isfiske og overnatting i lavo Endret 17. desember 2016 av Blaser bildene hoppet 18
+David S. Skrevet 17. desember 2016 Skrevet 17. desember 2016 Var en liten tur på Skoften. Brukte lengre tid på å gå til og fra, enn å gå opp og ned fra fjellet. Var mørkt da jeg kom frem, så jeg fikk ikke tatt noen skikkelige bilder. 7
Populært innlegg AK74 Skrevet 18. desember 2016 Populært innlegg Skrevet 18. desember 2016 Sørgelige værforhold i nord, regn og regn. Vil ha vinter, kulde og snø! Måtte opp mot 600 moh for å få en liten følelse av vinter. Ble "lillegutt" Aluq på 8 mnd sin andre topptur:) 12
Populært innlegg +David S. Skrevet 18. desember 2016 Populært innlegg Skrevet 18. desember 2016 Kan ikke skryte så mye av været her heller. Selv om jeg var 844 moh. var det ikke så mye spor av vinteren, bare en liten snøflekk hær og der. 11
Populært innlegg RenateK Skrevet 18. desember 2016 Populært innlegg Skrevet 18. desember 2016 Vi hadde en søndagstur til Dalsnuten i Sandnes i dag. Snuppa på fire fikk sin første topp på egne bein og jeg er stolt av henne! Dessverre mye tåle så utsikten uteble. Kan også konstantere at bekkenet mitt ikke tålte den urete nedoverturen særlig godt. 10
Populært innlegg eirikw Skrevet 18. desember 2016 Populært innlegg Skrevet 18. desember 2016 En liten skøytetur over Kolsjø mellom Kongsberg og Notodden på vei til dugnad på KOTs nye hytte Pråmvika. Gled dere, dette er en virkelig perle! EirikW (stolt medlem av byggekomiteen) 10
Populært innlegg awesomevicc Skrevet 19. desember 2016 Populært innlegg Skrevet 19. desember 2016 Jeg har vært så sinnsykt lat i det siste, dørstokk mila er lang, og ettersom bevege-seg-formen daler har jeg mindre og mindre lyst å gå i en oppoverbakke. Og oppoverbakker har vi nok av her. Men på samme tiden kjenner jeg at det er tungt å ikke være ute også og jeg har virkelig et behov for påfyll av endorfiner og frisk luft. Så da ble det tur på lørdag da, med mamma sin hund og drittvær. Regnet greit stort sett hele mila rundt Stølsvannet og lite og se. En heller kjedelig tur faktisk. Var liksom helt grått hele veien. Også var det ganske likt vær på søndag da (Naså/Akniben i tåken) : Og sånn går nå dagene, ser langt etter en hvit jul her på sør-vest ladet i alle fall. 13
7homas Skrevet 24. desember 2016 Skrevet 24. desember 2016 Vært en tur på Spar for å kjøpe mer øl. Går helt fint å bære 13 kg i en GossamerGear 26-liter, selv uten hoftebeltet Men vil kanskje ikke anbefale mer enn 1km. God jul. 6
Anbefalte innlegg