nesning Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 2 timer siden, 7homas skrev: Ser ut som en morsom tur Det var det uten tvil. Veldig interessant at det faktisk er så mange på tur, men som sagt lydnivået var deretter. Dem gikk i akkurat de klær som dem bruker i norske fjell og må hentes ut som vi har lest så mye om denne sommersesongen. #2 blir ikke tatt særlig alvorlig. Det som var mindre morsomt var forsøplingen overalt, glassbiter og plastemballasje jevnt fordelt over fjellet. Jeg synes egentlig vi skulle hatt noe lignende som under #8, ingen kriminelle handlinger i naturen i våre fjellvettreglene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Syvfjell Skrevet 5. november 2016 Populært innlegg Del Skrevet 5. november 2016 Siste dag for kartlegging / exploring av "ting som er rett under neset på folk uten at de ser det" før snøen begynner å dekke alt. Ruiner og atter ruiner på Ulriken. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 5. november 2016 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 5. november 2016 En flott vinterdag inn Simskardet til Børgefjell NP. Minus 8 og vind - så noe kjølig. Tele i bakken og isete - godt å gå. Kjørbart inn til sommerparkeringen. Vi fyrte opp i hytta der inne - og akkurat når vi skulle gå begynte det å bli litt lunk. Traff kjentfolk som var på vei innover når vi gikk så det var ikke helt bortkastet. Viktig å skrive navet i boka. Kortspill ble det også tid til! Olsen - (Vriåtter). 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 5. november 2016 Populært innlegg Del Skrevet 5. november 2016 Sesongens første skitur er gjennomført. Mølmannsdalen rett utenfor Røros hadde nykjørt spor i dag. Slå den! Rekordtidlig sesongstart for meg (som tidligere gjerne utsatte og utsatte sesongstarten til det vips plutselig var vår gitt). 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg TormodiFuruskogen Skrevet 6. november 2016 Populært innlegg Del Skrevet 6. november 2016 (endret) Lørdagen gikk til tiurjakt , eller forsøk på det. Så ingen tiur hele dagen men fikk utforsket et nytt området og sett noen andre dyr som holder til i skogen her i Pasvik. Kjørte helt innerst på Sametiveien og gikk sørover parallelt med Okselva til et vann som het Kuusijärvi før vi la kursen nordover igjen. Med et nydelig vær kan man ikke klage selv om det ikke ble noen fangst. Reinflyttinga er i full gang så det kan være grunnen til at fuglene har trekt bort, det var spor etter rein og liggeplasser overalt i terrenget. Lavskrika dukket opp med en gang vi fyrte opp bål. Fikk også sett Lappugle på nært hold. Ellers er Lappmeis og Granmeis tallrike her i skogen. I tillegg traff vi på en Hauk ugle og ei rype. Rypa har det vært lite av i år så nesten artig å se at det fortsatt finnes noen av de enda. Isen har lagt seg på vannene og vi våget oss utpå noen av dem hvor vi så mye spor etter rein og elg. Endret 6. november 2016 av TormodiFuruskogen 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg a_aa Skrevet 6. november 2016 Populært innlegg Del Skrevet 6. november 2016 En søndag i karbidstålets tegn Først satte jeg pigghjul på bilen, så tok byttet jeg til piggdekk på sykkelen, og til sutt ble det på med isbroddene for første gang på 7-8 måneder på tur. Fint vær, men akkurat i mitt område skygget noen skyer for solen. Da er det godt med litt varm kaffe og noen pølser - litt bållukt gjør også at den korte søndagsutflukten blir litt mer "ordentlig tur" Etter en halvtime pause var det på tide å komme seg ned igjen, men etter at jeg hadde pakket ned alt i sekken måtte jeg opp med kameraet igjen for å forevige et Star Trek Moment - her jobber Scotty over skyene med Beamer'n sin, og henter opp Captain Kirk fra rekognoseringsturen hans på Gravdalsfjellet: 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 6. november 2016 Populært innlegg Del Skrevet 6. november 2016 Helgetur fredag til søndag, Krokskogen. Fruen var bortreist, så det var muligheter til en fin alenetur. Mye vær og litt vind. Testet Helsport Trolltiden SL i vintervær, alternativet var vintertelt eller sove i gapahuken. Teltet ble for lett til slikt bruk. Testet også to superlette dunposer inne i hverandre, fungerte greit men mye kondens trakk gjennom, litt dumt andre natta. Ene skoen holdt ikke tett, sokka frøs til is.. litt vær så en kjenner en lever. Min far lurte på om jeg hadde glemt å sjekke værmeldinga. Gikk på truger hjem. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Memento mori Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Lurer på om jeg skal sove i telt i natt også! Kona liker ikke små telt, bortsett fra når jeg tørker de i stua. Selvstånde telt er lettest å tørke. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg whistler Skrevet 7. november 2016 Populært innlegg Del Skrevet 7. november 2016 Knallbra på Hvitserk Ekspedisjonsfestival i helga. Kan virkelig anbefales! Inspirerende foredrag og masse trivelige turfolk. Høydepunktet var nok foredraget til Børge Ousland på fredag som var svært personlig og lettbeint. Litt ruskevær ble det også. Perfekt ramme for arrangementet 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turlyst Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 @whistler Kongeplass inne i det nye teltet ditt Inspirerende bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Tom42 Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 (endret) 1 time siden, whistler skrev: Knallbra på Hvitserk Ekspedisjonsfestival i helga. Kan virkelig anbefales! Inspirerende foredrag og masse trivelige turfolk. Høydepunktet var nok foredraget til Børge Ousland på fredag som var svært personlig og lettbeint. Litt ruskevær ble det også. Perfekt ramme for arrangementet Og jeg som trodde turrapporten var fra Lardal. Sukk. Men kanskje den kommer? Endret 7. november 2016 av Tom42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
awesomevicc Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Den 18.10.2016 at 17.20, Mørkeblå skrev: Turfølget ble brukt som modell store deler av turen. Melder meg som frivillig turfølge, trenger et nytt profilbilde på Facebook 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
whistler Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 3 timer siden, JanRH skrev: @whistler Kongeplass inne i det nye teltet ditt Inspirerende bilder! Takk for det @JanRH Svalbard 3 er i største laget som solotelt, men vanvittig deilig med så god plass. Var ellers glad jeg bar ekstravekten.. Været var forholdsvis ruskete så det hadde nok blitt kondensfest med Reinsfjell Superlight Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
whistler Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 2 timer siden, Tom42 skrev: Og jeg som trodde turrapporten var fra Lardal. Sukk. Men kanskje den kommer? Beklager @Tom42, det ble endring i planene Men planlagt tur til Lardalskauen er bare utsatt, så det kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hesthov Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 On 22.10.2016 at 8:38 PM, Gittiamo said: Har vært på jakt etter det perfekte Instabildet, og sjekket hvor langt man kan gå på en pakke nudler. Eventuelt bare stilt min utfartstrang med en nesten nærtur. Etter bevegelsesforbud, for mye jobb og noen sykedager, så må man ut. Og med selskap av en venninne, som liker å bake, så slapp jeg å gå hele turen på en pakke nudler. I dag ble det Mørkgonga og Gyrihaugen like ved Sundvollen. Veldig fin runde og veldig gøy å klyve opp det smale juvet. Virkelig en fin tur jeg gjerne tar igjen. På toppen snødde det også gitt. Herlig. IMG_9444.mov Denne turen tok vi også sammen med @Xperiment og andre venner. Ja, veldig kult tur og fin utsikte fra Mørkgonga. Da vi gikk var det helt iset på steinene på den bratte stien inni sprekken på Mørkgonga. Så gikk vi på den andre stien som er mindre bratt og går rundt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg mr.elendig Skrevet 8. november 2016 Populært innlegg Del Skrevet 8. november 2016 Tok ein tur rundt Dyrdalsvatnet (bergen/gullfjellet) for å teste ut min nye trangia mini med "heimalaga" vindskjerm. Det vart litt varierande hell, vanskeleg å regulere temperaturen i den, noko som førte til enten overoppheting med meget stort rødspritforbruk eller pisslunka mat. Men kan ikkje klage på turen, ikkje ofte det er -5, skyfritt og snø på desse trakter. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Xperiment Skrevet 10. november 2016 Populært innlegg Del Skrevet 10. november 2016 Bare en liten tur på besøk hos Sachsen Gruve Fjell - med fjellski. Og bare åtte minusgrader og bare tørk snø. Takk for idag! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg friluftsRemi Skrevet 11. november 2016 Populært innlegg Del Skrevet 11. november 2016 Var på klassetur til Finse fra onsdag til fredag forrige uke. Vi hadde det kjempegøy med snøskulpturer og noen korte dagsturer. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
friluftsRemi Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johan2000 Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Efter-jobbet-tur vid RIngkolen. Skispår utlovade i føremeldingen. Det var det lite si och så med, mest beroende på att det inte var tillräckligt med snö för bra spår. Men det gick att åka. Jag körde fel, hodelykten tog kvällen(!) men jag räddades av klart väder och nästan full fullmåne. Kyligt, -13,5 när jag kom tillbaka till bilden. Den där inversionen som XCskies hade i sin prgnos låg antingen högre upp eller uteblev helt... Bra tur ändå, nu är skidsässongen igång. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg TormodiFuruskogen Skrevet 13. november 2016 Populært innlegg Del Skrevet 13. november 2016 Ny jaktdag i nytt område denne lørdagen og. Vi satset på å kjøre sørover, altså oppover dalen nesten helt til nasjonalparken, tok av like før Gjøken innover skogsveien mot Tommamoen. Parkerte like ved Rømlingåsen og la i vei innover skogen. Mye mer snø der oppe enn i området rundt Svanvik og mildværet som har vært nærmere kysten hadde ikke nådd så langt inn. Til tider tungt å gå da vi havnet i store felt med bjørkeris og 5-10cm nysnø over landskapet. Tiuren var ikke å se, fant noen spor og bevis på at den fortsatt beiter bær på bakken og holder seg nede istedenfor oppe i trærne. Dyrelivet i dalen treffer man stadig på når man er ute å går. Dukket opp en elg på kloss hold og så haukugla og de vanlige småfuglene i skogen. Litt overskyet men ble en fin dag i skogen selv om vi ikke fikk noen fangst denne dagen heller. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg whistler Skrevet 13. november 2016 Populært innlegg Del Skrevet 13. november 2016 Fin-fin trugetur i Lardalskauen med @Tor-Erik-L-77 i går 😃 3,5 timer i løssnøen ble en forholdsvis hard start på trugesesongen. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 13. november 2016 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 13. november 2016 Noe isete og glatt. 3 topper på samme turen - så nå er de oppe i 11 topper begge de små. Nå fables det om at de skal prøve å nå barnekravet (6) to ganger slik at de kan få 2 fjelltrimkrus hver! 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 13. november 2016 Populært innlegg Del Skrevet 13. november 2016 Fortsatt vinter i hytteområdet, så skiene har fått lufta seg både i går og i dag. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Elisabethsk Skrevet 13. november 2016 Populært innlegg Del Skrevet 13. november 2016 Kom meg endelig ut på årets første skitur. Gliden var såder - skiene trenger visst litt kjærlighet og omsorg til neste tur. Smurningen ellers var heldigvis bra. Løypene litt morkne (og overbefolka), og formen begredelig, men turen var flott, og det var en fin start på sesongen. Synes jeg er så heldig som har dette rett i nabolaget! Gleder meg til skiløypene i bygda er kjørt opp også, så kan det bli flere kveldsturer. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg