Populært innlegg snurrehaler Skrevet 10. oktober 2016 Populært innlegg Skrevet 10. oktober 2016 Søndagsturen vår skulle egentlig være trasking i lyngen, men plutselig innså jeg at "selv om det går masse folk på tur, så kan det vel være elgjegere uti skauen?!". Og siden hverken jeg eller hundene hadde på oss refleksvester så holdt jeg meg på sti/grusvei. Så da endte vi opp med den ganske så standard "rundt Skillingen" turen. Det er sti langs nordsiden, så om man går gjennom Rødputtdalen så kommer man seg unna med bare omtrent to km på grusvei. Selv om det var så kort så rakk vi å nesten bli smakt litt på av en husky med eier som raste forbi. Ellers var det bare en eneste stor kosetur i nydelig vær. Sjokolade og kaffkaoen var med (for de som vil ha både kaffe og kakao på tur, men ikke gidder ha to thermoser). 12
Populært innlegg Syvfjell Skrevet 10. oktober 2016 Populært innlegg Skrevet 10. oktober 2016 Tok turen til Gullfjellstoppen 987 moh i Bergen / Samnanger i dag. Det var veldig veldig lenge siden. Jeg gikk ikke vardeveien / korketrekkeren som jeg mener er kjedelig (å telle ned vardene, nei takk) men opp Ronamanen ved fossen, så ned Tjørna / Kinndalen. De har faen meg bygget ny dam uten å si fra! Fjellet var tørrt, mange av de små innsjøene oppe var ikke til å finne. Is en del steder. Brukte LaSportiva Core GTX. En utrolig sko som kunne vært perfekt om den hadde vært mer gjennomtenkt. Bra: - Passer perfekt for guttene de som ikke har barbie føtter, og som ikke kommer i Inov8 sine sko - Fortsatt vanntett etter mye myr og 15km tur - Utrolige lette. Borderline joggesko Dårlig: - Gummi i front løsnet veldig fort. - Lite beskyttelse på sidene, og siden man sitter "høyt" i støvlen, merker man godt steiner. - Den delen med den øverste, metall lissefeste er for høy og gjør vondt når man går ned bratte partier. 10
Populært innlegg Mørkeblå Skrevet 10. oktober 2016 Populært innlegg Skrevet 10. oktober 2016 (endret) Ble en natt på en topp jeg virkelig liker å slå opp teltet på. Er akkurat plass til 1 telt her og utsikten er upåklagelig. Lofoten skuffer sjelden bortsett fra i sesongene da det er alt for mye folk her Kvalvika, Lofoten Endret 10. oktober 2016 av Mørkeblå 30
awesomevicc Skrevet 11. oktober 2016 Skrevet 11. oktober 2016 8 timer siden, Mørkeblå skrev: Ble en natt på en topp jeg virkelig liker å slå opp teltet på. Er akkurat plass til 1 telt her og utsikten er upåklagelig. Lofoten skuffer sjelden bortsett fra i sesongene da det er alt for mye folk her Kvalvika, Lofoten Wow, bare wow. 1
whistler Skrevet 11. oktober 2016 Skrevet 11. oktober 2016 10 timer siden, Mørkeblå skrev: Ble en natt på en topp jeg virkelig liker å slå opp teltet på. Er akkurat plass til 1 telt her og utsikten er upåklagelig. Lofoten skuffer sjelden bortsett fra i sesongene da det er alt for mye folk her Kvalvika, Lofoten Helt rått! 1
Populært innlegg a_aa Skrevet 11. oktober 2016 Populært innlegg Skrevet 11. oktober 2016 "Varmest i dag, det var det i Bergen - her kom vi helt opp i en 14,7° og ikke en sky på himmelen", sa statsmeteorolog Kristian Gislefoss på slutten av Dagsrevyen i kveld Fullt så varmt var det nok ikke i 18-tiden, skyggene var da blitt lange, men jeg og en turkompis (og en hel del andre) hadde en likevel solfylt tur over Lyderhorn i ettermiddag: Gikk fra Vestkanten opp Grøvledalen, videre til Lyderhorn (med nok trøkk til at melkesyra svei i lårene) og ned til Skålevik der vi hadde parkert en bil før vi startet - flott tur i supert høstvær 14
Populært innlegg Trine RS Skrevet 11. oktober 2016 Populært innlegg Skrevet 11. oktober 2016 8 oktober. Dagstur til ........assa nå tror jo alle at jeg ikke kan gå annet enn til Blåhøa Like fin tur som sist. Jentegjeng på skravletur, så bra det er et par motbakker som gjør pusten såpass tung at vi holdt kjeft ei lita stund! Fantastisk vær. Og litt mere snø enn for 14 dager siden. Når har jeg sittet og siklet på Gjevilvasskamman nøyaktig 3 ganger, så nå skal jeg dit før jeg skal på Blåhøa igjen. Men det blir til neste år. Takker for meg for denne gang, og lar skifolket ta over 14
Populært innlegg tklami Skrevet 11. oktober 2016 Populært innlegg Skrevet 11. oktober 2016 (endret) Hadde en tur med samboeren til Besshøe på lørdag. Viste seg og bli en nydelig dag og utsikten fra toppen gikk det ikke ann å klage på 😊 Dagen begynte med litt skyer, men sola viste seg litt rundt om på toppene Etterhvert forsvant skyene og varmen fra sola kunne kjennes På toppen var været klart å fint og vi kunne ikke fått bedre utsikt Mot slutten av dagen begynte mørke og sige på uten at det gjorde noen ting Endret 11. oktober 2016 av tklami 16
Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 12. oktober 2016 Populært innlegg Skrevet 12. oktober 2016 Tok turen opp Mt. Saymour (1449m) nord for Vancouver i forrigårs før jeg satte meg i minivan'n min (huset mitt for øyeblikket) og kjørte 900km øst til jobbintervju i Banff. Tåkete dag å Pacific Coastal Ranges Vulkanen Mt. Baker (3286m) tar seg som vanlig godt ut! 18
Mørkeblå Skrevet 12. oktober 2016 Skrevet 12. oktober 2016 3 timer siden, Þróndeimr skrev: kjørte 900km øst til jobbintervju i Banff. Fine bilder! Men nå må du fortelle mere. Har Loney planet endelig fått kloa i deg? Tenkte da på jobb som fotograf.
7homas Skrevet 12. oktober 2016 Skrevet 12. oktober 2016 4 hours ago, Þróndeimr said: kjørte 900km øst til jobbintervju i Banff. Håper det gikk bra 1
Populært innlegg a_aa Skrevet 12. oktober 2016 Populært innlegg Skrevet 12. oktober 2016 Den 20.9.2016 at 22.05, a_aa skrev: I hvert fall 2 turer... Det er det som nå gjenstår før hele dusinet med turer over vidden er gjennomført 2016 - tok tur nr 10 i dag (med banejuks i begge ender ). Og i dag var det "over vidden"-tur nr 11, med null banejuks ble det en tur på nær 19 km - og nå gjenstår kun 1 tur før nyttårsforsettet er i boks Første gang jeg gikk opp fra Montana på den nye "Sherpa-trappen" - det var godt å komme opp til masten og vite at mye av "jobben" var gjort: Skomakervatnet: Det var ishinne på sølepyttene som lå i solskyggen - vinteren er snart her, men høstfargene regjerer fortsatt: Enda en flott tur i flott vær! Kjenner at hælen med mulig PF-utvikling under nå kan ha godt av litt ruskevær med avslapning innendørs - det har blitt en del turer i den lange godværsperioden 12
Populært innlegg friluftsRemi Skrevet 13. oktober 2016 Populært innlegg Skrevet 13. oktober 2016 Jeg tenkte jeg måtte prøve meg på en annen topp med en annen utsikt for en gangs skyld. Valget falt på Veten bak Ikea i Åsane. Solskinn og flott utsikt mot havet gjorde den altfor korte gåturen verdt det! 11
Þróndeimr Skrevet 14. oktober 2016 Skrevet 14. oktober 2016 Den 12.10.2016 at 2.03, Mørkeblå skrev: Fine bilder! Men nå må du fortelle mere. Har Loney planet endelig fått kloa i deg? Tenkte da på jobb som fotograf. Nei dessverre, tar bare noen måneder ferie fra A4 livet i Norge (ikke at livet mitt i Norge var særlig A4 fra før men!) og søker på jobber her i Canada fram til neste sommer. Håper på å få jobb innen Park Ranger eller Trail Crew på noen av skianleggene her, men her er det mange hundre som konkurrerer om få plasser så vi får se... 1
Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 14. oktober 2016 Populært innlegg Skrevet 14. oktober 2016 Ble en virkelig fin tur, men noe strevsom i nysnøen opp til Saddle Mountain (2427m) og Fairview Mountain (2744m) ved Lake Louise her i Rocky Mountains i forrigårs. Vinterstemning med nysnøen Mount Temple (3544m) sett fra Saddle Mountain. Panorama fra Saddle Mountain. Blir å lage en tråd til resterende bilder og turer når jeg får tid om noen dager. 17
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 14. oktober 2016 Populært innlegg Skrevet 14. oktober 2016 Nydelige høstferiedager i Rørosområdet. Kaldt om natta, men sola varmer enda godt, så turlivet er heeeelt ok Benytter de fine dagene til å krysse av noen topper på Røros-lista. I går tok jeg turen opp på Svensvola (911 moh). Lettgått og ganske kort tur fra Billahaugen. Fantastisk utsikt fra toppen. I dag var jeg tilbake i samme område (nesten hvertfall) og gikk til topps på Hestkampen. Også her fantastisk utsikt, bl.a. mot Vigelfjella i øst og Flenskampan i sør. I sør ligger også Gjetsjøen og Hestsjøen og glitrer krystallblå. Benk rett under toppen av Svensvola med nydelig utsikt til Djupsjøen. Fra Hestkampen i retning sør. Gjetsjøen er det største vannet, Hesttjønna det minste. 10
Populært innlegg Haoverla Skrevet 16. oktober 2016 Populært innlegg Skrevet 16. oktober 2016 (endret) Fikk startet topptursesongen på ski på fredag. Veldig fornøyd med det! Turen gikk til Onen 1621m som ligger på grensa mellom Ulvik og Eidfjord i Hordaland. Kjørte opp til ca. 1100m (2t og 45min fra Bergen) og gikk ca. 2.5km relativt flatt med skia på sekken til jeg fikk ca. 450 høydemeter med snø. Helt strålende! Endret 16. oktober 2016 av Haoverla 15
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 16. oktober 2016 Populært innlegg Skrevet 16. oktober 2016 Bynær topptur i dag. Blåste nesten bort på toppen, så til tross for sol en iskald opplevelse på Jervfjellet. 10
Populært innlegg Phoney Skrevet 16. oktober 2016 Populært innlegg Skrevet 16. oktober 2016 Tur til Børtevann i Østmarka. Startet fra Durud Gård og gikk forbi Forfoten. Hadde et lite håp om at ullsålene i skulle få bort gnagsårene jeg har slitt med de siste månedene, noe de gjorde... Noen som vet om innleggssåler som ikke bygger så mye? Ullsålene gjør at jeg har en liten skøytebane inni støvlene. Ellers fikk jeg kastet litt med stanga uten resultat, eller fikk en knøtt liten abbor. Første post så aner ikke åssen bildene dukker opp kjetil 14
Populært innlegg AK74 Skrevet 16. oktober 2016 Populært innlegg Skrevet 16. oktober 2016 Tur til Steindalen og Steindalsbreen i Troms i helga. Et fantastisk vær. En lettgått tur, kan anbefales 16
LilleSprell Skrevet 16. oktober 2016 Skrevet 16. oktober 2016 Gikk sammen med en nabo idag, ble 2 voksne, 7 barn og en hund. .. Så da gikk vi på Fanafjellet. Gikk fra fanasæter vis ramberget og mot Linken. Stoppet før siste delen siden 4-åringen og de to som satt på rygg trengte pause. Snudde etterpå og gikk resten av runden tilbake til fanasæter. Mye gjørmepartier, så var bra med fjellsko, men såpass tørt at de 4 eldste ungene løp hele veien. ... lite folk idag siden det var overskyet - men egentlig perfekt turvær! 5
Syvfjell Skrevet 17. oktober 2016 Skrevet 17. oktober 2016 16km tur på Byfjellene i Bergen - med en lang strekning som jeg aldri har tatt før, pga. spaning for en kartleggingsprojekt. Opp Tippetue, videre til Storevatnet, opp til Ravneberget (der ingen aldri går, spiste lunsj på Breidablikk), ned til Storediket, opp skaret til Rundemanen, spasertur langs eggen, ned til Tindevannene og Kronborg, opp Blåmannen Øst (siden få besøker den), og avslutning med min favoritt strekning, Blåmansveien > Søre Kamvei via Fjellhytten, og ned att heime til Ålrekstad. 7
Populært innlegg Heriks Skrevet 17. oktober 2016 Populært innlegg Skrevet 17. oktober 2016 Det ble atter en helg i Nore/Vegglifjell, og da må man jo ta en tur på fjellet. Det var ordentlig fint ute sånn akkurat i overgangen mellom høst og vinter. 19
a_aa Skrevet 17. oktober 2016 Skrevet 17. oktober 2016 @LilleSprell Et gammelt jungelord lyder slik: Pics, or it didn't happen!
Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 17. oktober 2016 Populært innlegg Skrevet 17. oktober 2016 Blitt noen turer til ved Banff de siste dagene, både topptur og utsiktsturer. Er endel snø her nå, så vader som regel i puddersnø opp til knærne når jeg kommer litt over 2000m. Posering på Mt. Norquay East Summit (2435m) En annen morgen i Banff 17
Anbefalte innlegg