7homas Skrevet 8. juli 2016 Skrevet 8. juli 2016 16 hours ago, Bjarne H.S. said: Ute av Femundsmarka etter 14 dagers rundtur! Fantastisk fin tur i godt selskap! Ugh....bare en preview jo Men morsomt å se igjen litt terreng jeg sist så med egne øyne for 23 år siden og har planer om å se igjen til neste uke PS: Var det mye mygg?
+Bjarne H.S. Skrevet 8. juli 2016 Skrevet 8. juli 2016 45 minutter siden, 7homas skrev: Ugh....bare en preview jo Men morsomt å se igjen litt terreng jeg sist så med egne øyne for 23 år siden og har planer om å se igjen til neste uke PS: Var det mye mygg? Overraskende liten myggplage de 14 dagene jeg var der inne. 2
Joker Skrevet 8. juli 2016 Skrevet 8. juli 2016 Det er kanskje ikke så mye å skryte av, men Dalsnuten har faktisk jeg også vært på
+ost Skrevet 8. juli 2016 Skrevet 8. juli 2016 47 minutter siden, Joker skrev: Det er kanskje ikke så mye å skryte av, men Dalsnuten har faktisk jeg også vært på Etter å ha bodd ett år på Nærbø og ett år i Sandnes, er det smått flaut å innrømme at Dalsnuten først ble erobret på ferievisitt nå ti år senere.
a_aa Skrevet 8. juli 2016 Skrevet 8. juli 2016 En kjapp trimtur etter middag og før rødvin, med et tilsiktet ekstraformål og en veldig hyggelig overraskelse Først overraskelsen: For en knapp måned siden overnattet jeg i min Borah Bug Bivy for første gang. Det var bare noen titalls meter fra stien, men likevel ganske avsondret og utenfor allfarvei - heldigvis, sier jeg i kveld Jeg vet ikke hvorfor, men jeg fikk et innfall om å se om overnattingsplassen min på turen i kveld, og da jeg kom dit lå dette i synet på meg: Jeg visste ikke at jeg hadde mistet hodelykten min! Selvfølgelig funket den (den er udødelig), og jeg ble virkelig seriøst glad for finne den, uten å ha gått rundt og vært irritert på meg selv for å ha rotet den bort (det blir litt som en hæla-taket-fest uten bakrus, dog med feil kronologi) Den tilsiktede delen av turen har sin bakgrunn i at mitt lile lager av Inov-8 Roclite 400 GTX støvler ubønnhørlig nærmer seg slutten (og Inov-8 la ned produksjonen av denne modellen for mange år siden), så jeg må bite i det sure eplet og snart finne en ny støveltype som jeg kan bruke med liv og lyst. Jeg har ingen illusjoner om at jeg vil finne en ny 400, jeg vil måtte akseptere endringer - noen til det verre, forhåpentligvis noen til det bedre. Første kandidat ut, etter å ha lest og sjekket litt rundtomkring, er La Sportiva Core High GTX: Litt dårligere grep, hælen er uvant høy, og skulle ønsket at den var kuttet lavere bak for å lette ekstra kraftige fraspark. Men det er ikke krise. 400-ern passer meg bedre pr i dag, men denne er ikke lenger i fra enn at jeg tror at jeg kan venne meg til den Edit: Utformingen på La Sportiva er veldig "skrikende" ift 400-ern, dessverre. Ikke noe problem å gå på jobb i sistnevnte, men nykommeren må nok holde seg på stier... 9
Trond Arvid Hagen Skrevet 9. juli 2016 Skrevet 9. juli 2016 en liten turrapport http://www.trondhagen.com/gaustatoppen/ 2
Populært innlegg Blackbrrd Skrevet 10. juli 2016 Populært innlegg Skrevet 10. juli 2016 (endret) Ble en tur til Mælefjell igår, Her er turbeskrivelsen Endret 10. juli 2016 av Blackbrrd 11
Populært innlegg a_aa Skrevet 13. juli 2016 Populært innlegg Skrevet 13. juli 2016 (endret) Kjapp tur fra Fjell festning til Ekrhovda, over Liatårnet (341 moh) og Pyttane med sine master/radardomer i kveld - med en bil i hver ende Stien fra Fjell festning og opp til Liatårnet er godt egnet til å få opp pulsen noen hakk, den føles mye brattere enn bildet gir inntrykk av: Yr-symbolene indikerte sol fra skyfri himmel, finest vær i ytre strøk. Simulering og virkelighet er nok fortsatt to forskjellige ting, gitt: Turkompisen (ned til høyre) stresset videre mot Pyttane, så jeg måtte gi på litt for å ta ham igjen etter å ha knipset noen få bilder: Hadde med en termos med kaffe, så det ble en liten kaffepause bak en le-knaus ved mastene, før turen gikk videre ned til parkeringen. Kjapp og fin tur, og dette var faktisk første gangen jeg gikk opp til Liatårnet fra Fjell-siden - da var det også gjort Endret 14. juli 2016 av a_aa Tyrk-Leif has left the building... 11
Populært innlegg +Bjarne H.S. Skrevet 14. juli 2016 Populært innlegg Skrevet 14. juli 2016 Kan ikke skryte på meg tur siste døgn, men før turen jeg hadde i Flensmarka i Sør-Trøndelag for kort tid siden hadde jeg 15 dager i Femundsmarka. En igjen, uforglemmelig tur. 14
Isak Knutsen Skrevet 14. juli 2016 Skrevet 14. juli 2016 Har vært en tur i Mykland og testet den midlertidige løsningen med EL-motor og Ally kano, fisk ble det også! Det ble en fin tur, men litt blandet vær... 8
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 14. juli 2016 Forfatter Populært innlegg Skrevet 14. juli 2016 Min sønn på 7 har startet på en turrapport pr blyant etter en tur vi hadde opp på Heilhornet på Bindal, om den blir pubilsert er vel heller tvilesomt, men at det kommer en større turrapport kan hende. Bildet er tatt i går. Det var da overskyet over hele Helgeland med unntak av Heilhornet og Breivasstinden (som han spurte om han ville klare å gå opp på). Over skyene er himmelen alltid blå er uansett konstatert som et faktum. 17
Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 15. juli 2016 Populært innlegg Skrevet 15. juli 2016 (endret) Da godværet svikta i nord gikk turen inn a Svarthammarhola like ved Fauske. Definitivt ei stor grotte og utrolig stilig med en 800 år gammel isbre inni grotta! Det største rommet, Norden's største fjellhall, lysene er meg som går irundt med hodelykt. Isbreen inni grotta Ved nederste inngang/utgang av grotta. Endret 15. juli 2016 av Þróndeimr 22
Populært innlegg +ost Skrevet 15. juli 2016 Populært innlegg Skrevet 15. juli 2016 Fin tur til Brettingtoppen i Hasselvika i Rissa kommune. Bratt opp og ned, fantastisk utsikt over ytre deler av Trondheimsfjorden og ut mot Ørlandet. 16
Populært innlegg Gittiamo Skrevet 16. juli 2016 Populært innlegg Skrevet 16. juli 2016 Trener på klyving i fjellet. En meter med klyving var ikke mye å skryte av. Hilsen herr vorsthe 11
Populært innlegg +ost Skrevet 16. juli 2016 Populært innlegg Skrevet 16. juli 2016 Sommerferien på Fosen er godt i gang, som to innlegg over viser. I dag gikk turen inn i Berga på Stadsbygda, til Helleristninger og gamle boplasser. 11
Populært innlegg Heriks Skrevet 16. juli 2016 Populært innlegg Skrevet 16. juli 2016 Har tilbragt noen timer på moltemyra og unnagjort årets plukking tror jeg, i alle fall lavlandsdelen så få vi se litt nærmere om det er noe å plukke på fjellet senere. Så da er man vel klar til å starte med blåbæra 12
Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 16. juli 2016 Populært innlegg Skrevet 16. juli 2016 Dagen før grotteturen gikk turen inn til Nord Norges nest høyeste fjell, Suliskongen på 1906m. Selv om det er juli tok jeg med randoski og fikk en uforglemmelig nedkjøring på utrolig bra slusjføre! På tur innover mot isbreen På Sulitjelmaisen Utsikt fra Suliskongen (1906m) Fikk nesten 900 høydemeter nedkjøring på julisnøen! 20
Populært innlegg +Bjarne H.S. Skrevet 17. juli 2016 Populært innlegg Skrevet 17. juli 2016 Morgentur og ikke sur, i det hele tatt. Var på tide å lufte kroppen etter noen dager med beina høyt. Fin oppladning til fjellturen til uka. 14
AK74 Skrevet 17. juli 2016 Skrevet 17. juli 2016 Kvasstind 1010 moh, ei av de 7 søstre ble det i går. Skydekket åpna seg på toppen, og sola skinte. Late sommerdager, så nå var det virkelig på tide å komme seg til fjells:) 5
Populært innlegg Klingen86 Skrevet 17. juli 2016 Populært innlegg Skrevet 17. juli 2016 (endret) 10 dagers rundtur på sentralvidda med utgangspunkt fra Tinnhylen. Resultatet ble ca 20 ørreter over 400 gram, flere rundt kiloen og største på 1,3 kg Fikk føle på mye varierende vær, men en fantastisk tur! Besso leverte førsteklasses gjestfrihet og mat i toppklassen Endret 17. juli 2016 av Klingen86 20
+Bjarne H.S. Skrevet 17. juli 2016 Skrevet 17. juli 2016 2 minutter siden, Klingen86 skrev: 10 dagers rundtur på sentralvidda med utgangspunkt fra Tinnhylen. Resultatet ble ca 20 ørreter over 400 gram, flere rundt kiloen og største på 1,3 kg Fikk føle på mye varierende vær, men en fantastisk tur! Besso leverte førsteklasses gjestfrihet og mat i toppklassen For en flott tur du må ha hatt! Grattis med nydelig fisk! 1
Anund Wigen Skrevet 17. juli 2016 Skrevet 17. juli 2016 58 minutter siden, Klingen86 skrev: 10 dagers rundtur på sentralvidda med utgangspunkt fra Tinnhylen. Resultatet ble ca 20 ørreter over 400 gram, flere rundt kiloen og største på 1,3 kg Fikk føle på mye varierende vær, men en fantastisk tur! Besso leverte førsteklasses gjestfrihet og mat i toppklassen Høres ut som en flott tur! Er det lov å spørre hva dere fisket med?
Populært innlegg awesomevicc Skrevet 17. juli 2016 Populært innlegg Skrevet 17. juli 2016 (endret) Har fartet bittelitt i nord, Trænafestivalen og seiling til Lofoten. Var på toppen av Gompen på Sanna. Derfra utsikten mot den toppen som ikke er Trænastaven, for Trænastaven ligger bak denne igjen. Også har jeg gått på Svartisen, Engabreen! Og besøkt Bunesstranda, flott plass! Endret 17. juli 2016 av awesomevicc Glemte noe 18
Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 17. juli 2016 Populært innlegg Skrevet 17. juli 2016 Litt tøff sky på Storheia i Trondheim idag tidlig 14
Anbefalte innlegg