Populært innlegg Hulderjenta Skrevet 8. juli 2015 Populært innlegg Skrevet 8. juli 2015 Blir litt "hoppe etter Wirkola" å legge ut bilder etter Þróndeimr I dag hadde jeg fri fra jobb, så jeg og eldstemann på 11 tok en liten tur i "nabolaget". Vi tok turen til Svartkammen i Stjørdal - 539 moh. Er også en av Kjentmanns Topp 5-turer! En koselig ettermiddagstur før vi hentet jentungen i barnehagen. Fin utsikt over Stjørdal og ut Trondhjemsfjorden! Fikk også se Skarvan-fjellene der jeg var på lørdag i horisonten (bildet til høyre). Tror det er Skarvan til høyre, og Meråker-fjellene (Fongen osv) midt i bildet... 11
Ebj Skrevet 9. juli 2015 Skrevet 9. juli 2015 Kjapp tur opp til Brungmarka fra Onsdag til Torsdag for å teste fiskelykken. Fasit: 4 ørret og tusenvis av knott:-) 6
7homas Skrevet 11. juli 2015 Skrevet 11. juli 2015 Hulderjenta skrev (På 8.7.2015 den 20.14): Blir litt "hoppe etter Wirkola" å legge ut bilder etter Þróndeimr I know....om det var mulig skulle du fått to "likes" for at du alikevel kastet deg utfor 2
Populært innlegg 7homas Skrevet 11. juli 2015 Populært innlegg Skrevet 11. juli 2015 Med @tronn (Eirik) til Øyvannet i Nordmarka på truger Tja, det var jo ikke akkurat i går, men vår første trugetur ble gjennomført en helg sent i mars 15. Stort sett beinhardt, men fikk noen km på truger i ca 75-100cm dyp snø, spesielt hjem igjen da vi fulgte et spor/ en sti. Truger er jo helt genialt. Lett oppover, lett nedover der det er for bratt/ trangt/ ulent for ski, trygt på glatta med 5-6cm klør under. Flott vær innover på lørdag. Ca 5-6 minus og strålende sol. Med nyinnkjøpte truger var iveren og gleden stor. Masse god mat, drikke og historier rundt bålet som varmet godt i 12 minus som det etterhvert dalte til. Kaldeste natta jeg har sovet i hengekøye og det gikk faktisk veldig bra. Frøs omtrent ikke. Det blåste greit hele natta og etterhvert begynte det å snø. Eirik hadde glemt tarpen så han fikk silt nysnøen gjennom myggnettet på køya, men sov like godt sa han. På vei ned igjen til bilen i Sørkedalen på søndag. Stemningen var faktisk på topp Takk for turen kompis 13
Heriks Skrevet 11. juli 2015 Skrevet 11. juli 2015 Topptur til Nore & Uvdals høyeste topp i dag, Borgsjåbrotet 1485 moh. Fin tur, litt frem og tilbake for å finne riktig sti, det var mange å velge i ... Og slett ikke alle stod på kartet. Vi kom da til riktig topp til slutt og ned igjen også ... Men den største turopplevelsen var vel kanskje etter at vi var tilbake i bilen og på vei ned igjen .. Villrein, riktignok bare en enslig bukk. Men den teller, så da krysser vi av for å ha sett rein på Imingfjell 7
HegeJohnsen Skrevet 12. juli 2015 Skrevet 12. juli 2015 Kveldstur rundt hyttefeltet i går ca kl 23.00. Nydelig himmel, men 8 grader i lufta er vel ikke så voldsomt mye å skryte av. Fint læll. 6
blured Skrevet 12. juli 2015 Skrevet 12. juli 2015 Ble en liten sykkel og fottur til Gyrihaugen (682m) (kart) i går. Under en times kjøretur hjemmefra, så fint som en hverdagstur. 9
Dag G - Evje Skrevet 12. juli 2015 Skrevet 12. juli 2015 Amelie00 skrev (På 12.7.2015 den 10.38): Kveldstur rundt hyttefeltet i går ca kl 23.00. Nydelig himmel, men 8 grader i lufta er vel ikke så voldsomt mye å skryte av. Fint læll. Etter snart 3 uker i Nordsjøen er enhver turrapport kjærkommen lesning ,@ !! 2
Skaaningen Skrevet 13. juli 2015 Skrevet 13. juli 2015 I helgen var vi på paddlekurs I Prestefoss, ikke så lang fra Åmot - det var kanonbra! Men, fra begynnelsen: I fredags ettermiddag, ved 17, ringde kona og sa at vi fått restplasser på en kurs til Fritidstunet, men at det var ikke mulig med rom for to. Litt kjipt, siden begge barnene var på andre turer. Så, vi fikk lov til å sette opp et telt I hagen til arrangøren, siden dette var en siste sekunden inngivelse. Vel fremme oppdager vi to ting: a) Ringtrykket på bilen er nede I 50% av hva det skal I venstre bakdekk; Teltplugger er ikke med... Det første løste vi på den lokale bensinstasjonen. Det andre løste vi mha pinner fra bakken. Vår lavvo har en genial konstruksjon I alle festen; alle festen er egentlig slinger, slik at man kan bruke hva som helst for feste: Pinner, ski, staver, eller for den delen en liten busk. Selve paddleturen, 'Grunnkurs hav' gikk på den lokale sjøen under to dager I strålene sol og noe kort men fanatisk regn. Dyktig instruktør, bra utstyr, og nydelige natur. Kort å godt: En fin helg, med mye nytt lert. 3
Populært innlegg tronn Skrevet 13. juli 2015 Populært innlegg Skrevet 13. juli 2015 Var på Øyer-fjellet i helgen og fikk denne ruggen på 270gram til den nette sum av 120kr Men skal ikke klage 22
Populært innlegg Geir68 Skrevet 13. juli 2015 Populært innlegg Skrevet 13. juli 2015 Det ble impulstur til Gautefall med Packraft. Jeg var spent på å se Hanetarmene som er omtalt flere ganger her på forumet samt vist i filmen"Glatte berg og blanke vann" av Mikkel Bølstad. Jeg kjørte inn bomveien fra Heimdal og bar sekk opp til Berghyl hvor jeg oppdaget at pumpebagen lå igjen hjemme. Det gikk greit å blåse opp packraften med munnen presset mot ventilen, men jaggu ble jeg svimmel av all hyperventileringen. Jeg endte opp ved sandstranden i Stolsvatn hvor jeg tilbrakte natten: Packraft egner seg ypperlig som solseng. Her ved Hanetarmene under lunchpausen på vei tilbake. 11
aamodt Skrevet 14. juli 2015 Skrevet 14. juli 2015 Hadde meg en liten tur under havetsoverflate i dag, måtte teste ut ny våtdrakt. 3
Populært innlegg peik Skrevet 15. juli 2015 Populært innlegg Skrevet 15. juli 2015 Tre dager på tur i Vassfaret på innsjøene Aurdalsfjorden og Nevlingen. Utgangspunkt for turen er vei fra Hedalen og inn til Aurdalsfjorden. Fullt mulig å legge inn en lang runde fra Hølervann via Strøen og avslutte på Aurdalsfjorden. Turen er beskrevet i "Hundre padleperler" av Køhn. 11
Populært innlegg aleks Skrevet 15. juli 2015 Populært innlegg Skrevet 15. juli 2015 Hivjuåni og Hivjudalen med Hallingskarvet i bakgrunnen; 11
Populært innlegg SteinarL Skrevet 18. juli 2015 Populært innlegg Skrevet 18. juli 2015 Forrige helg ble brukt til telttur i Hemnes/Leirfjord/Vefsn. Neverlidalen var som alltid vakker, vi møtte snøen på ca 600 moh, så det ble litt leting etter god teltplass. 11
Kjellis Skrevet 18. juli 2015 Skrevet 18. juli 2015 Har ikke vært på tur i dag, men forrige lørdag var jeg med å gikk en flott og noe luftig tur over traversen fra Stabben til Inderbergsalen i min hjemkommune Aure på Nordmøre. Har laget en amatørmessig film fra turen. 7
Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 18. juli 2015 Populært innlegg Skrevet 18. juli 2015 Var på Presttinden, naboen til Stetinden i Tysfjord tidligere i uka. Flott område! Presttinden sett fra Kjøpsvik Stetind med Presttinden bak til høyre. Stien opp mot Stetind Ved Svartvatnet, med Presttinden til ventre Utsikt fra toppen 18
HegeJohnsen Skrevet 19. juli 2015 Skrevet 19. juli 2015 Vi fortsetter med å utforske nærområdet til hytta og i dag gikk turen til Muggruva og videre til Muggholskampen (1027 moh). Variert vær, alt fra deilig sol til regn. Møtte 4 reinsdyr + noen sauer på turen. På vei ned var det en hærskare mennesker som var på vei innover i fjellet, så plutselig følte vi oss ikke så alene med fjellet lenger. Fin tur, men en nedtur var at begge knærne mine gjorde ondt som fy på vei ned fra Muggruva. Dagens tur var ikke spesielt bratt selv om det var en topptur. Det finnes mange "vanlige" fjellturer som er brattere enn dette, så dersom knærne har tenkt å fortsette å oppføre seg som i dag, er mine dager i fjellet mer eller mindre over Håper dette bare var litt tullfakter og at de bestemmer seg for å oppføre seg bedre fremover. 9
REJOHN Skrevet 19. juli 2015 Skrevet 19. juli 2015 Amelie00 skrev (På 19.7.2015 den 18.16): . På vei ned var det en hærskare mennesker som var på vei innover i fjellet, så plutselig følte vi oss ikke så alene med fjellet lenger. Fin tur, men en nedtur var at begge knærne mine gjorde ondt som fy på vei ned fra Muggruva. Dagens tur var ikke spesielt bratt selv om det var en topptur. Det finnes mange "vanlige" fjellturer som er brattere enn dette, så dersom knærne har tenkt å fortsette å oppføre seg som i dag, er mine dager i fjellet mer eller mindre over Håper dette bare var litt tullfakter og at de bestemmer seg for å oppføre seg bedre fremover. Liker rapporten, men ikke at du har problemer med knærne. Håper undersåttene vet å oppføre seg fremover. 2
Populært innlegg Dag G - Evje Skrevet 19. juli 2015 Populært innlegg Skrevet 19. juli 2015 Meg og madammen på tur i dag til Ørnenapen i Bygland, Setesdal. Toppen har ei lokal trolltunge som det er spennende å begi seg ut på. Ca 100 meter fritt fall som ingen enda har overlevd. En svipp oppom Tveitenapen ble det også denne flotte høysommersøndagen. 10
cruelladeville Skrevet 19. juli 2015 Skrevet 19. juli 2015 Jeg er på toppturjakt i fetuebmin, og i dag har jeg juksa litt. Jeg gikk opp til 1500 moh i dag, og har knappe 400 igjen i morgen. Teltet er slått opp i ei ur i nedoverbakke, men exped downmat 9 lw gjør at det ikke er så verst. Bildet viser utsikten fra soverommet mitt. Digger det, men er litt kald på nesen. 6
Populært innlegg ailiiin Skrevet 20. juli 2015 Populært innlegg Skrevet 20. juli 2015 Var en tur på Himmeltind 931moh, Vestvågøys høyeste topp i helga Var heldig med været, overskya men ok temperatur på ca 15 grader. Avslutta med piknik på Hauklandstranda, dessverre litt for kaldt for et bad.. 13
Populært innlegg LeneG Skrevet 20. juli 2015 Populært innlegg Skrevet 20. juli 2015 Litt på etterskot, men vil reklamere for fin topp i havet. Skorpa i Herøy. Mykje utsikt for innsatsen og rå natur på alle kantar! Vi padla ut, og det kan no vere ei utfordring å komme seg dit, nmen dei andre øyene i Herøy er det vegforbindelse til. Tippar det er brukbar utsikt frå fleire av dei. Sørover til Stadlandet, Nordover til Runde og innover på Sunnmøre. http://lenesintur.blogspot.no/2015/07/keipen-og-kongens-ring.html 11
steingrd Skrevet 21. juli 2015 Skrevet 21. juli 2015 Hvert år er vi i Nord-Jylland på ferie i det samme huset, en skikkelig deilig familieferie der alle får slappet av. Fiskemulighetene i Nord-Jylland er dessverre litt begrenset så da vi tok med fiskestengene i år så var det for å prøve såkalt Put&Take fisking, det vil si fisking på stor (3-5kg) ørret i en bitteliten fiskedam sammen massevis av tyskere og med motorveien 30 meter unna. Det ble ingen fisk på oss, men vi så plenty av kjempeørret som hoppet og sprellet, antagelig for å kvitte seg med lus. Fristet ikke til gjentagelse, ikke var naturopplevelsen så stor heller. 5
+Miamaria Skrevet 21. juli 2015 Skrevet 21. juli 2015 Det er vel drøyt å si at det var i dag, men jeg har i hvert fall blogget nylig. Helgeland og kajakk, det måtte jo bli bra. Del 1 i bloggen, met kommer en eller annen gang når jeg er ferdig med ferien. 2
Anbefalte innlegg