TarjeiSkrede Skrevet 22. mars 2015 Skrevet 22. mars 2015 peik skrev (På 22.3.2015 den 12.07): Fortsatt skiføre helt fra Skansebakken? Ja, det var skispor omtrent rett ut fra busstoppen. 1
Mørkeblå Skrevet 22. mars 2015 Skrevet 22. mars 2015 Flere klipp fra en overnattingstur ihelgen. Mye ruskevær og 0 sikt iblant. Forsåvidt meldt det men greit å praktisere slikt uvær også 9
7homas Skrevet 24. mars 2015 Skrevet 24. mars 2015 Fiskelaus skrev (På 21.3.2015 den 19.35): Dachstur ..... Haha
peik Skrevet 25. mars 2015 Skrevet 25. mars 2015 7homas skrev (På 24.3.2015 den 11.56): Haha Dachsen får vel plass i sidelomma om det skulle bli for stritt.
Populært innlegg Oddbjørn Skrevet 25. mars 2015 Populært innlegg Skrevet 25. mars 2015 Fin liten topptur etter jobb med en kollega i går kveld til Røseknuten øverst i Hunnedalen. 13
Populært innlegg Tessatroll Skrevet 26. mars 2015 Populært innlegg Skrevet 26. mars 2015 Nokre veker og fleire turar har passert, ein spontantur i Rondane, ein skogstur med kidsa og ein topptur til Klovetinden. 15
Populært innlegg LeneG Skrevet 26. mars 2015 Populært innlegg Skrevet 26. mars 2015 I går nytta vi fineveret og for på ski rett etter jobb. herleg tur i Sykkylven. Sol, bra snø og meir enn superfin utsikt!! Lurer på kva toppar vi eigentleg ser? Trur jakta, Slogen, og Kvitegga var innan synsvidde, men det vart så uvant vinkel at eg er jammen ikkje sikker. Slike ettermiddagar gjev herleg påfyll! Har eg nemnt før at Sunnmøre berre er heilt fantastisk?? (Og det kjem frå ein Romsdaling. T.O.). Har verdas beste kollegaer som lett er med på turar i regionen - og då vert det fine kvardagsturar. meir i bloggen: http://www.lenesintur.blogspot.no/2015/03/langfjella-pa-fjellski-1118-moh.html 12
Populært innlegg Jan Arne Skrevet 26. mars 2015 Populært innlegg Skrevet 26. mars 2015 Indre Helgeland,grensestrøkene i går 18
TarjeiSkrede Skrevet 26. mars 2015 Skrevet 26. mars 2015 Snøen lavet ned i hovedstaden og snudde opp ned på allting. Jeg tok meg en vassetur over Kamphaug i dyp snø. 4
Populært innlegg Jan Arne Skrevet 27. mars 2015 Populært innlegg Skrevet 27. mars 2015 Teltplassen fra i går. Ses som en svart prikk nede på isen. Grensefjellene i Hattfjelldal kommune. T 11
Adelheid Skrevet 27. mars 2015 Skrevet 27. mars 2015 Vært på tur i Lommedalen i dag . Tok en liten tur opp på hytta for å spise lunch . På mandag gikk jeg samme turen i vårsko i dag ble det en tung jobb opp i løssnø på ski.. Angret halveis på at jeg ikke heller tokk truger i steden. Men god trening ble det ihvertfall 8
Populært innlegg Tessatroll Skrevet 28. mars 2015 Populært innlegg Skrevet 28. mars 2015 Flott tur til Hellefjellet 1239 moh via Grøthornet i går. Sørvestsida som er smelta frå før fekk aldri nok sol til å bli bra i går, så nordaustsida vart nedfart. 10
Kjellis Skrevet 29. mars 2015 Skrevet 29. mars 2015 Var på Tydalsnebba i Trollheimen i går, kjempetur i storslått natur 4
Lorgus Skrevet 30. mars 2015 Skrevet 30. mars 2015 En liten rast i Bjoreidalen på vei mot Sandhaug fra Dyranut. Silkeføre 4
Populært innlegg tronn Skrevet 31. mars 2015 Populært innlegg Skrevet 31. mars 2015 En natt på Patchellhytta. Kladdeføre og nydelig vær. Masse toppturfolk som også overnatta. Klarte selvsagt å glemme minnekortet til kompaktkamera, så det ble mobiltelefon i stedet. 10
Dag G - Evje Skrevet 31. mars 2015 Skrevet 31. mars 2015 Det har blitt en god del toppturer i Bygland kommune i vinter. Grunnen er enkel. Dersom Bygland blir vindmøllekommune i sommer vil det aldri bli aktuelt med tur til denne kommunen. Kunne bruke riksveg 42 gjennom kommunen som transitveg. Dagens tur gikk sammen med Nils Tjuvfisker til 706-Røyrfjell i Bygland vesthei. Stor snøsmelting i mars gav noen skumle nedkjøringer med plutselige åpne bekker. Hardt føre det 500 høydemeterene opp, men fin løs styresnø nedover etter litt prepping av ei god sol. 6 timers trimmtur ble det pluss pauser med bål og røyk. 8
Lar5 Skrevet 31. mars 2015 Skrevet 31. mars 2015 Gikk 600 meter til hølmyrkoia, fyrte bål, kokte vann, lagde en FR type suppe og kaffe, satt i sola og kopte ei stønn 4
REs Skrevet 3. april 2015 Skrevet 3. april 2015 Etter seks timer på ski på årets første skitur, Lortabu - Degevassbu - Lortabu, i et fantastisk påskevær, så var det godt å komme i hus og få seg en iskald pils. Det tradisjonelle Degevasstreffet var i år tilbake på rett sted etter at det i 2014 ble flyttet til Storeknut på grunn av mye overvann på vannene i Sirdal Degevasstreffet er alltid på langfredag og ble første gang arrangert i 1964. Hvorfor dette treffet ble arrangert vet jeg ikke, men det sies at det, under krigen, ble vanlig at folk som likte å gå på ski møttes på Degevass uten annen grunn enn å bryte forbudet mot større ansamlinger som var innført av tyske myndigheter i tiden mens Norge var okkupert. Tyskerne lurte selvfølgelig på hva som foregikk der inne på fjellet og sendte soldater på ski for å sjekke. De kunne da rapportere at ingen gjorde noe annet enn å gå til Degevass for å spise nistepakken sin. "Norweger sind seltsam". ("Nordmenn er rare"). I dag kan du skrive deg inn i hytteboka som ligger i jeterhytta Degevassbu og så kan du kjøpe et diplom som viser at du har vert der. Treffet arrangeres av Sandnes Idrettslag. 3
GBS Skrevet 4. april 2015 Skrevet 4. april 2015 Nydelig sol i dag og vi tok turen opp på Hernbernheia i Bymarka. Flott utsikt i alle retninger og god varme i sola. 1,5 grader og snøen var hardfrossen nok til at det var greit å gå uten ski. 6
Johan2000 Skrevet 4. april 2015 Skrevet 4. april 2015 Oslofjorden. T-shirtväder, nästan. Tyvärr strejkade mitt annars så fina Optimus 8R så jag fick plocka ihop vad som fanns av torra pinnar och koka kaffe på annat sätt. Det gick det också. 2a gången som detta inträffar. Kanske 8R kräver att man plockar isär och gör rent det väldigt ofta? Hmm... 4
Populært innlegg Jan Arne Skrevet 5. april 2015 Populært innlegg Skrevet 5. april 2015 Var på isfiske i går i grensetraktene sammen med min kompis Frank. Isboret ser langt ut,men det var på håret at det holdt selv om vi måket oss helt ned til isen. Frank(190) med isboret. 12
+Bjarne H.S. Skrevet 5. april 2015 Skrevet 5. april 2015 Var etter brunørreten i kveld, i Sveio. Godt over kiloen ble fangsten på. Det er så moro! 9
REs Skrevet 6. april 2015 Skrevet 6. april 2015 #Bjarne H.S. Var innom bloggen din og så at du hadde fisket på Reme. Er dette Reme som ligger mellom Svennevik og Spangereid? Ble litt interessert siden jeg vokste opp med familiehytte på høyden over Svennevik. Jeg har også fisket sjøørret her, men det er ganske lenge siden..
+Bjarne H.S. Skrevet 6. april 2015 Skrevet 6. april 2015 REs skrev (På 6.4.2015 den 6.29): #Bjarne H.S. Var innom bloggen din og så at du hadde fisket på Reme. Er dette Reme som ligger mellom Svennevik og Spangereid? Ble litt interessert siden jeg vokste opp med familiehytte på høyden over Svennevik. Jeg har også fisket sjøørret her, men det er ganske lenge siden.. Jada, stemmer det. En flott plass og fine områder å jakte sjøørreten har jeg funnet ut. Selv har jeg vokst opp med familiehytte på Tjøm, sør for Vigeland, øst for Audna
Populært innlegg Mørkeblå Skrevet 6. april 2015 Populært innlegg Skrevet 6. april 2015 Skitur opp til Melåa ved Hinnøya. Fikk heldigvis 2 dager med fint vær denne påsken. Solbrent ble jeg også 11
Anbefalte innlegg