Dag G - Evje Skrevet 8. desember 2014 Skrevet 8. desember 2014 Ser utsom det er Løvstakken du har kurs mot, Bjorn..
Kjell Iver Skrevet 8. desember 2014 Forfatter Skrevet 8. desember 2014 Edit: kvifor i svarte hakke legg bileta seg feil veg? Dødsens irriterendeDefinitivt et Tapatalkproblem - jeg skal ta det med de. Tror bildene dine er fikset - sånn noenlunde Var på tur i dag også. En siste gang på Tilremshatten og nå kommer det snø i Brønnøysund - 2 uker jobb venter om været holder 3
Dag G - Evje Skrevet 8. desember 2014 Skrevet 8. desember 2014 Stemmer, er på listen. Hvilken liste kjører du etter, @Björn ?
Bjorn Skrevet 8. desember 2014 Skrevet 8. desember 2014 De 7 fjell, sønnen min har funnet ut at vi skal gå 7-fjellsturen til våren, så jeg må trene litt på forhånd så jeg ikke detter om med hjerteinfarkt, hehe. Er vel minst 30 år siden jeg sist gikk 7-fjells turen 2
HegeJohnsen Skrevet 8. desember 2014 Skrevet 8. desember 2014 Definitivt et Tapatalkproblem - jeg skal ta det med de. Ikke et tapatalkproblem. Jeg opplever det samme, og jeg bruker ikke tapatalk.
Tor Magnus Skrevet 8. desember 2014 Skrevet 8. desember 2014 Definitivt et Tapatalkproblem - jeg skal ta det med de. Tror bildene dine er fikset - sånn noenlunde Er vel problem med manglende eller dårlig formater metainformasjon om orientering kanskje?
Johan2000 Skrevet 10. desember 2014 Skrevet 10. desember 2014 Inte idag, men igår. Skulle vara strålande sol, enligt meterologerna. Redan kl 8 när jag vaknade och hörde mistluren från något fartyg ute på fjorden förstod jag att meterlogerna haft fel, igen. Typiskt för högtryck höst och delvis också på vintern, beroende på isläget. Tät dimma nede, fint uppe. Så det blev Kolsås istället för den planerade paddlingen. Soligt och fint ovan molnen. 4
Ullsokk Skrevet 12. desember 2014 Skrevet 12. desember 2014 En enda kjappere kajakktur i mørket. Tok med syvåringen, fiskestenger (!) og hodelykt og padlet mot isen som har begynt å legge seg her inne. etter 1,5 km snudde vi, jentungen var pjusk og vi padlet tilbake. Hun hadde fått feber fant vi ut når vi kom hjem, og vinterpadling i snøen er kanskje ikke det mest optimale... VInterpadling i mørket, med hodelykt når det trengs - det er en fantastisk opplevelse. Særlig når det lyser fra land og snøen driver tett. 3
Populært innlegg Mørkeblå Skrevet 14. desember 2014 Populært innlegg Skrevet 14. desember 2014 Min første natt i telt på vinterstid. Hinnøya, Vesterålen Stetind (Norges Nasjonalfjell) skimtes i midten til høyre tatt fra Hinnøya Strandstinden 1076moh. Fin topptur på vinterstid. Møketiden kan være fin den og. Helge Ingstads, Pelsjegerliv. Ny sovepose. Helsport Polheim. Anbefales. Gonatt 10
Populært innlegg tronn Skrevet 14. desember 2014 Populært innlegg Skrevet 14. desember 2014 Har hatt min første solotur på lange tider fra lørdag til søndag. At jeg var ekstremt giddalaus gjorde at turen ble litt kjedeligere enn den kunne vært, men jeg kom meg i det minste ut Gikk fra Sørkedalen Skole i 14 tiden lørdag ettermiddag. Var glatt som f*** uten brodder, men med tiden til hjelp, så kommer man fram. Når jeg kom opp til Finnerud, valgte jeg å følge grusveien innover til Øyvannet i stedet for å ta stien slik jeg vanligvis gjør. Fikk litt sol denne dagen, skulle startet litt tidligere og fått litt mer Jeg kom fram etter halvannen time på tur til en leirplass jeg aldri har overnattet ved før. Der lå det noe ikke helt tørr ved som jeg prøvde å få fyr på uten hell. Jeg gadd ikke base rundt i skogen for å finne noe tørt, så forvarming av whisperlite ble det nærmeste jeg kom bål denne kvelden. Siden jeg satt ny pers i latskap denne turen, ble det en Real til middag. Smakte for første gang Kylling Tikka Masala. Jeg har lenge trodd at Kebabgryta var det jævligste Real noen gang har kommet med, men der tok jeg skikkelig feil gitt. Dette smakte rett og slett ekkelt. Jeg trøstespiste litt NonStop etterpå. Siden jeg ikke fikk i gang bål, så hadde jeg heller ikke tenkt på noen annen underholdning. Så jeg ble sittende å stirre en stund på whisperliten, mens jeg tok en titt på den flotte stjernehimmelen et par ganger. Selgeren av min Sony RX100 mente at den ene autofunksjonen tok fabelaktige bilder. Siden jeg var så lat denne dagen, fikk den endelig prøve seg. Jeg er ikke videre imponert. Siden det ble tidlig natta, så ble det tidlig morgen også. Når jeg skulle ta en sup av vannkoppen jeg hadde ved liggeunderlaget ble jeg skuffa. Der måtte jeg fram med kniven for å hogge hull. Ble så en kaffekopp og frosne NonStop til frokost før jeg tok en hvil til lysningen kom. Man kan jo tenkte seg hvilket U-land det er man lever i når man må nøye seg med frosne NonStop til frokost Jeg dro derfra i 10 tiden, etter en pakke nudler til lunsj. Gikk innom Kobberhaughytta for kaffe og vaffel, hvor jeg også kjøpte noen festlige julegaver, før jeg gikk videre til Frognerseteren via Studenterhytta og Nordmarkskapellet. Ja, og et par ting. Jeg glemte igjen alle pluggene til tarpen, så jeg må nesten dra tilbake snart. Også gikk ene "pølsa" i downmaten opp i liminga 5-10cm, så den må sendes til rep... Kjedelig :-/ Men ellers var det bra 19
Ullsokk Skrevet 15. desember 2014 Skrevet 15. desember 2014 På fisketur. Selv var jeg ikke tilstede når fangsten kom på kroken. Der satt nemlig min bedre halvdel. To fiskestenger med wobbler ble igjen i bilen etter en liten tur ut på fredag, begge wobblerne hang seg fast i bilsetet på vei hjem (!). Jeg gav f... og lot greiene ligge der. I dag mottok jeg et pent mms-bilde av kjæresten på vei til barnehagen med minsten - med en krok godt fast i skulderen på jakka si. 5
larka Skrevet 15. desember 2014 Skrevet 15. desember 2014 De siste dagene har jeg tilbragt i Gran Canarias villmark. Kan sterkt anbefales på denne tida av året. 9
frikken Skrevet 16. desember 2014 Skrevet 16. desember 2014 Ble en fin tur til ulvskollen i dag fantastisk flott med kuldedisen som kommer sigende ned fra fjellene og legger seg i dalsøkka 6
Kompis Skrevet 16. desember 2014 Skrevet 16. desember 2014 I dag gikk nærturen mest på vei, men det ble litt sti også. Det kom litt sporsnø på mårrakvisten, så vi var spente på om det kanskje ble ulvespor å se. Det mest spennende med sporsnøen ble isen vi ikke så, men heldigvis er armer og ben fortsatt like hele. Ulven så vi heldigvis ikke, men i helgen var den i hasene til en hund, noen km lenger inn i Østmarka. Stoppet noen meter fra hund og eier, og skremte dem skikkelig. Kanskje en tanke å slanke seg litt, så jeg ikke er et så fristende stykke kjøtt. Vi var heldig og fant en plass i solen, og der ble vi underholdt av en flokk insekter som fløy opp og ned som det skulle være en varm sommerdag. Ikke verst 16 desember på Østlandet. Tror jammen noen trær også er i overkant klare alt for en tidlig vår. 3
Populært innlegg Tessatroll Skrevet 16. desember 2014 Populært innlegg Skrevet 16. desember 2014 Har hatt nokre fine skiturar i helga og i går, på fjellski og langrenn. I dag fekk eg endeleg henta fram telemarksi og fellar og fekk årets første skikkelige laussnøkjøring ned frå fjellet. Herleg 14
RulleRolf Skrevet 20. desember 2014 Skrevet 20. desember 2014 Ble en deilig og frisk kajakktur i dag https://www.youtube.com/watch?v=zarL4iaQZoo&feature=youtu.be Kommenter gjerne 2
Johan2000 Skrevet 20. desember 2014 Skrevet 20. desember 2014 En lättare tur på Skaugumsåen idag. Bild mot SSO, Drøbak-sundet. 6
HegeJohnsen Skrevet 21. desember 2014 Skrevet 21. desember 2014 De siste dagene har jeg tilbragt i Gran Canarias villmark. Kan sterkt anbefales på denne tida av året. Bifalles. Tilbragte de to første ukene av desember på GC jeg også. Mindre turliv enn normalt pga det hersens kneet, men deilig med et avbrekk fra mørket uansett. (Bildene kommer fortsatt feil vei, ser jeg) 5
Johan2000 Skrevet 22. desember 2014 Skrevet 22. desember 2014 Blev en tur till Ringkollen idag. Givetvis utan vettig kamera, men tursamt nog med en av marknadens bästa mobil-kameror, Nokia 920. Bättre än inget. Mycket speciella ljusförhållanden hela eftermiddagen, men bakbelysta cirrus som gav regnbågsmönster i molnen. En klassisk sak som snobbar inom foto brukar köra med är att man inte skall fotografera solnedgångar. Det struntar jag i och gör det ändå. Jag har massor av bra solnedgångsbilder och idag blev det fler. 8
Populært innlegg Dag G - Evje Skrevet 25. desember 2014 Populært innlegg Skrevet 25. desember 2014 Vi skulle egentlig ha en tråd som het: Hvor er du på tur nå. I disse digitale tider med bedre og bedre dekning. Uansett, tok et døgns pause fra jula og kom meg på skogstur i 4-500 meters høyde øst for Evje i Indre Agder. Flott silkeføre, vindstille og stjerneklart. Teltet var radigt satt opp og det ble litt bålfyring før jeg krøp inn i den dobble varme posen. Tempen har så vidt sunket under minus 20 og det smeller litt i trea rundt omkring. Det blir ei fin natt under stjernehimmelen ! 16
REJOHN Skrevet 26. desember 2014 Skrevet 26. desember 2014 Vi skulle egentlig ha en tråd som het: Hvor er du på tur nå. I disse digitale tider med bedre og bedre dekning. Uansett, tok et døgns pause fra jula og kom meg på skogstur i 4-500 meters høyde øst for Evje i Indre Agder. Flott silkeføre, vindstille og stjerneklart. Teltet var radigt satt opp og det ble litt bålfyring før jeg krøp inn i den dobble varme posen. Tempen har så vidt sunket under minus 20 og det smeller litt i trea rundt omkring. Det blir ei fin natt under stjernehimmelen !Det er en ny form for turrapport, mens du er på tur... Jeg kunne godt tenke meg å gjøre tilsvarende turer, men det blir nok aldri med vinterforhold. 1
HegeJohnsen Skrevet 26. desember 2014 Skrevet 26. desember 2014 En liten tur i nærområdet bare. Siden jeg ikke får lov til å gå fiskebein eller ploge av fysioterapeuten, har jeg i praksis skiforbud, så jeg stampet meg delvis gjennom løssnø utenfor skiløyper og delvis gikk jeg på brøyta vei. 4
Rolf_E Skrevet 26. desember 2014 Skrevet 26. desember 2014 En tur i Øyerfjellet på ski i dag. Snø i luften og litt kjølig, men deilig å komme ut på skiene
Anbefalte innlegg