Populært innlegg +ost Skrevet 23. november 2014 Populært innlegg Skrevet 23. november 2014 Lunsjtur i regnvær. Ca 500 meter inn i skogen. Da sa barna stopp, kona var klar for å gi opp da det regnet langt mer enn hva det gjorde da vi dro hjemmefra, og pappa tryllet frem en presenning fra sekken. Ostesmørbrød på stormkjøkken er god turmat. 12
Blackbrrd Skrevet 23. november 2014 Skrevet 23. november 2014 Tok en kjapp tur til Langevannstoppen i Kongsberg. Deretter Kiwi. Første delen av turen var helt klart best. Fant faktisk en ny sti på veien tilbake, først og fremst fordi jeg gikk feil i et stidele. Det morsomme er at jeg har prøvd å gå den stien fra den andre siden, men den gangen kom jeg meg ikke dit jeg hadde tenkt. Alltid morsomt. Utsikt fra Langevannstoppen mot Blefjell. Den hvite stripen i horisonten er snøkledt Store Ble. Snø på all vegasjonen utenfor stien så snart man kom over ca 300m. Eller, ikke under trærne da. 6
Dag G - Evje Skrevet 23. november 2014 Skrevet 23. november 2014 Dagens tur stoppet ved dørstokken. Ufyselig vær, tett tåke, regn på blanke isen, vind og tussmørke hele dagen. Ja det er godt husan er hole... 5
Populært innlegg pahatlem Skrevet 23. november 2014 Populært innlegg Skrevet 23. november 2014 Tur til Røssdalen for å få en kompis ut i friskluft: En liten halvtimes gange fra parkeringsplassen i Øvre Espedal, opp med telt, pølser på primus og ei halvflaske cognac. Vind og regn avløst av regn og vind, samt litt snø uten sjangs til å legge seg. 11 timers søvn, bacon til frokost, kaffe og en rusletur hjem igjen. Livet er bra. Teltet er en fest: 12
friluftsRemi Skrevet 23. november 2014 Skrevet 23. november 2014 Sammen med tre fra klassen gikk vi fra Årstad, rundt Isdalen og opp Trolldalen, før vi gikk nesten hele Vidden og endte på Vikinghytten. Der møtte vi resten av klassen. Det var bare vi fire, pluss to til av studentene som valgte å overnatte. Til stor skuffelse for de to lærerne som også overnattet. Det var ganske fint å gå i starten. Fin skog og god sti. Etter vi kom gjennom skogen, begynte stigningen. Og det var mye brattere opp der enn hva jeg kunne lese fra kartet. Flere steder måtte vi klyve på alle fire for å komme opp. 8
Populært innlegg Dag G - Evje Skrevet 25. november 2014 Populært innlegg Skrevet 25. november 2014 Tur i dag til Råmundhelleren og Håstølknuten-429 moh som ligger i Birkenes kommune. Flott vær i dag etter noen dager med tåke og regn. Rødmerket sti innover skogen. Furua var gått over ende for mange år siden, men steinen hjalp til med livet videre. Råmundhelleren har svære dimensjoner. 14 meter bred, 7 meter dyp, 3-4 meter høy og fint, tørt, flatt gulv. Må nok få til en overnatting her til vinteren. Kan det være en elv gjennom isen som har laget en jettegryte ? Utsikt fra helleren: Videre innover mot Håstølknuten dukket denne dragen opp: God utsikt over Indre Agder fra Håstølknuten. Ser havet mellom Arendal og Kristiansand, toppene i Vegårdshei, Åmli, Tovdal, Evje, Bygland og Åseral. 15
kimern. Skrevet 26. november 2014 Skrevet 26. november 2014 Liten tur ved spiraltoppen i drammen og strålende sol igår 4
+Bjarne H.S. Skrevet 29. november 2014 Skrevet 29. november 2014 Tror det var sesongens siste fisketur som ble gjennomført i dag (i ferskvann med fiskestang). Turen gikk igjen til Sveio 4
REJOHN Skrevet 29. november 2014 Skrevet 29. november 2014 Bjarne H.S. skrev (På 29.11.2014 den 16.23): Tror det var sesongens siste fisketur som ble gjennomført i dag (i ferskvann med fiskestang). Turen gikk igjen til Sveio ] Ikke mye vind hos deg, jeg holdt på å miste brillene i vinden.
+Bjarne H.S. Skrevet 29. november 2014 Skrevet 29. november 2014 REJOHN skrev (På 29.11.2014 den 17.31): Ikke mye vind hos deg, jeg holdt på å miste brillene i vinden. Ikke så galt der jeg var i morges, nesten vindstille i perioder. Sto også litt i le for brisen som kom. Mulig har dere hatt mer vind i sørfylket i dag? 1
REJOHN Skrevet 29. november 2014 Skrevet 29. november 2014 Bjarne H.S. skrev (På 29.11.2014 den 17.39): Ikke så galt der jeg var i morges, nesten vindstille i perioder. Sto også litt i le for brisen som kom. Mulig har dere hatt mer vind i sørfylket i dag? Ikke så veldig sterk, men opp mot stiv kuling. Men med en temperatur ned mot nul.... 1
eirikw Skrevet 30. november 2014 Skrevet 30. november 2014 Utsikten mot Blefjell fra Langvannstoppen var ikke like fin i går, Blackbrrd. Måtte derfor opp og se med egne øyne. Litt lite snø i begynnelsen, men flotte forhold etter hvert. Hilsen Willi og EirikW 4
Dag G - Evje Skrevet 30. november 2014 Skrevet 30. november 2014 Det ble en lang tur i dag på traktor- og hytteveier i nærområdet. Godt å strekke på beina etter svinaktig gode elgkjøttekaker og riskrem. Min favorittmiddag ! 4
friluftsRemi Skrevet 1. desember 2014 Skrevet 1. desember 2014 Var på hyttetur til Haugastølen i helgen, sammen med fire kompiser. Ingen mobildekning, ikke strøm og utedo. Fantastisk helg! 3
tronn Skrevet 2. desember 2014 Skrevet 2. desember 2014 Gått den ukentlige turen fra Bogstadvannet til Tryvannstårnet. Litt tøffere forhold i dag enn vi har vært vant med det siste halve året. Siste bakken: Bak @Fjellfant1 ser vi gutta som står på snowboard for første gang denne sesongen Nesten fullmåne: Og nesten skiføre(vi så skispor): 9
Populært innlegg Dag G - Evje Skrevet 3. desember 2014 Populært innlegg Skrevet 3. desember 2014 Vinterens første pulktur i dag. På grusvei gikk det bra uten gjennomslag. Logget 2 x 8 km på GPS'n. Unge Gran var også med tross hans redsel for å stikke seg fram nå før jul... 13
friluftsRemi Skrevet 3. desember 2014 Skrevet 3. desember 2014 I dag har jeg vært helt på bærtur med eksamenslesingen min. 2
+Bjarne H.S. Skrevet 6. desember 2014 Skrevet 6. desember 2014 Småkjølig formiddag ved Skjoldafjorden, øst for Haugesund. Ingen store fiskefangster å skryte av i dag. 9
Dag G - Evje Skrevet 6. desember 2014 Skrevet 6. desember 2014 Storfangst og storfangst @Bjarne H.S. Synes nå du fikk et veldig godt bilde da.! 1
+Bjarne H.S. Skrevet 6. desember 2014 Skrevet 6. desember 2014 Dag G - Evje skrev (På 6.12.2014 den 19.05): Storfangst og storfangst @Bjarne H.S. Synes nå du fikk et veldig godt bilde da.! Takk for det. Man gjør så godt man kan med kompaktkameraet i den ene hånda og fiskestanga i den andre. I morges var det fint lys også.
Johan2000 Skrevet 6. desember 2014 Skrevet 6. desember 2014 Cykeltur i Kroksgogen. Skulle ha flugit paraglider, men starten blockerades av en klåare som laggt ut sin vinge och sedan vägrade starta trots helt OK förhållanden. Helt OK om en elev eller nybörjare väntar 10-15 minuter på start. Alla har vi varit färska som piloter. Men det är inte OK att komma med racing-sele och högprestanda vinge och blockera starten för andra i en kvart. Flyger man sådana saker skall man kunna starta, även om det inte blåser. Så jag packade ihop mina saker och drog till skogs på cykel istället. Smart av mig att ta med fatbiken... Körde mot Sørsetra och provade lite nya väger. Gick mestadels bra, men lite push-bike blev det. Det hör till sporten i skogscykling, speciellt på vintern. Soligt och fint vid Sørsetra där det blev en enklare lunch. Utsikt vid Dronningens utsikt (PG-starten) på väg hem. 7
eirikw Skrevet 7. desember 2014 Skrevet 7. desember 2014 Blefjell var målet denne helga også. Fantastisk vær på lørdag. 5 -6 minusgrader og snø nok til å ta seg greit fram i terrenget. Gråere og mildere i dag, men fin tur likevel. Åklinut til venstre, utsikt fra trammen på Eriksbu til høyre. 4
Populært innlegg Tessatroll Skrevet 7. desember 2014 Populært innlegg Skrevet 7. desember 2014 Impulstur på Skålatårnet i helga. Kjem vel eit blogginnlegg på sikt, enn so lenge er dette stemningsrapporten 10
Bjorn Skrevet 8. desember 2014 Skrevet 8. desember 2014 I dag har jeg vimset rundt på Fløyen. Blir fort mørkt. Bra jeg hadde med lykt. 8
Anbefalte innlegg