Dag G - Evje Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Hei @Kompis. Mistet galleblæren for 10 år siden men har aldri savnet den. Merker ingen forskjell. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kompis Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Jammen ble det en nær tur i dag også. Sol med et kaldt drag fra nord. I dag var det Amor, a mor eller kona som det også heter, som var turfølge. Fant jo igjen bilen, men havnet feil underveis som vanlig. Østmarka kan være spennende nok. Kelly Ketle varmet, og det gjorde sola også der vi satt i le av en tømmerlunne. Nok en fin tur rett utenfor dørstokken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg LeneG Skrevet 6. november 2014 Populært innlegg Del Skrevet 6. november 2014 I går var eg på Trolltinden på Ørskogfjellet mellom Sunnmøre og Romsdal. Det er ein slik topp som ein har sett frå vegen 1000 gonger. Nydeleg novembersol og flott utsikt. Litt meir om turen i bloggen 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andersno Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Våkna i dag til et fantastisk flott novembervær, nesten slik jeg husket oktoberdagene fra barndommen - blå himmel og så pass mange minusgrader at myrene bærer. Herlig! Løsningen ble naturlig vis å droppe treningsstudio og tredemølle til fordel for en tur i nærmaka - dvs Strindamarka/Estenstadmarka. Og som så ofte før ble det Liaåsen; Gikk opp over Tomset og Ramdalen til Liaåsen, men varierte tilbaketuren ved å gå over Austlimyra hvor jeg fulgte en nyanlagt skiløype som går langs kanten. Kanskje likebra, jeg har opplevd å stå i myr til over kneet nede ved Austlitjønna. Det var herlig å kunne gå over alt uten å tenke på å skli eller skitne seg til i søla og sola var så lav og i mot at det var nesten umulig å se enkelte ganger. Fra utsiktsplassen i Ramdalen fikk jeg et bilde av snødekte fjell vestover. Tror det kan ha vært Hemneruten. På "toppen" ble det tid til en clementin og en pause, men det var så mye rim på benkene at pausen ble tatt stående. God utsikt både mot Skarvan og Sylan. Alt i alt en herlig tur før lunsj. Av og til er livet topp! Kulda setter sine spor Er det Hemneruten? Utsikt fra Liaåsen mot skarvan Tynt islag på Austlitjønna 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GBS Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Frokosten (suppe for anledningen) ble inntatt i bua Dreiers minne i morges. Her var det allerede pyntet til advent, og ute hadde en varmhjertet sjel hengt brød i trærne til alle fuglers jubel + et ekorn som gjorde sitt beste for å jage de bevingede. Mest gule fugler, noen med hanekamlignede hodepryd. Ellers var himmelen delvis blå og vinden kjølig og forfriskende. Super start på dagen! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robinson Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Har vært en tur og sett etter rådyr nær Lutsivatnet. Godt de selger mat i butikkene fortsatt , ellers hadde det blitt magert i heimen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
REJOHN Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Har vært en tur og sett etter rådyr nær Lutsivatnet. Godt de selger mat i butikkene fortsatt , ellers hadde det blitt magert i heimen. Jeg var en tur til Bynuten, og på vei tilbake smalt det flere ganger rundt meg. Jeg antok det var Forsvaret som hadde øvelse, men det kan jo ha vært folk på jakt etter Bambi. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GBS Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Opp i gryotta, eller litt før, og pakket sekken i en fei. Vi parkerte ved Skistua, på med hodelykter og la i vei oppover stien. Mye is her og der på stien, men det gikk fint å hoppe fra stein til stein eller smyge seg forbi isen ytterst på stien. Litt under toppen satte vi oss i lyngen og betraktet det fantastiske fargespillet, ganske fin utsikt til frokosten! Meningen var å nå toppen før sola stod opp, men vi var litt for sent ute. Da dagslyset kom gikk vi opp til toppen, rundt anlegget og tok veien ned igjen. Helt stille og folkefritt i Bymarka så tidlig, men møtte turgåere på vei ned igjen og endel på rulleski ned mot Byåsen. Finfin søndagsmorgen! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robinson Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Jeg var en tur til Bynuten, og på vei tilbake smalt det flere ganger rundt meg. Jeg antok det var Forsvaret som hadde øvelse, men det kan jo ha vært folk på jakt etter Bambi. "Smalt flere ganger" høres nesten ikke ut som jakt på Bambi i allefall. Kanskje andejakt ? Eller annen småviltjakt. Det avfyres ikke mange skudd under normal rådyr/hjort eller elgjakt. Vanligvis ett skudd pr.dyr... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
REJOHN Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 "Smalt flere ganger" høres nesten ikke ut som jakt på Bambi i allefall. Kanskje andejakt ? Eller annen småviltjakt. Det avfyres ikke mange skudd under normal rådyr/hjort eller elgjakt. Vanligvis ett skudd pr.dyr... Jeg tror helst det var Forsvaret . Håpet i hvert fall det da jeg gikk og kikket etter folk med våpen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg LeneG Skrevet 10. november 2014 Populært innlegg Del Skrevet 10. november 2014 Fin tur laurdag frå Vartdal i Ørsta. Runde med Bergehornet som høgaste topp. Sært at ei kan gå i joggesko i november, men må nytte dagane slik dei er. Vindfullt - men sjølv det er heilt greit i +12 grader. Flott topp og her såg vi fleire fine turmoglegheiter til seinare bruk - så skal inn att her ved høve. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Erik Hansen Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Nok en tur til fjorden for å se om sjøørreten var bitevillig i dag. Ingen fisk, men trivelig stemning ved en stille fjord i Fræna. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eborge Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Turen i dag gikk til Marnadal utenfor Kristiansand! Med på lasset var en kammerat, hans breton Misti på 3 og hver vår hagle! Målet for turen var god mosjon og forhåpentligvis Rugde! Allerede på kjøreturen så vi flere Rugder, og da vi parkerte tok Misti stand 100 meter fra bilen! Første fuglen stakk til skogs etter at en litt overvilter valp ikke klarte å holde stand:) 20 minutter senere hadde vi gått glipp av nok en fugl, og når jeg støkker opp fugl 1 meter ved siden av meg men blokkeres av ei diger furu; så vi ganske mørkt på dagsresultatet. Plutselig jager Misti en hare ut av et kratt, og sender den vettskremte krabaten rett forran kompissen min! Haren ble med hjem for å si det sånn:) Resten av turen ble sikksakk gjennom fin høstskog; akkurat passe vått, men vinden drev oss til å gå frem og tilbake hele veien! Blåste rett og slett fra alle himmelretninger! Etter 5 timer var både vi og Misti såpass ferdig at bilen fristet! For et land:) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Apropos harejakt. Var med en kompis på trening med harebikkja i dag. Han hadde trent på den samme haren på Mykleåsen hver lørdag i hele høst. Både bikkja og haren virket som de var godt trent... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GBS Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 Dag G - tusen takk for en god latter på morgenkvisten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HegeJohnsen Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 En rolig rusletur på Ladestien i nydelig høstvær. Kan ikke bruke det venstre kneet noe særlig p.t. så turlivet er dramatisk redusert mens opptrening av kne pågår. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+ost Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 To timer på rustne bandyskøyter med barn på alle kanter. I det minste et snev av vinterfølelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Bjarne H.S. Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 Fisketur i formiddag i nesten sommerlig temperatur 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg LeneG Skrevet 16. november 2014 Populært innlegg Del Skrevet 16. november 2014 Laurdag var eg på tur til Blåskjerdingen. Høgaste fjellet i Haram kommune. Har sett på den leeeeenge, så det var kjekt å komme seg avgarde. Fint og mildt, tørt og vindstille. Relativt enkel 1000-meterstopp med finfin utsikt. November har vore ein super turmånad til no. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Tessatroll Skrevet 16. november 2014 Populært innlegg Del Skrevet 16. november 2014 (endret) Fin ettermiddagstur på Klovetinden i dag, rakk solnedgangen også Endret 9. juli 2015 av Kjell Iver Endret bildestr grunnet feil med Tapatalk når dette ble postet 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
friluftsRemi Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 I går gikk jeg en tur fra Åsane terminal, og til Ulriken. Veldig fin tur! Brukte omtrent 6 timer totalt, hvor jeg brukte en halvtime på Vikinghytten (jeg må seriøst ta med meg speilrefleksen på tur fremover) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karita Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Helgens tur var i snø og tåke. Litt bedre sikt enn forrige helg. Nok snø til at det er tungt å gå, men ikke nok til ski. Klarte jammen nesten å sette meg fast i myra også. Plutselig sank jeg til midt på leggen. Måtte ned på kne i snøen for å få føttene opp av myrgjørma... Kaaaaldt! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 På veg til Gjøvik for å besøke mitt yngste barn som er student der. Stakk oppom høyeste topp i Sandefjord. Hjertås, hele 148 moh. Fulgte en dårlig nedgravd slange med elkabel inni. Et par meget utsatte punkter var heldigvis sikret med tau i ekte nylon. Et par småsten markerte topppunktet. 900 m tur retur. Rakk ikke å bli svett... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Ut på Nøtterøy en tur. Kjørte til det gjenstod 129 meter til Vetan 101 moh. Opp en skrent til toppen som Forsvaret har gjerdet inne. Nå i disse terrortider skal ikke jeg røpe millitære hemligheter, men det lønner seg ikke å klatre over gjerdet... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Ruslet 2 kilometer i småregn etter en kranie- og blåmerket sti før en liten bakke ledet opp på Signalen 145 moh. Ja hva annet er å gjøre på en mandagskveld i Tønsberg i november ??? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg