Gå til innhold
  • Bli medlem

Morgenluftetur med Trym på Sissihøa 1621m moh ved Oppdal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nok en varm dag i Trøndelag. En kjapp kjøretur til ca en mil sør for Oppdal og videre opp til Lossætrin på fjellet øst for E6. Jeg hadde egentlig planlagt en annen tur, men kroppen var litt pudding i dag. Jeg visste at Sissihøa var en lett tur så det var ikke så farlig med kartet.

Trym kunne knapt få uttrykt nok glede over fjelltilværelsen. Jeg tuslet og lot Trym få snuse opp alt han ville. Nesten på toppen fikk Trym snev av en rype mellom steinene. Rypa løp fort og borte var den. Jeg lot Trym få bruke sansene sine og med god stil luktet han seg frem mellom steiner og over lyngen ca 50 meter. Så satt den der igjen, og i ca et minutt hadde Trym stand før rypa fløy. Blir spennende med Trym utover høsten ;-)

Fra Sissihøa er det flott utsikt mot Trollheimen og Dovrefjell.

post-12-133474393619_thumb.jpg

post-12-133474393627_thumb.jpg

post-12-133474393633_thumb.jpg

post-12-13347439364_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.