Gå til innhold
  • Bli medlem

Pakboat Puffin Saranac 15 - erfaringer?


Erlend S

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg vurderer en Puffin Saranac 15 sammenleggbar kajakk til bruk på vann som er lite tilgjengelig med bil, eller som medfører en del bæring underveis, slik at vekt og volum er viktig. Jeg har både kano og kajakk til annen bruk, så jeg er altså ute etter en farkost som lett kan demonteres og bæres eller fraktes på sykkel. Saranacen ser ut som et greit og rimelig alternativ sammenlignet f.eks. med solokano fra Ally e.l.

http://www.amfibi.no/display.aspx?menuid=1005&prodid=41352

 

Tiltenkt bruksområde er lengre turer i Femundsmarka med en del bæring, og kveldsturer og andre kortere turer på vann som bare er tilgjengelig til fots eller på sykkel Oslomarka. Bruken vil nok hovedsakelig være solo, men det er også aktuelt med noen turer med to i kajakken.

 

Er det noen som har prøvd denne og kan si noe om egenskapene (montering, stabilitet, fart, retningsstabilitet osv). Jeg regner med at sig og retningsstabilitet er dårligere enn for en stiv kajakk, men bør vel være en del bedre enn for rent oppblåsbare kajakker? 

 

Mvh Erlend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.