Nutgut Skrevet 12. april 2013 Skrevet 12. april 2013 Hei godtfolk! Jeg skal på tur med en liten gjeng med utgangspunkt i Oslo i helgen. En god mix av vante turfolk og mer urutinerte gjør at vi legger fokus på avslappet leirliv og kort avstand fra vei. Noen tips om ok plasser vi kan dra for å få litt villmarksfølelse, ikke så langt fra sentrum? Siter
Larsdx Skrevet 12. april 2013 Skrevet 12. april 2013 Hvis du tenker i området Oslomarka kan jeg komme med noen forslag: 1) Spålen i Nordmarka. Enkel tilgang med bil til Tverrsjøstallen. Men du må sjekke at veien inn er åpen! Ski er nok en fordel. Her får du lett villmarksfølelsen. 2) Blåtjern ved Ramstadslottet i Østmarka. Buss eller bil til Blystadlia og gå inn. Kanskje mulig til fots. 3) Hauktjern i Østmarka. Lett tilgang via Nøklevann. Har sett bilder av folk som klatrer i veggen her så da bør det være tilgjengelig til fots. Flotte leirplasser på østsiden av vannet. Siter
Nutgut Skrevet 16. april 2013 Forfatter Skrevet 16. april 2013 Hvis du tenker i området Oslomarka kan jeg komme med noen forslag: 1) Spålen i Nordmarka. Enkel tilgang med bil til Tverrsjøstallen. Men du må sjekke at veien inn er åpen! Ski er nok en fordel. Her får du lett villmarksfølelsen. 2) Blåtjern ved Ramstadslottet i Østmarka. Buss eller bil til Blystadlia og gå inn. Kanskje mulig til fots. 3) Hauktjern i Østmarka. Lett tilgang via Nøklevann. Har sett bilder av folk som klatrer i veggen her så da bør det være tilgjengelig til fots. Flotte leirplasser på østsiden av vannet. Takk for tips! Jeg rakk ikke å lese svaret ditt før vi strøk til skogs, men vi hadde en fin helg i Lillomarka. Takk for tips, de kan vel både jeg og andre få bruk for senere. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.