Gå til innhold
  • Bli medlem

Seljebottinden 3.7 2005


snilen

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært på Lauparen kvelden før ble det en morgentur til Seljebottinden, høyeste fjell i Stordal kommune. Praktisk overnatting i området er Fokhaugstova, bare 20 minutters gange fra bilvei. Flott sted, men veldig lite brukt ser det ut til.

Jeg la ut fra Gårdsbruket i Seljebotten om morgenen og valgte å følge nord/vestsiden av elven innover, opp bjørkelia og neste dal innover til dalen stoppet, slik at jeg startet klyvingen mot toppen fra sydvestsiden. Her er en helt kurant oppstigning, ingen problemer underveis, og ingen snø underveis. Kun på toppen måtte jeg gå på snø. da hele toppplatået var snødekt. Etter nærmere 3 timer sto jeg på 1531 meter ++ over havet. Ned igjen fulgte jeg samme vei et stykke, men dreide så nordover og fulgte noen bratte snøfonner ned, morsomt å skli ned høydemeterne, men snøfonnene var litt tvilsomme i kantene, datt gjennom et par ganger.

post-480-13347439348_thumb.jpg

post-480-133474393502_thumb.jpg

post-480-133474393522_thumb.jpg

post-480-133474393549_thumb.jpg

post-480-133474393571_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kim, av kartet ditt ser det ut som jeg fulgte din nedtur på vei opp, mens jeg fulgte din opptur ned, men noe mere rett ned. Bratt og litt småskummelt, men morsomt å skli på beina ned snøfonnene. Og den elven var altfor stri til å tenke på å komem seg over 2 ganger slik forholdene var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... jeg fulgte din nedtur på vei opp, mens jeg fulgte din opptur ned, men noe mere rett ned...

Opp og ned borti der, skjønner jeg! :D Flott landskap, tenk hvor mye slikt vi har i Norge, hvor det nesten ikke ferdes folk. De med minst trafikk er vel de mellom 1900 og 2000 moh tenker jeg... For enkelte 2000-samlere blir vel Pyttegga/1999,6 det optimale fåfenge :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.