Gå til innhold
  • Bli medlem

HJELP! Skogsfugl og rype statistikk

Chris B.

Anbefalte innlegg

Jeg prøver og finne (historisk) statistikk fra jakt og fangst på rype og skogsfugl fra midten av 1800-tallet og opp til rundt 1930-40.

Noen som kan hjelpe? Har sett igjennom SSB, og ikke funnet noe relevant ennå.

Skriver en prosjektrapport om forholdet mellom mindre rovpattedyr og skogsfugl å hare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener å ha lest et eller annet sted at slike statistikker kom sent og at de første statistikker var for storvilt rundt århundreskiftet. Og da var det basert på estimater for elg som nesten var på et historisk lavmål. Kan hende jeg tar feil, men ser ikke helt for meg innrapportering fra 1850-tallet.

:neutral:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok Koppen er inne på noe der. Det finnes fangsdagbøker og bilder fra de dager, men sånt noe ligger sørgelig langt unna statistikk. Kanskje det finnes tall på enkelt terreng som går et stykke tilbake i tid. Mulig at NJFF har noe, ellers har jo Meraaker bruk holdt på en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.