Gå til innhold
  • Bli medlem

La Sportiva Makalu

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har kommet over disse skoene ganske billig (ca. 1000) og lurer på om det er noen som har erfaringer å dele? Har tenkt å bruke skoene hovedsaklig til bre- og tindevandring. Er skoene for stive til å bruke som vanlige fjellsko?

Annonse
Skrevet

Har brukt disse selv, og de kan anbefales! Er en veldig god og grei sko, og hvis du får den så billig, så er det jo nesten "løp og kjøp" :wink: Har selv bruke disse skoene som bresko og på litt utsatt tinderangling, hvor jeg synes de gjorde en perfekt jobb. Likevel er de ikke så stive og høye at man ikke kan tusle litt rundt i enga med dem også...

Skrevet

Enig med Lena. Har brukt samme paret Makalu siden mai 1999. Mye brukt hele sesongen. Skoen har vel blitt noe mer fancy siden den gang, men lesten, stivheten og kvaliteten er vel den samme? I så fall ville JEG klinket til. Men, nå er det en gang slik at du ikke har mine bein (noe du kan være glad for egentlig - har mat nok for enukes tur bare i storetåa...).

Selv om det finnes gode skussmål her, er det ikke sikkert skoen vil funke for deg.

Lykke til

Skrevet

Har hatt disse skoene i snart 2 måneder nå. Det har vært mye smerte for å gå de inn. Det har vært lett å få gnagsår når jeg går bratt oppover og såre tær når jeg går nedover. I flate partier har skoene vært bra :wink:

Nå har det heldigvis vært klart mindre smerte på de siste turene så jeg håper de blir helt bra på et tidspunkt.

Til bruket som er skissert kan nok disse skoene være ypperlig, men det kommer veldig an på de beina som skal oppi skoene. Har snakket med folk som aldri klarte å gå inn skoene og folk som ikke har hatt noe problemer i det hele tatt. Hvordan skoene er for deg finner du nok ikke ut før du har prøvd dem på tur, men til den prisen er det jo et røverkjøp.

Espen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.