Gå til innhold
  • Bli medlem

Kart til vinterbruk


eivtho

Anbefalte innlegg

Hei,

har akkurat kjøpt garmin 450 og skal ha den med på en forestående vandretur på ski i fjellheimen.

Har foreløpig kun funnet Topo experience Pro.

Funker dette på fjellet om vinteren?

Andre tips og råd tas mot med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og velkommen som medlem hos oss på Fjellforum.

Topo fungerer fint som kartgrunnlag på vinteren og vil gi deg posisjon, men det vil jo selvsagt ikke vise oppkjørte skiløyper rundtom.

Takk for svar!

Er Topo Experience Pro kartet man bør ha eller finnes det andre alternativer som bør vurderes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor detaljert det er varierer mye da det er brukerne som legger inn detaljer,så bra er det ikke i forhold til Topo Adventure eller Experience.

Jeg har både Adventure og Experience og jeg synes Experience er det beste,har mere stedsnavn en Adventure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor detaljert det er varierer mye da det er brukerne som legger inn detaljer,så bra er det ikke i forhold til Topo Adventure eller Experience.

Jeg har både Adventure og Experience og jeg synes Experience er det beste,har mere stedsnavn en Adventure.

Men, det kanskje mulig å markere inn skiløyper inn i ruteplanleggeren på gps'en med Experience?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skal vel gå og legge inn overleggskartet fra Frikart,men det har ikke jeg prøvd på så gi gjerne tilbakemelding om du fikser det.Med Basecamp kan du tegne inn spor,planlegge ruter osv. og overføre til Gps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skal vel gå og legge inn overleggskartet fra Frikart,men det har ikke jeg prøvd på så gi gjerne tilbakemelding om du fikser det.Med Basecamp kan du tegne inn spor,planlegge ruter osv. og overføre til Gps.

Jeg mente om man kunne markere skiløyper i Experience? Ved hjelp av noe som heter basecamp sier du? Jeg er helt nybegynner, så må nok ha ting inn litt med teskje i begynnelsen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=4435

 

Her kan du laste ned/instalere Basecamp til PC.Koble gps til Pc med usb kabel,da vil kartene som er på gps komme opp i Basecamp,mulig det må

velges kart oppe i verktøylinja,

Takker for hjelp! Da tipper jeg at jeg kjøper det aktuelle exp. Kartet og tegner inn turen vi skal gå. Skal bli spennende å bruke sammen med kartet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lekt meg litt med Basecamp nå - basert på frikart. Men jeg får ikke til å legge inn ruta slik jeg vil. Jeg prøver å trekke en linje der jeg vet skiløypa går, men Basecamp gjør korrigeringer som sikker har med høydemeter å gjøre. Har prøvd å justere ulike innstillinger, men intet virker.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikker du på Kikkerten i verktøylinja ? Klikk istedenfor på symbolet av Fotspor/ Sko,

Takk for tipset. Tror det funker:)

Er det ellers smart å legge inn veipunkter i ruter? For få info hvor langt det er igjen og slike ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.