eivtho Skrevet 23. mars 2013 Skrevet 23. mars 2013 Hei, har akkurat kjøpt garmin 450 og skal ha den med på en forestående vandretur på ski i fjellheimen. Har foreløpig kun funnet Topo experience Pro. Funker dette på fjellet om vinteren? Andre tips og råd tas mot med stor takk! Siter
martin.m Skrevet 23. mars 2013 Skrevet 23. mars 2013 Hei og velkommen som medlem hos oss på Fjellforum. Topo fungerer fint som kartgrunnlag på vinteren og vil gi deg posisjon, men det vil jo selvsagt ikke vise oppkjørte skiløyper rundtom. Siter
nyh Skrevet 23. mars 2013 Skrevet 23. mars 2013 Kan laste ned vinterkart fra Frikart.no med mulighet til å legge til skiløyper.Er gratis så det kan vere vært og prøve. http://www.frikart.no/garmin/velgkart.html Siter
eivtho Skrevet 23. mars 2013 Forfatter Skrevet 23. mars 2013 Hei og velkommen som medlem hos oss på Fjellforum. Topo fungerer fint som kartgrunnlag på vinteren og vil gi deg posisjon, men det vil jo selvsagt ikke vise oppkjørte skiløyper rundtom. Takk for svar! Er Topo Experience Pro kartet man bør ha eller finnes det andre alternativer som bør vurderes? Siter
eivtho Skrevet 23. mars 2013 Forfatter Skrevet 23. mars 2013 Kan laste ned vinterkart fra Frikart.no med mulighet til å legge til skiløyper.Er gratis så det kan vere vært og prøve. http://www.frikart.no/garmin/velgkart.html Er dette bra kart? Er jo fristende siden det er gratis og greier? Siter
nyh Skrevet 23. mars 2013 Skrevet 23. mars 2013 Hvor detaljert det er varierer mye da det er brukerne som legger inn detaljer,så bra er det ikke i forhold til Topo Adventure eller Experience. Jeg har både Adventure og Experience og jeg synes Experience er det beste,har mere stedsnavn en Adventure. Siter
eivtho Skrevet 23. mars 2013 Forfatter Skrevet 23. mars 2013 Hvor detaljert det er varierer mye da det er brukerne som legger inn detaljer,så bra er det ikke i forhold til Topo Adventure eller Experience. Jeg har både Adventure og Experience og jeg synes Experience er det beste,har mere stedsnavn en Adventure. Men, det kanskje mulig å markere inn skiløyper inn i ruteplanleggeren på gps'en med Experience? Siter
nyh Skrevet 23. mars 2013 Skrevet 23. mars 2013 Ja det skal vel gå og legge inn overleggskartet fra Frikart,men det har ikke jeg prøvd på så gi gjerne tilbakemelding om du fikser det.Med Basecamp kan du tegne inn spor,planlegge ruter osv. og overføre til Gps. Siter
eivtho Skrevet 23. mars 2013 Forfatter Skrevet 23. mars 2013 Ja det skal vel gå og legge inn overleggskartet fra Frikart,men det har ikke jeg prøvd på så gi gjerne tilbakemelding om du fikser det.Med Basecamp kan du tegne inn spor,planlegge ruter osv. og overføre til Gps. Jeg mente om man kunne markere skiløyper i Experience? Ved hjelp av noe som heter basecamp sier du? Jeg er helt nybegynner, så må nok ha ting inn litt med teskje i begynnelsen:) Siter
nyh Skrevet 23. mars 2013 Skrevet 23. mars 2013 http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=4435 Her kan du laste ned/instalere Basecamp til PC.Koble gps til Pc med usb kabel,da vil kartene som er på gps komme opp i Basecamp,mulig det må velges kart oppe i verktøylinja, Siter
eivtho Skrevet 23. mars 2013 Forfatter Skrevet 23. mars 2013 http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=4435 Her kan du laste ned/instalere Basecamp til PC.Koble gps til Pc med usb kabel,da vil kartene som er på gps komme opp i Basecamp,mulig det må velges kart oppe i verktøylinja, Takker for hjelp! Da tipper jeg at jeg kjøper det aktuelle exp. Kartet og tegner inn turen vi skal gå. Skal bli spennende å bruke sammen med kartet Siter
nyh Skrevet 23. mars 2013 Skrevet 23. mars 2013 Kartet kan lastes ned direkte fra Garmin sine sider. Siter
eivtho Skrevet 23. mars 2013 Forfatter Skrevet 23. mars 2013 Har lekt meg litt med Basecamp nå - basert på frikart. Men jeg får ikke til å legge inn ruta slik jeg vil. Jeg prøver å trekke en linje der jeg vet skiløypa går, men Basecamp gjør korrigeringer som sikker har med høydemeter å gjøre. Har prøvd å justere ulike innstillinger, men intet virker. Noen tips? Siter
nyh Skrevet 24. mars 2013 Skrevet 24. mars 2013 Klikker du på Kikkerten i verktøylinja ? Klikk istedenfor på symbolet av Fotspor/ Sko, Siter
eivtho Skrevet 24. mars 2013 Forfatter Skrevet 24. mars 2013 Klikker du på Kikkerten i verktøylinja ? Klikk istedenfor på symbolet av Fotspor/ Sko, Takk for tipset. Tror det funker:) Er det ellers smart å legge inn veipunkter i ruter? For få info hvor langt det er igjen og slike ting? Siter
nyh Skrevet 24. mars 2013 Skrevet 24. mars 2013 Jeg bruker veipunkter,kjekt med noen fastpunkter på ruta.God tur Siter
eivtho Skrevet 24. mars 2013 Forfatter Skrevet 24. mars 2013 Jeg bruker veipunkter,kjekt med noen fastpunkter på ruta.God tur Takker masse for gode svar:) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.