Gå til innhold
  • Bli medlem

1 uke på Hardangervida


Martin HJ

Anbefalte innlegg

Hei, ny på forumet :)

 

Tenkte å ta meg en uke alene på Hardangervidda i år, blir i begynnelsen av August og er min første tur på vidda. Har tidligere vært i Jotunheimen og Rondane, men da sammen med kamerater. Tenkte å parkere ved Synken og gå inn til Reksjå område og gjøre camp der, er lavvo entusiast så det blir huset. Men er ikke sikker på hvor jeg skal bevege meg videre derifra, har noen forslag til hvor jeg kunne gått? Er opptatt av Ørret fiske og fotografering av landskap. Område på Reksjåen syns jeg ser veldig pent ut mtp. på fotografering, men hvordan er fiskemulighetene? Noen erfaringer generelt i disse trakter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 3 uker senere...

Hei, Martin. Er nysgjerrig på hva du fant, spesielt i forhold til fiskemulighetene. Har noen tips om gode vann? Er det ørret eller røye der, osv? Er selv nybegynner på både forumet og på Hardangervidda, men har bestemt meg for at vidda skal utforskes så snart det blir anledning, og da blir det trolig ukestur på meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Josef, fant ei rute som gikk gjennom område Midtfjorden og Nordfjorden, gjøre camp her og utforske litt rundt. Så videre bort til Prestenuten og Prestetjønni og ned til Reksjåeggen etterpå, så videre til Nusstjønn og bort til Bakketjønn og opp til Sudfjorden via Reksjåstrengen. Så tilbake til Synken. Evt. få med Viktjønn på turen nord for Reksjå. Men fiske var ikke supert fikk jeg inntrykk av i Reksjå - såååå...


..... La bort hele turen til en annen gang og slang meg med på en tur med noen kompiser til Kvennadalen første uka i August. Start ved Mogen turisthytte og opp til Vollevatnet :) Mer og større fisk og ser ut som et helt fantstisk naturområde rundt Vollevatnet og Kvennadalen generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg skal i august ta en litt sørligere rute fra Haukelifjell til Dalen. Der er planen at fruen skal møte opp med kanoen slik at jeg padler videre nedover telemarkskanalen. Noen som har gjort den turen eller noen lignendes tur som har noen gode tips til meg? Noen gode forslag til vann med fint fiske i på veien å så "million-spørsmålet" om hvilke sluker som er tingen å ha i sekken på den tiden av året :) Har forresten med en husky som skal bære en mindre kløv han er da bare 7mnd gammel så kløven blir ikke rare greiene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.