Espen Paulsen Skrevet 5. mars 2013 Skrevet 5. mars 2013 Hei, jeg og noen til har tenkt oss på tur til helga, må være innen rekkevidde for en dags tur (ca250km) fra trondheim. trenger tips i forhold til skredfare osv. vet ikke hvor vi skal og tar gjerne i mot tips! mvh espen Siter
Espen Paulsen Skrevet 5. mars 2013 Forfatter Skrevet 5. mars 2013 snøhetta på dovre er tat opp til vurdering, noen som har vært der? erfaringer? hvor løang tid brukte dere? Siter
HegeJohnsen Skrevet 5. mars 2013 Skrevet 5. mars 2013 Det er generelt meget stor skredfare i Trøndelag for tiden. Se http://www.yr.no/sn%C3%B8skred/Trollheimen/ for skredvarsel vedr. Trollheimen. Står ikke noe om øvrige områder i Trøndelag, men jeg tror jeg ville drøyd toppturene en stund. Muligens kan Omnfjellet være en mulighet (fra Langlidalen). Ikke stygbratt, så kanskje mindre skredutsatt, men jeg er slett ikke sikker. Siter
Nils Martin Skrevet 5. mars 2013 Skrevet 5. mars 2013 I nærområdet: Sjekk med Turistforeningen/meråker kommune ifht Fonnfjellet. 7-8 mil fr Trondheim. ellers kanskje Fongen el Bringen i Selbu. Det er ustabild vär i Trøndelag, men meldt stabilt t helgen. Ellers kanskje Reinsfjellet/kråkfjellet i Brungmarka. Gå opp fra Brøttem bru i Klæbu eller fra Samsjøn i Melhus. God Tur! Siter
Espen Paulsen Skrevet 5. mars 2013 Forfatter Skrevet 5. mars 2013 takker for svar hittil, kommer til og undersøke så mye mulig mot helga, har kommet så langt at sikkerhet blir prioritert... håper vi finner noe Siter
ThereseMD Skrevet 5. mars 2013 Skrevet 5. mars 2013 Rondane: ca 25 mil fra Trondheim, vet DNT har tur til Veslesmeden (fra Rondvassbu) 9. mars! Siter
Thomas N Skrevet 6. mars 2013 Skrevet 6. mars 2013 Slenger meg på denne. Noen som vet noe om forholdene i Sunndalen (Dronningkrona) og Storlidalen? Ser skredvarslingen (varsom.no) melder om redusert faregrad til helgen. Siter
Espen Paulsen Skrevet 9. mars 2013 Forfatter Skrevet 9. mars 2013 blei ikje nå til helga her pga kompis feiga ut, håper på tur til neste helg:) kom gjerne med rapporter om du har vært på tur! Siter
HegeJohnsen Skrevet 10. mars 2013 Skrevet 10. mars 2013 Holder meg langt unna topper på ski, men var i Storlidalen i helga og så mange komme ned fra Kråkvasstind (1699 moh). Heter Sandåhøa på de fleste kart. Siter
Knox Harrington Skrevet 10. mars 2013 Skrevet 10. mars 2013 Noen som vet hvordan det ligger an i Skardsfjella mht skredfare? Kjempefint område med kort anmarsj fra Væktarstua hotell. Ellers så har vi jo alltids Vassfjellet Gikk fra Sjøla rundt toppen og tilbake i går, så ingen før jeg kom til toppheisen på Vassfjellet skisenter. Siter
Bochkon Skrevet 11. mars 2013 Skrevet 11. mars 2013 Hva med flenskampan? Skal dit nå til helgen. Har leid Kampbekkbua, så da er det mulighet for en topptur hvis vær/føre tilater det Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.