Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøforhold på Slogen

oddis

Anbefalte innlegg

Er det noen som har vært på Slogen i sommer, eller eventuelt vet noe om snøforholdene oppover mot toppen nå? Tenkte å gå dit på søndag, men gidder ikke ta kjøreturen dersom det ender med vendereis pga snøen.

Odd Arne

ps: På Ørskog- og Vaksvikfjellet begynner det nå å bli farbart på de høyeste fjellene, og man kan lett finne gode snørenner å skli ned på. Da blir i alle fall kneene mine glade :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det vært sommer :?::D

Nå har det vært milde dager med mye nedbør siden det innlegget på aast.no, så jeg tipper det begynner å bli en del bart langs ryggen. Om det er bart hele veien var jo så.... Kaldt også nå med nordavind så det kan nok være hardt der det er snø. Legg inn en snørapport dersom du tar turen :)

Et tips er å følge med på www.voldaveiret.no

Bilder blir lagt ut nesten daglig fra Ørsta/Volda-området, kan finne bilder som forteller om føreforhold :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Prøver på aast.no også, så får vi se.

I følge værgudene skal i alle fall været bli greit til helga så da blir det uansett tur, snørapporten blir nok i tilfellet fra Vaksvika. Det er mange luftige tinder her inne også, så dersom det er noen der ute som vil teste klyvenervene er det bare å ta turen. Kan anbefalle Fremste Skorkja og Kvitnyken, som ikke er blant de mest kjente her inne, men som ikke står noe tilbake for Lauparen når det gjelder luftighet og utsikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge værgudene skal i alle fall været bli greit til helga så da blir det uansett tur, snørapporten blir nok i tilfellet fra Vaksvika. Det er mange luftige tinder her inne også, så dersom det er noen der ute som vil teste klyvenervene er det bare å ta turen. Kan anbefalle Fremste Skorkja og Kvitnyken, som ikke er blant de mest kjente her inne, men som ikke står noe tilbake for Lauparen når det gjelder luftighet og utsikt.

Næremstindane og Grytavasstinden for å nevne et par til.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefalle Fremste Skorkja og Kvitnyken, som ikke er blant de mest kjente her inne, men som ikke står noe tilbake for Lauparen når det gjelder luftighet og utsikt.
Kvitnyken har jeg vært på. Husker at jeg akte meg bortover en egg med ett ben på hver siden av eggen. Jeg husker ikke om det var så veldig luftig, men nok for meg. Fin tur i fra Vagsvika, og ikke så langt å gå som til Lauparen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grytavasstinden er nok den kjekkeste toppen jeg har vært på her inne, men slik snøforholdene er nå vil det nok drøye noen uker før det blir farbart der.

Når det gjelder Kvitnyken så ser den ikke særlig spennende ut sett fra Vaksvika, men dersom noen av dere ser den fra Tresfjord ser den rett og slett knallhard ut.

Odd Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.