Populært innlegg Manepe Skrevet 25. februar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 25. februar 2013 Eventyret. Hvor finner man det? Må det foregå under fjerne himmelstrøk og bortgjemte ødeland? Eller ligger eventyret mer i tilstanden, i følelsen av å tråkke utenfor vanene, hverdagen og de oppgåtte sporene? Fra 11. januar til 11. februar gikk jeg i 31 dager fra Sørkedalen utenfor Oslo til Blefjell. Turen krevde mye frysing, relativt mange kilo kroppsvekt og flere tunge tak. Men var det verdt det? Vel. Døm etter bildene. Du finner bilder med bildetekster og stedsnavn her: http://manepe.no/oslo/foto/eventyret/ Vis rapporten i Turkartet Vis større kart 14 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martin.m Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Fantastiske bilder som sedvanlig Marius! Koste meg med turbeskrivelsene dine i bloggen din. Takk for at du deler dette med oss Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stianmedsekken Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 WOW. Etter bildene å dømme må det så helt soleklart ha vært verdt det.. for her var det sinnsykt mye fine stemningsbilder. Bilder som får kropp og sjel til å lengte til neste tur! http://www.stianmedsekken.net/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Þróndeimr Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Kjempeflotte bilder her gitt, så ut som en ganske så episk tur langt fra folk og byer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Det lange seige draget Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 OM det var verdt det ja ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+ost Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Gleder meg til boka kommer, med tekst attåt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qwer993 Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 hei og takk for rapporten. Nå fikk jeg ny fin bakgrunn på pc-skrivebordet Angående ski og feller, antar at det var av og på med fellene etter forholdene? Hvordan fungerte ski i kuppert terreng med tett skog? Kunne det vært aktuelt å bruke truger på turen istedet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kimmy Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Nydelig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Balle Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Hei. Fyllte du opp med mat og fuel på alle tettstedene du var innom? Hvor mye bar du på det meste? Ingen pulk? Jeg tror jeg ville ha fjernet beskyttelsesfolien på vindskjermen, kan ikke være noe stas med smeltet plast i maten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Manepe Skrevet 26. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2013 Heisan! Takk for veldig hyggelige kommentarer! Hei. Fyllte du opp med mat og fuel på alle tettstedene du var innom? Hvor mye bar du på det meste? Ingen pulk? Jeg tror jeg ville ha fjernet beskyttelsesfolien på vindskjermen, kan ikke være noe stas med smeltet plast i maten Hehe. Du sier noe, men har nok unngått å få den i maten. Skjermen har dessuten knekt flere steder i løpet av lang tids bruk, så akkurat nå er det plasten som i stor grad holder den sånn nogen lunde sammen Jeg bar mat for cirka ti dager av gangen, og handlet i hovedsak bare i Eggedal og Rollag, i tillegg til en bitteliten oppbufring på Noresund. På det meste veide nok sekken i underkant av 35 kilo. Har lagt ut full pakkeliste her: http://manepe.no/oslo/2013/01/11/den-store-pakkelista/ . Vurderte pulk, men droppet det på grunn av varierende terreng. Stort sett hadde det vel vært en grei løsning, men hadde også slitt unødvendig mye i tett skog og trange elvedaler. hei og takk for rapporten. Nå fikk jeg ny fin bakgrunn på pc-skrivebordet Angående ski og feller, antar at det var av og på med fellene etter forholdene? Hvordan fungerte ski i kuppert terreng med tett skog? Kunne det vært aktuelt å bruke truger på turen istedet? Hvilket bilde endte du med? Faktisk brukte jeg feller sammenhengende gjennom hele turen, bortsett fra akkurat i nedkjøringen fra Trillemarka til Rollag i Numedal. Det glir helt ok. Med tung sekk er det begrenset hvor fort man klarer å gå uten feller uansett, og jeg foretrekker stabiliteten man får ved å "alltid" ha et feste som sitter, uansett vær og føreforhold. Hadde dessuten aldri dårlig tid. Av samme grunn fungerte også skiene helt strålende i kupert og tett skog. Så lenge man tar tida til hjelp, går det meste helt greit. Truger vurderte jeg aldri, men tror uansett ski er et bedre valg på så lange og varierte turer som dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qwer993 Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Hvilket bilde endte du med? Faktisk brukte jeg feller sammenhengende gjennom hele turen, bortsett fra akkurat i nedkjøringen fra Trillemarka til Rollag i Numedal. Det glir helt ok. Med tung sekk er det begrenset hvor fort man klarer å gå uten feller uansett, og jeg foretrekker stabiliteten man får ved å "alltid" ha et feste som sitter, uansett vær og føreforhold. Hadde dessuten aldri dårlig tid. Av samme grunn fungerte også skiene helt strålende i kupert og tett skog. Så lenge man tar tida til hjelp, går det meste helt greit. Truger vurderte jeg aldri, men tror uansett ski er et bedre valg på så lange og varierte turer som dette. Ja med truger så må man jo løfte beina hele tiden. Med langfeller glir det jo litt. Jeg bruker nr 7 nå, lastet også ned nr 4 og nr 30. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martin HJ Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Fantastiske stemningsbilder ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.