Gå til innhold
  • Bli medlem

Telemark tursetup: Völkl Amaruq/Inuk + 22 Axl/Voile Switchback eller NTN?


gravers

Anbefalte innlegg

Hei, hei,

 

Jeg skal anskaffe meg et nytt telemark topptursetup for å jakte noen gram, samt få en noe mykere ski.

 

Kravene er:

  • Relativ lav vekt (ski uten binding lettere enn 3 kg)
  • Mulighet for skarejern på ski

I og med at det her er flusst av erfarene skifolk, lurer jeg på om noen har innspill til et godt setup med relativt lett utstyr.

 

Lett skisetup for toppturer i alt slags terreng?

  • Erfaringer med Völkl Amaruq eller Völkl Inuk? Hvor myke er skiene?
  • Hvor viktig er det med rocker på en ski når man stort sett bruker den på toppturer?
  • Er det noen som har erfaring med å sette Axl 22 på en relativt puslete ski med trekjerne uten metall (som Amaruq/Inuk eller Movement-skiene)?
  • Noen erfaring med Voile Switchback her?

NTN

  • Noen med erfaring med den nye NTN Freedom?
  • Er det mulig å sette skarejern på NTN Freedom?
  • Hvor bra er pivoten?

 

Mange takk for eventuelle innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Tør ikke mene noe om ditt ski/binding-oppsett, som er i en klasse over hva jeg går med, men det var en ting jeg lurte på.. Siden du jakter vekt vil vel støvlene også telle? De NTN-støvlene jeg har sett er stort sett i den tyngre kategorien. Det var grunnen til at jeg valgte 75mm da jeg kjøpte de siste skiene. Men utvalget har kanskje blitt bedre de siste par årene..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.