Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hei,

Jeg skal anskaffe meg et nytt telemark topptursetup for å jakte noen gram, samt få en noe mykere ski.

Kravene er:

• Relativ lav vekt (ski uten binding lettere enn 3 kg)
  • Mulighet for skarejern på ski

I og med at det her er flusst av erfarene skifolk, lurer jeg på om noen har innspill til et godt setup med relativt lett utstyr.

Lett skisetup for toppturer i alt slags terreng?

• Erfaringer med Völkl Amaruq eller Völkl Inuk? Hvor myke er skiene?
  • Hvor viktig er det med rocker på en ski når man stort sett bruker den på toppturer?
  • Er det noen som har erfaring med å sette Axl 22 på en relativt puslete ski med trekjerne uten metall (som Amaruq/Inuk eller Movement-skiene)?
  • Noen erfaring med Voile Switchback her?

NTN

• Noen med erfaring med den nye NTN Freedom?
  • Er det mulig å sette skarejern på NTN Freedom?
  • Hvor bra er pivoten?

Mange takk for eventuelle innspill!

• 2 uker senere...
Annonse
Skrevet

Tør ikke mene noe om ditt ski/binding-oppsett, som er i en klasse over hva jeg går med, men det var en ting jeg lurte på.. Siden du jakter vekt vil vel støvlene også telle? De NTN-støvlene jeg har sett er stort sett i den tyngre kategorien. Det var grunnen til at jeg valgte 75mm da jeg kjøpte de siste skiene. Men utvalget har kanskje blitt bedre de siste par årene..? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.