Falck Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Hei. Jeg skal bestille en Grivel Nepal SA i dag (søndag 17.2), men er usikker på om jeg skal ha 58 eller 66 cm. Jeg skal bruke øksen til topptur og til bre-vandring. Jeg skal ikke bruke den til teknisk klatring. Jeg er 186 høy. Jeg vet at øksen bør være kortere til topptur og lengre til bre-vandring, men hva vil være det beste kompromisset av 58 og 66 cm? Øksen kommer nok til å bli brukt en del til begge formål, men jeg har ikke råd til å ha to forskjellige. Skal jeg prioritere rekkevidde med en lengre øks eller håndterbarhet med en kortere? På forhånd takk for all hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johan2000 Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Köp den långa till bre-vandring. Köp en annan, kortare och lättare för toppturer. I annat fall får du en yxa som är för kort för bre-vandring men för lång för toppturer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.