Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til slalompakke til dame (nybegynner). Råd ønskes.

mindviruz

Anbefalte innlegg

Hei.

Min kone skal lære seg å stå på slalomski til neste år. Så jeg tenker at det er sikkert billigere å kjøpe ski i år, på slutten av sesongen, enn å vente til neste år med å kjøpe.

Hun trenger full pakke. Dvs. ski, sko, bindinger og staver.

Jeg ser at de selger en nordica pakke på xxl nå til 2999,-. Den står på side 12 i kundeavisen: http://kundeavis.xxl.no/nor/live/DM7/

Kunne det vert en bra pakke? Eller har dere andre tips?

Hvor lange ski trenger hun? Hun er 170 høy.

Spiller det noen rolle om støvelen har 3 eller 4 spenner til en helt nybegynner?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det visas bild på 2 olika skidor, en mörk och en ljus. Den mörka ser bredare ut. Jag skulle valt den bredare, helt avsett om det är "herr" eller "dam".

Längd på skidor? Tja, korta är ju lättare att lära sig svänga på, särskilt på länge underlaget är bra. Samtidigt blir dom mer svårkontrollerade när underlaget blir uppkjört. Men allmänt: längden minus 5-10cm skulle jag säga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En firespenners støvel kan som regel tightes til litt bedre, men for en begynner spiller dette lite rolle. Det viktigste er at hun får en damestøvel. De er litt lavere. Mange damer får litt problemer med for høye støvler. Det har noe med hvordan muskelaturen i leggen er annerledes på menn og kvinner. Kvinners legger har muskelfeste lenger nede, og blir derfor tykkere på et lavere punkt enn menn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.