Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til vintertur i Trillemarka


virrma

Anbefalte innlegg

Vi har hytte ikke så alt for langt fra Trillemarka, og jeg har lenge ønsket å dra på oppdagelsesferd der. Nå passer det bra å ta det i forbindelse med påsken, dvs rett før eller rett etter. Jeg har googlet og kikket, men ikke funnet så veldig mye om vinterturer. Derfor lurer jeg på om det er noen her som har noen erfaringer og/eller tips de har lyst til å dele.

 

Jeg kommer til å ha med meg 6-åringen min, noe som naturligvis begrenser rekkevidden. Vi har så lang tid som vi trenger, og vi kan godt lage en basecamp og utforske et eller annet område i flere dager. Isfiske kan også være fristende. Vi har truger og ski. Jeg tenker i utgangspunktet skitur, men er åpen for justeringer.   

 

 

Dette har jeg funnet:

Denne turrapporten var fristende:

http://www.fjellforum.no/topic/19572-turen-gar-til-trillemarka/?hl=trillemarka#entry31168

 

Oppdatert løypekart har jeg heller ikke funnet, men på Trillemarkarollagsfjell.no står det: "Vinterlandskapet kan oppleves om du tar skiene fatt i eller utenfor de mange løypene som strekker seg gjennom området." og "En plan for merking og eventuell tilrettelegging av stier og løyper vil inngå i arbeidet med forvaltningsplan for verneområdet, og det vil derfor ikke bli gjort nye tiltak før denne planen er godkjent. Men området ligger der, og det er bare å benytte eksisterende stier og løyper i Trillemarka-Rollagsfjell – men husk kart og kompass!"

 

Turforslag fra ut.no

http://ut.no/tur/på-ski-gjennom-trillemarka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.