Gjest Fjellfinn Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Jeg må oppå dette stasfjellet vest av Alvdal ! Stosølnkletten 1827 moh Hadde egentlig tenkt å dra nå, det er kanskje ennå litt tidlig ? Har noen bilder tatt just nå og snøstatus ? Siter
Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 http://impact.ii.uib.no/arnt/Peaks/solen.html Arnt. Siter
kryk Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Går stortsett fint med fottur på Sølnkletten nå vil jeg tro. Det ligger nok en del snøfonner igjen, men tror ikke det byr på problemer. Planlegger du å gå fra Sølndalen i Alvdal? Siter
Gjest Fjellfinn Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Går stortsett fint med fottur på Sølnkletten nå vil jeg tro. Det ligger nok en del snøfonner igjen, men tror ikke det byr på problemer. Planlegger du å gå fra Sølndalen i Alvdal? I vinter la jeg planer utfra Arnts supre beretninger og bilder : http://impact.ii.uib.no/arnt/Peaks/storsolnkletten.html Så da blir det Sølndalen - men jeg kjører ikke helt ned til Flatsetra, men starter fra Follandsvangen og tar evt. med telt. Nå meldes det mye vestavær framover - skulle jeg kanskje vente over helga og dra nærmere 30. juni ? Poenget er å få meg seg Tron og Rendalsølen på samme tur; en 4-5 dager eventyr i øst Norge,- men da vil jeg ha stødige værvarsler ! Siter
snilen Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Regner med at store Sølnkletten er kurant nå. Går du opp den bratte steinrøysa på sydsiden er nok den helt bar. Jeg var på Muen på Ringebufjellet(1400 meter) 16. juni i år, og der var ikke snø på noen kant, men innover i Rondane lå fortsatt endel fonner. God tur ! Siter
Gjest Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Klart du må opp på dette flotte fjellet! Jeg var på nabotoppene Gravskardhøgda og Skjellåkinna for bare noen få dager siden og måtte da gå veldig, veldig lite i snø. Jeg så Store Sølnkletten fra vest, og den er så godt som fri for snø den også! Det eneste er at du bør ha gode sko, for det er fortsatt litt vått en del steder. I går var jeg på Dørålsæter. Jeg har aldri sett så lite folk der som nå - det var faktisk bare meg og kameraten min og bestyrerne der. Vi var oppom Store Elgvasshøi en tur, men selv topper som Digerronden og Høgronden burde la seg gjøre til fots nå. God tur! Siter
Gjest Fjellfinn Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Klart du må opp på dette flotte fjellet! God tur! Takk ! Noen som vet noe om veien innover til Folldalsvangen? Bare kunne funnet ut noe om Rendalssølen er gangbar nå så - drar jeg! Siter
Gjest Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Jeg så Rendalssølen i det fjerne på turene mine. Det så ikke ut til å være så mye snø igjen der heller. Siter
kryk Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Bra veg inn til Follandsvangen. Der er parkeringsmuligheter. Bra utgangspunkt, lettgått terreng til Sølnkletten. Ikke noe problem med snø hverken på Sølnkletten, sller Rendalssølen nå på denne tida. Ligger igjen noen fonner, men neppe noe problem idet hele tatt. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.