turopplevelser.blogg.no Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Mammut Eigerjoch dunjakke Mammut Eigerjoch er en hybrid dun- og fiberfylljakke. Jakken er laget slik at den er fylt med dun og er varmest der vi trenger det mest, og fylt med fiber der vi blir varmest under aktivitet. Dette er rett og slett en genial løsning, og selv om jeg kun har testet jakken i et par mnd, kan jeg allerede nå si at dette fungerer veldig bra. Kombinasjonen av funksjonalitet, pusteevne og vekt, gjør jakken til en veldig god dunjakke til aktivetet i kulden. Jeg har brukt jakken til hverdags og skigåing i fjellet og den fungerer utmerket til begge deler. I tillegg har jeg en kamerat som har kjøpt jakken etter anbefaling fra meg, og han har brukt den på flere toppturer og er strålende fornøyd. Jakken har et ytterstoff som skal være både vindtett og vannavisende. Jeg har fått testet jakken i kraftig vind og den holder det den lover på det punktet, men jeg har foreløpig ikke fått testet jakken i mer fuktig vær. Eigerjoch jakken har også mange fine og nyttige detaljer som håndgamasjer, trepunkts hettejustering med horisontal og vertikal stramming, og snøskjørt. I tillegg er jakken meget komprimerbar og det følger med en pakkpose å ha den i. Jeg har jakken i sort farge, men den finnes også i blå og oransje. Prisen ligger på ca kr 4000,-, noe som jeg mener er en god pris for en jakke av et slikt kaliber. Alt i alt er dette en veldig bra dunjakke som er funksjonell og gir mye varme i forhold til vekt. Anbefales!! Flere erfaringer med klær og utstyr finner du på http://turopplevelser.blogg.no/erfaringer_med_klr_og_utstyr.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.